Warehouse Management

Toekomstbestendige logistiek bij Cebeo
(Advertorial) Met een innovatief distributiecentrum en de inzet van Manhattan Active® Warehouse Management bereidt Cebeo zich voor op decennia van groei. Slimme automatisering, duurzame oplossingen en end-to-end procesaansturing vormen voortaan de norm – en zetten een nieuwe standaard binnen de Sonepar Group.
Recente artikelen

WEBINAR: E-invoicing in België – ben jij al compliant met de nieuwe regels?
(Advertorial) De digitalisering van financiële processen gaat razendsnel. De Belgische overheid maakt vanaf 2026 e-invoicing verplicht voor B2B-transacties. Generix nodigt je graag uit voor een exclusief webinar over e-invoicing en de nieuwste wet- en regelgeving.

Brouwen aan een duurzame toekomst in de drankenindustrie
Lees hoe SPS een leverancier van dranken met een missie hielp om de verwerkingstijd van bestellingen te verkorten, fouten te elimineren en middelen te herbestemmen om groei te ondersteunen.

De Humble Co. & SPS Commerce: Een succesverhaal
The Humble Co. is opgericht in Zweden en lanceerde zijn assortiment milieuvriendelijke mondverzorgingsproducten in 2017 in de Verenigde Staten. Kruideniers zoals Thrive Market, Weis Markets en Harris Teeter waren de eersten die de wellnessproducten verkochten, en in 2018 zullen nog meer retailers dit doen.

Een recept voor groei
Dit partnerschap stelt ons in staat om een toekomstbestendig en envoudig cloud-ecosysteem op te bouwen, ons te verlossen van EDI-veranderingstaken en ons op de hoogte te houden van de ontwikkelingen van ons ERP.
– Filippo Barsotti, hoofd IT, EEMEA en APAC

Crocs gebruikt gegevens om te helpen bij assortimentsplanning
Met SPS Analytics kan Crocs zijn productassortiment in de ene stad of regio beter differentiëren dan in een andere om aan de consumenten- en seizoensvraag te voldoen. Op de lange termijn gebruikt Crocs SPS Analytics voor alle facetten van de planning, waaronder driejarige strategische, merk- en assortimentsplanning.

STILL automatiseert intelligent warehouse Yusen Logistics
In de zomer van 2024 nam Yusen Logistics in het Belgische Gembloux een nieuw smart warehouse van 40.000 m2 en bijna 50.000 palletplaatsen in gebruik. STILL zorgde met diverse innovatieve iGo automatiseringsoplossingen voor een vergaande automatisering van de intralogistiek. “Mede dankzij die automatisering is een betrouwbaar proces gegarandeerd en kunnen we de kwaliteit en productiviteit leveren die de klant van ons verwacht”, zegt Gitte Daelemans, Project Manager Contract Logistics bij Yusen Logistics Benelux.
Recente video's
Recente nieuwsberichten

Canal de Navarrés voldoet aan de Europese Tobacco Products Directives met Zetes
Canal de Navarrés is een familiebedrijf uit Valencia (Spanje) dat ambachtelijke sigaren produceert. Net als voor veel andere kleine bedrijven, vormde de implementatie van de Europese Tobacco Products Directives (TPD) regelgeving ook voor Canal de Navarrés een grote uitdaging. De sigarenproducent zocht een technologische oplossing om aan de strenge wettelijke eisen te voldoen zonder afbreuk te doen aan zijn ambachtelijke productiemethoden. Vanwege het handmatige karakter van het productieproces waren operationele continuïteit en gebruikersgemak de cruciale factoren. De oplossing werd gevonden bij Zetes.

Scallog bouwt autonome logistieke robot met smeermiddelvrije kunststof glijlagers van Igus
Het Franse bedrijf Scallog, ontwikkelaar en bouwer van robotautomatiseringssystemen voor warehouses en distributiecentra, heeft een autonome robot ontwikkeld die schappen tot 600 kilogram in logistieke magazijnen kan transporteren. De robot, die luistert naar de naam ‘Boby’, kan zelfstandig schapinhoud naar het pickstation transporteren en zo tot 600 picks per uur verwerken. Meerdere robots kunnen ook in een zwerm werken, waardoor de automatiseringscapaciteit flexibel kan worden opgeschaald. Volgens Scallog leidt dat tot een productiviteitsstijging van 40%.

Sereact introduceert op AI gebaseerde robotica
Het in Stuttgart gevestigde softwarebedrijf Sereact heeft een oplossing ontwikkeld die het orderpickingproces verder moet optimaliseren, daar waar traditionele automatiseringstechnologie tegen haar grenzen aanloopt. De oplossing bestaat uit AI-software en robotica: robots begrijpen hun omgeving situationeel, ontwikkelen oplossingsstrategieën voor een efficiënt pick-and-place-proces en voeren deze autonoom uit.

