Qimarox introduceert de Prorunner PR2 verticale transporteur
Qimarox, fabrikant van oplossingen voor materiaalbehandeling zoals verticale transporteurs en palletiseersystemen, stelt de Prorunner PR2 voor. Deze nieuwe verticale transporteur bouwt verder op de Prorunner mk1 en kan worden ingezet in een breed scala aan industriële toepassingen.
De Prorunner PR2 is volgens de fabrikant ontworpen om te voldoen aan de veranderende behoeften van de moderne productieomgeving. De verticale transporteur is uitgerust met een doorlopend tandriemsysteem, wat moet zorgen voor soepelere, snellere en meer consistente bewegingen. Daarbij zou het toestel de snelheid van de Prorunner mk1 overtreffen. Zo zouden verticale snelheden tot twee meter per seconde kunnen worden bereikt.
Net als zijn voorganger wordt ook de Prorunner PR2 gekenmerkt door een compacte voetafdruk, wat hem makkelijk inzetbaar moet maken in elke faciliteit. Ook het tilvermogen – de PR2 kan lasten tot 100kg transporteren – maakt hem geschikt voor verschillende sectoren, waaronder voeding en dranken, logistiek en productie.
Verder maakt de modulaire configuratie van de Prorunner PR2 eenvoudige integratie met bestaande productielijnen mogelijk. Of er nu behoefte is aan flexibele invoer- en uitvoeropties of als er meerdere stopposities nodig zijn, de PR2 kan worden afgestemd op de specifieke operationele behoeften. Bovendien kan de PR2 producten in drie verschillende richtingen in- en uitvoeren, wat veelzijdigheid moet bieden in integratiemogelijkheden.
Daarnaast zijn de invoer- en uitvoerhoogtes ook volledig instelbaar en niet beperkt tot een vaste positie. De Prorunner PR2 kan daardoor ook voor transport naar meerdere niveaus worden toegepast, waardoor hij als verticale sorter kan functioneren.
De verticale transporteur is volgens Qimarox gebouwd met hoogwaardige componenten en ontworpen voor minimaal onderhoud en een lange levensduur. In tegenstelling tot traditionele systemen met kettingaandrijving, functioneert de Prorunner PR2 zonder dat de ketting regelmatig moet worden gesmeerd of gespannen. Verder geeft de fabrikant aan dat dankzij een onderhoudsarme tandriem de kans op stilstand tot een minimum beperkt blijft en de operationele kosten dalen.