Mobiele app van Carrier Transicold biedt realtime zichtbaarheid in koudeketen

Foto: Carrier Transicold

Carrier Transicold heeft een mobiele applicatieversie van zijn digitale oplossing Lynx Fleet gelanceerd. De oplossing biedt vlootbeheerders, operators en chauffeurs onderweg realtime inzicht in alle compatibele systemen van Carrier Transicold. De smartphone-app is gratis voor alle Lynx Fleet-gebruikers in Europa en is ontworpen om de operationele efficiëntie van klanten te verbeteren, de kosten te verlagen en de integriteit van de koudeketen te garanderen. Carrier Transicold is onderdeel van Carrier Global Corporation, een toonaangevende speler in intelligente klimaat- en energieoplossingen.

De Lynx Fleet Mobile-app biedt directe toegang tot belangrijke inzichten zoals de temperatuur van koelruimten, locatiegegevens, unitcondities en statusupdates. Dat moet een proactieve besluitvorming vanaf elke locatie mogelijk maken. “Voor het eerst hebben chauffeurs net zo gemakkelijk toegang tot live gegevens als hun vlootbeheerders”, zegt Jérôme Struk, service director Truck Trailer International bij Carrier Transicold. “Zo kunnen ze proactief de temperatuur controleren, op waarschuwingen reageren en hun lading beschermen. Door cruciale inzichten direct in handen te geven van de mensen in de frontlinie, verminderen we vertragingen, voorkomen we verlies en maken we de logistiek van de koudeketen efficiënter dan ooit.”

De mobiele app is naadloos geïntegreerd met het bestaande Lynx Fleet-platform en beschikt over een gestroomlijnde interface. Daarmee kunnen gebruikers de status van bedrijfsmiddelen snel inschatten en bewaken, zodat ze op mogelijke risico’s kunnen reageren voordat het dure problemen worden.

Via de pagina Asset Details kunnen gebruikers de informatie van Lynx Fleet gebruiken om te voldoen aan de strenge regelgeving voor de koudeketen en ervoor te zorgen dat bederfelijke goederen of essentiële farmaceutische producten tijdens het transport in optimale omstandigheden blijven, waardoor het risico op bederf van de lading en ongeplande stilstand wordt beperkt.

Een andere functie van de app is Fleet Overview, waarmee gebruikers snel kunnen zien welke units onmiddellijk aandacht en onderhoud nodig hebben. Dat helpt managers op de hoogte te blijven van hun activiteiten door kritieke informatie aan het licht te brengen.

Omdat er geen limiet staat op het aantal gebruikers per account, kunnen klanten er bovendien voor zorgen dat hele teams – van vlootbeheerders tot individuele chauffeurs – op de hoogte worden gehouden en met elkaar in verbinding staan. Dat moet het eenvoudiger maken de efficiëntie te maximaliseren en de vlootprestaties te verbeteren.

Lynx Fleet is nu beschikbaar voor zowel Android- als iOS-apparaten.

Recente nieuwsberichten

Laden en lossen: risico’s en oplossingen op het laadperron

(Advertorial) Het laadperron is een onmisbare schakel in de logistieke keten, maar ook een plek waar de veiligheid vaak onder druk staat. Dagelijks gebeuren er incidenten waarbij heftrucks, vrachtwagens en medewerkers betrokken zijn. Hoewel veel bedrijven vertrouwen op routine, is juist de wijze waarop de trailer aan een perron wordt gekoppeld een vaak risicovol.

Transport & Logistics 2025: ontmoeten, verbinden, vooruitgaan

(Advertorial) In een sector die draait om samenwerking, is netwerken minstens zo belangrijk als kennis. Tijdens Transport & Logistics 2025 ontdekt u niet alleen de nieuwste trends, maar ontmoet u vooral de mensen die ze waarmaken. Drie dagen lang vormt Antwerp Expo het kloppend hart van de logistieke community.