Kmart kiest Vanderlande om nieuwe omnichannel faciliteit te automatiseren
De Kmart Group staat voor een van de meest iconische retailmerken van Australië. De groep bedient wekelijks miljoenen klanten in meer dan 450 Kmart en Target winkels in Australië en Nieuw-Zeeland, maar ook via zijn online platforms en mobiele apps. De groeiambities van Kmart op de lange termijn zijn gericht op die omnichannelaanpak. Om zijn nieuwe logistieke faciliteit in het Moorebank Intermodal Precinct in Sydney te automatiseren, heeft Kmart Vanderlande in de arm genomen.

Autodoc automatiseert met TGW Logistics
Autodoc, een van Europa’s grootste online retailers voor auto-onderdelen en -accessoires, heeft TGW Logistics opdracht gegeven een sterk geautomatiseerd magazijnsysteem te bouwen in de Tsjechische stad Cheb. Als onderdeel van een brownfield-project ondergaat het bestaande gebouw van Autodoc er een renovatie en wordt het voorzien van moderne automatiseringstechnologie. Na de ingebruikname zal Autodoc tot 50.000 bestellingen per dag kunnen verwerken, een volume dat momenteel nog over drie verschillende locaties wordt verdeeld.

Nieuwe barcodelezers van Brady beloven 99,995% nauwkeurigheid
Brady Corporation, producent en leverancier van oplossingen voor industriële identificatie, lanceert een reeks industriële barcodelezers met een leesnauwkeurigheid van 99,995%. De drie barcodelezers, de V4500, V3200 en V2200, zijn ontwikkeld om de datanauwkeurigheid te verbeteren en kunnen data delen via de meeste gangbare industriële protocollen.

Deze dock leveller is geen dock leveller
(Advertorial) Voor we dit raadsel oplossen, staan we even stil bij het ontstaan en een omschrijving van dit veel toegepaste product. In de VS, zo rond het midden van de vorige eeuw, verdrong het wegvervoer de trein als voornaamste transportmiddel voor consumentengoederen, vooral door de opkomst van het moderne en uitgebreide Amerikaanse wegenstelsel. In plaats van goederen uit een wagon te lossen, moest een ‘opstap’ worden ontwikkeld, want het bleek niet altijd handig om zware goederen door middel van een schuine plaat naar het vloerniveau te rijden (sinds de jaren ’30 met een handpallettruck). Zo ontstonden de eerste laadperrons, die het niveauverschil een stuk kleiner maakten. Toch bleef het schipperen, aangezien vrachtwagens nog steeds allerlei verschillende afmetingen hadden. Begin jaren ’50 deed een nieuwe uitvinding zijn intrede: de dock leveller. In die dagen niet veel meer dan een scharnierende stalen oprit met een lip die de verbinding maakte tussen het laadperron en de laadvloer van de vrachtwagen. De dock leveller is werd een cruciaal hulpmiddel, met een tijdelijke en veilige overbrugging als hoofdtaak.

Eram Group kiest Dematic voor automatisering distributiecentrum
Eram Group is een familiebedrijf dat in Frankrijk is gevestigd en internationaal actief is. De modedivisie van de groep wil de stromen van verschillende schoenmerken – waaronder Gémo, Eram, Bocage en Mellow Yellow – consolideren in een nieuwe logistieke faciliteit van 40.000m² in Chemillé-en-Anjou. Die faciliteit vormt een cruciaal onderdeel van de bedrijfsstrategie om een groot deel van de B2B- en B2C-opslag- en distributieactiviteiten te optimaliseren en te moderniseren. Om het nieuwe distributiecentrum in het departement Maine-et-Loire te automatiseren, koos Eram Group voor Dematic, onderdeel van de Kion Group. Het project start in 2025 en zal ongeveer zestien maanden in beslag nemen.

Jungheinrich presenteert nieuwe ETV 3i reachtruckserie
Jungheinrich heeft zijn nieuwe serie elektrische reachtrucks ETV 3i voorgesteld. De compacte trucks hebben een draagvermogen van 1,4 tot 2,5 ton en zijn speciaal geoptimaliseerd voor toepassingen met een gemiddelde tot hoge intensiteit. Hun batterijcapaciteit tot 690 Ah moet er voor zorgen dat de trucks ook probleemloos drieploegendiensten aankunnen.

Qimarox lanceert machine om verticale buffersystemen te legen
Qimarox, fabrikant en leverancier van material handling componenten voor OEM’s en systeemintegrators, heeft een nieuwe machine gelanceerd om verticale buffers te legen. De Qimarox PR15 bestaat uit een verticaal verplaatsbare conveyor, gemonteerd op de productlift PRmk1, in combinatie met de verticale transporteur PRmk5. Die combinatie maakt het mogelijk 1500 producten per uur te verwerken.