DataMondial lanceert AI-gedreven dienst voor verwerking van zeevrachttarieven

Foto: DataMondial
DataMondial, gespecialiseerd in remote backoffice support en data- en documentverwerking, heeft een AI-robotiseringssysteem gelanceerd voor de verwerking van zeevrachttarieven. De nieuwe dienst is ontworpen om logistiek dienstverleners sneller, efficiënter en nauwkeuriger hun zeevrachttarieven te laten beheren en offertes uit te brengen.
De AI-gedreven dienst moet de tijdrovende verwerking van tarievenlijsten van rederijen transformeren in een efficiënt, digitaal en foutloos proces. Handmatige invoer wordt daarbij tot een minimum beperkt. “Expediteurs en andere logistieke professionals die dagelijks met complexe tarievenlijsten van verschillende rederijen werken, kennen de frustratie: een lange verwerkingstijd vanwege handmatige verwerking en risico’s op fouten”, zegt Burt Propsma, oprichter en eigenaar van DataMondial (foto). “Wij hebben een AI -gedreven oplossing gemaakt om dat te verbeteren, zodat logistieke bedrijven meer tijd kunnen besteden aan het bedienen van hun klanten. Onze nieuwe dienstverlening zorgt ervoor dat de doorlooptijd van klantoffertes drastisch wordt ingekort.”
Gegevens die niet door de AI-systemen worden verwerkt, worden afgehandeld door het zeevrachttarieven-team van DataMondial. Burt Propsma noemt dat “een voorbeeld van hoe technologie en menselijke expertise gezamenlijk bijdragen aan het volledig ontzorgen van onze klanten.”
De nieuwe technologie biedt verschillende voordelen voor logistiek dienstverleners, zoals snellere verwerkingstijden (AI-robots kunnen tarieven binnen enkele seconden verwerken, wat de doorlooptijd aanzienlijk verkort), grotere nauwkeurigheid (dankzij geavanceerde algoritmen kunnen AI-robots data met hoge precisie verwerken) en schaalbaarheid (de dienst is flexibel en kan eenvoudig worden opgeschaald om aan de groeiende behoeften van bedrijven te voldoen).
Volgens DataMondial zorgt de nieuwe dienst voor een keerpunt in de snelheid en de manier waarop logistieke bedrijven hun offertes maken en versturen: “expediteurs, rederijen, (3PL) transporteurs en warehouses kunnen direct reageren op aanvragen door razendsnel de laatste tarieven in hun offertes te verwerken.”