Axfood neemt Witron in de arm voor nieuw logistiek centrum

De Zweedse supermarktketen Axfood is van plan een nieuw, volautomatisch logistiek centrum te bouwen in Frillesås, in de gemeente Kungsbacka. Het centrum, dat in 2030 klaar moet zijn, zal zorgen voor meer capaciteit en efficiëntie voor de toekomstige groei van de retailgroep in Zuid-Zweden. Als automatiseringspartner voor de nieuwe faciliteit werd gekozen voor Witron, met wie Axfood intussen een intentieverklaring ondertekende. Axfood en Witron werken al enkele jaren samen. Zo leverde Witron eerder al de automatiseringsoplossing voor het automatische logistieke centrum van de groep in Bålsta.

Groninger zet dubbel in op Kardex Mlog voor meegroeiende logistiek

Familiebedrijf Groninger uit het Zuid-Duitse Crailsheim levert als machinebouwer oplossingen voor het vullen en inpakken van kwetsbare producten voor de farmaceutische, zelfzorg- en cosmeticasector. Voor het nieuwe logistieke centrum van Groninger heeft Kardex Mlog een pallet- en kleingoedmagazijn gebouwd voor de productie- en reserveonderdelenlogistiek. Het volledig geautomatiseerde hoogbouwmagazijn met meer dan 3.000 palletplekken vormt een duo met een Bakken Shuttle System.

Bausch + Lomb kiest TGW Logistics voor automatisering van DC

Bausch + Lomb behoort tot de toonaangevende producenten van oogheelkundige technologie, waaronder contactlenzen, chirurgische instrumenten en geneesmiddelen. De healthcare specialist is actief in meer dan honderd landen en heeft ongeveer 13.500 mensen in dienst.

TVH breidt trainingscentrum TVH University uit

TVH, een wereldspeler in de markt van onderdelen en toebehoren voor heftrucks, industriële voertuigen en bouw- en landbouwmachines, heeft in het hoofdkwartier in Waregem nieuwe faciliteiten geopend voor zijn trainingscentrum TVH University, dat praktijkgerichte technische opleidingen biedt voor industriële voertuigen.

Modern douanemanagement schept ruimte voor hogere marges

Customs Support Group (CSG), een van de grootste onafhankelijke leverancier van douane- en handelsoplossingen in Europa, en Boston Consulting Group (BCG) presenteren een onderzoek waaruit blijkt dat douaneverplichtingen niet langer slechts draaien om het uitvoeren van regelgeving, maar dat deze een krachtige stimulans voor groei en marges kunnen betekenen. In 2024 inden douaneautoriteiten wereldwijd tussen de 600 en 900 miljard dollar aan douanerechten. Dat bedrag staat gelijk aan bijna één procent van het wereldwijde, economische verkeer. Tegelijkertijd neemt de complexiteit toe door nieuwe sancties, strengere regels over de oorsprong, CO2-regelgeving en dynamische invoerrechten.

Inefficiënte magazijnen belemmeren groei van handelsbedrijven

Belgische handelsbedrijven verwachten groei in 2025, maar kostenbeheersing blijft cruciaal. Door druk op de marges zetten bedrijven in op efficiëntieverbetering, geoptimaliseerde inkoopstrategieën en de automatisering van interne processen. Dat blijkt uit de sectoranalyse van de KMO Barometer 2025, die onderzoeksbureau Markteffect in opdracht van softwareontwikkelaar Exact bij 500 kmo’s uitvoerde. Tegelijk geeft 44% aan te investeren in automatisering, maar magazijn- en voorraadprocessen blijven opvallend inefficiënt.

Element Logic introduceert Automation as a Service: een flexibel abonnementsmodel voor magazijnautomatisering

(Advertorial) Geen hoge investeringen, wel gegarandeerde prestaties, schaalbaarheid en duurzaamheid. Ontdek hoe AaaS jouw bedrijf laat groeien.

Bedrijvencontactdagen: ontmoet BITO voor uw magazijninrichting.

(Advertorial) Bezoek BITO Systems in Hal 4 op stand 4235 tijdens de Bedrijvencontactdagen in Antwerp Expo op 1 & 2 oktober. Van eerste rek voor starters tot robotica en automatisering voor groeiende bedrijven: ons team adviseert je graag.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.