Supply Chain Management

Case Poppies Bakeries

Poppies Bakeries perfects their S&OP recipe

Poppies Bakeries started out in 1976 selling traditional Flemish pastries and biscuits to local retailers. Since then, they have grown to become a trusted supplier to private labels around the world, as well as selling their own brand of sweet bakery products.

Recente artikelen

Cas Wolf Oil Corporation

With over 65 years of expertise, Wolf Oil Corporation is one of the leading manufacturers of cutting-edge lubricants in Europe. With an extensive portfolio of over 560 products, delivering to 127 countries worldwide, the business needed to balance their global supply chain to ensure the utmost quality throughout every manufacturing stage.

Case What’s Cooking?

What’s Cooking? is an innovative European Fresh Savoury Food Group headquartered in Belgium that makes savoury snacks, slices, and ready meals (most notably under the Come a casa® brand).

Case Destrooper Biscuits

Destrooper Biscuits has been making Belgian butter, almond, and chocolate biscuits for refined tastes since 1886. In 138 years, the Belgian cookie company has grown into an internationally known manufacturer, active in more than 80 countries with three complementary brands (Jules Destrooper, Farm Brothers and Belgian Butters).

De zwakste schakel als startpunt voor groei

Een tiental jaar geleden introduceerde Fike Europe de principes van de Theory of Constraints (TOC). Daarmee stroomlijnde de producent van industriële veiligheidsproducten zijn werkwijze in de hele organisatie. Vooral in de aankoop, planning, productie en logistiek is de impact van TOC merkbaar aan de lagere voorraden, betere levertermijnen en hogere capaciteit. “Dankzij TOC weten we waar het werk blijft liggen en waar we als bedrijf op moeten focussen”, zegt QESH-manager Dennis Hoogewijs.

Upskill yourself or your workforce with PwC's Lean Six Sigma Green Belt training.

(Advertorial) Ready to turn operational challenges into opportunities? Join now our Lean Six Sigma Green Belt training in February 2026 and learn all about operational excellence.

Wendbaarheid als motor voor innovatie

Om competitief te blijven in een snel veranderende markt zette BASF Agricultural Solutions binnen Seeds & Traits R&D een agile-transformatieprogramma op. Het doel? De onderzoeksprocessen sneller en efficiënter maken én ervoor zorgen dat de organisatie flexibeler en veerkrachtiger wordt. Daartoe ontwikkelde senior principal scientist Kevin Neirynck het 5IPP+-model, gebaseerd op de principes van Lean en Agile.

Recente video's

Recente nieuwsberichten

Transform your procurement strategy: Elevate with insight

(Advertorial) Are you driving sustainability and resilience as procurement, setting industry benchmarks? To what extent is your procurement organisation automated and integrated, working with real-time insights, to drive significant value and innovation? What about your supplier and contract management, and the role AI can fulfil to support you?🔍

Transport & Logistics 2025: Het kloppend hart van de sector

(Advertorial) Wie telt in de logistieke, transport- en maritieme wereld, komt op 14, 15 of 16 oktober naar Antwerp Expo. Tijdens Transport & Logistics 2025 ontmoet u meer dan 15.000 professionals: van supply chain managers en expediteurs tot logistiek vastgoedontwikkelaars, rederijen en innovatieve start-ups. Het is dé plek waar beslissingsnemers, beleidsmakers en pioniers samenkomen om kennis te delen en nieuwe samenwerkingen te smeden.

Transport & Logistics 2025: kennis die richting geeft

(Advertorial) Digitalisering, duurzaamheid, geopolitiek en de arbeidsmarkt: het zijn de thema’s die vandaag de koers van transport en logistiek bepalen. Tijdens Transport & Logistics 2025 ontdekt u in drie dagen (14-16 oktober) hoe toonaangevende experts, bedrijven en federaties deze uitdagingen vertalen naar concrete oplossingen en kansen.

70% van de grote bedrijven gaat voor AI-gebaseerde forecasting

Volgens onderzoeks- en adviesbureau Gartner zullen wellicht zeven op de tien grote ondernemingen tegen 2030 gebruikmaken van AI-gebaseerde forecasting om de vraag te voorspellen.

Transport & Logistics 2025: Het kloppend hart van de sector

(Advertorial) Wie telt in de logistieke, transport- en maritieme wereld, komt op 14, 15 of 16 oktober naar Antwerp Expo. Tijdens Transport & Logistics 2025 ontmoet u meer dan 15.000 professionals: van supply chain managers en expediteurs tot logistiek vastgoedontwikkelaars, rederijen en innovatieve start-ups. Het is dé plek waar beslissingsnemers, beleidsmakers en pioniers samenkomen om kennis te delen en nieuwe samenwerkingen te smeden.

PICS Belgium en VCARE Academy sluiten partnership

VCARE Academy is een kennisinstituut, gevestigd in Toronto, Canada, dat zich hoofdzakelijk op de waardeketen richt.

Negatieve bezorgervaringen bij e-shoppen tasten klantenvertrouwen aan

E-commerce in de Benelux blijft groeien, maar Belgische en Nederlandse consumenten stellen steeds hogere eisen aan de thuisbezorging van hun aankopen. Dat blijkt uit recent onderzoek in opdracht van Descartes. Zo geeft 39% van de bevraagden aan het afgelopen jaar meer online aankopen te hebben gedaan en verwacht 45% dat in de toekomst een groter deel van hun aankopen thuisbezorgd zal worden. Tegelijkertijd blijkt dat slechte bezorgervaringen directe gevolgen hebben: 28% van de consumenten verliest het vertrouwen in de bezorgdienst na een incident en 16% bestelt vervolgens niet meer bij dezelfde retailer.

Value Chain Bustour op bezoek bij Mobis, All Sport en Soudal

Altijd al een kijkje achter de schermen willen nemen bij Mobis Parts Europe, All Sport en Soudal? Dat kan tijdens de volgende Value Chain bustour op donderdag 19 juni 2025! Samen met zijn partners Adaptive PearlChain, Centric, Easy Systems en Vanas Engineering leidt Value Chain u binnen bij drie prominente bedrijven.

Bedrijven willen hogere tarieven doorberekenen aan klanten

Volgens een survey van onderzoeks- en adviesbureau Gartner is 45% van de supply chain leiders van plan kosten aan hun klanten door te berekenen als belangrijkste maatregel om de gevolgen van de nieuw opgelegde tarieven te beperken. Drieënveertig procent van de respondenten gaf aan dat ze de kosten vooral willen beperken door middel van verschillende supply chain-initiatieven (zie figuur).

Onderzoek naar digitale transformatie en GenAI in de supply chain

Hoe gaan supply chain leiders om met de realiteit van vandaag? Een antwoord daarop kunnen we vinden in ‘Supply Chain Horizons 2025’. Het rapport geeft de bevindingen weer van een onderzoek dat in januari en februari 2025 werd uitgevoerd door onderzoeksbureau Vanson Bourne in opdracht van Logility, een leverancier van AI-first software voor supply chain management. Vanson Bourne bevroeg 500 besluitvormers die verantwoordelijk zijn voor de supply chain van hun organisatie. Alle bedrijven die aan het onderzoek deelnamen, hebben een omzet van minimaal 500 miljoen dollar en vertegenwoordigen de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, de Midden-Europese DACH-landen, Australië en India.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.