Ricoh breidt dienstenaanbod uit met de Bringme Box
De Bringme Box, een 100% Belgische uitvinding, functioneert als een automatische service desk die niet enkel de interne logistiek bij bedrijven moet vereenvoudigen, maar ook de ontvangst en het verzenden van online bestelde pakketten en de levering ervan. Bedrijven streven immers naar meer efficiëntie op het vlak van interne logistiek, terwijl ze ook de exponentiële toename van bestellingen, geleverd op de werkvloer moeten zien te regelen.
Met een Bringme Box worden de logistieke operaties beheerd zonder de receptie in te schakelen, alles verloopt automatisch. De Bringme Box wordt meestal in de inkomhal van bedrijven geplaatst en biedt alle medewerkers de mogelijkheid een pakket te laten leveren tijdens de werkuren, ongeacht de leverancier of de leverdienst.
Gebruikers die op het werk toegang hebben tot een Bringme Box, kunnen de Bringme applicatie downloaden op hun smartphone, tablet of computer. Wanneer een gebruiker online bestelt, zet hij ‘Bringme’ voor zijn naam en vult als afleveradres de locatie in van de Bringme Box waartoe hij toegang heeft. Wanneer het pakket geleverd is, ontvangt de gebruiker een melding via de Bringme App. Hij kan het pakket dan met zijn persoonlijke QR-code bij de box ophalen.