100% support en evolutie zijn het fundament voor een geautomatiseerd magazijn

(Advertorial) Zowel logistiek managers als specialisten in de magazijn automatisering zullen over het volgende wel eens zijn: het opzetten van een compleet nieuw geautomatiseerd warehouse is een fantastische uitdaging. Het proces staat bol van de uitdagingen en na de realisatie is iedereen zo trots als een pauw.

Toch is het minstens zo belangrijk wat er in de jaren na die oplevering wordt gepland en gerealiseerd. Bij Savoye vinden wij evoluerend werken en continu aanpassen cruciaal voor een blijvend performant magazijn. De case van klant Fnac Darty illustreert dit uitgangspunt  heel fraai. Zo werkt Savoye al vanaf 2009 samen met deze Europese retailer in culturele en vrijetijdsgoederen, technische producten, huishoudelijke apparaten en diensten. Destijds werd een complete installatie gerealiseerd voor het orderpicken en verpakken van bestellingen, inclusief een dozenopzetter, 44 orderverzamelstations en 10 speciale stations voor bewerkingen. Later volgden onder meer de bouw van tussenverdiepingen, een uitbreiding van 4 werkstations in een beschermde zone en 16 extra orderverzamelstations op één van de tussenverdiepingen. Ook kwam er een nieuw WCS voor een soepelere aansturing van het hele pickproces.
Simpel gesteld, werden in de volgende 15 jaar deelgebieden voortdurend aangepakt om de logistiek steeds een stapje verder te krijgen. Khallef Chekroune, manager industrieel onderhoud voor de magazijnen van Fnac Darty, legt uit:” Waar mogelijk werken we samen aan de nodige innovatieve aanpassingen. Belangrijk voor ons is het gevoel dat Savoye elke dag voor ons klaar staat. We vertrouwen op hun onderhoudsdienst, after-sales service en de altijd bereikbare hotline”. Momenteel worden in Moussy-le-Neuf alle doosvorm- en afsluitmachines aangepast met modernere PLC controllers. “Deze relatief simpele ingrepen zijn wel typerend voor onze samenwerking, waarbij we in stapjes steeds verder evolueren.” aldus Khallef. De ingrepen van vandaag bieden ook weer aanknopingspunten voor de toekomst. Op basis van de onderhoudswerkzaamheden en uitgebreide data-analyse kan Fnac Darty weer winst boeken op deelgebieden zoals energie-efficiëntie, duurzaamheid en een verdere optimalisatie van de logistieke processen.

SAVOYE-INTELIS X-PTS Hoofdafbeelding

Deze customer service is op dezelfde wijze gestructureerd in elk land waar Savoye opereert. Op het Savoye kantoor van de Benelux in Breda werken technisch ervaren engineers aan de ondersteuning van klanten in deze regio. Zij weten zich daarbij gesteund door product experts op het hoofdkantoor, indien nodig. Verder kan de klant bouwen op de 24/7 beschikbare hotline voor eventuele storingen, zodat er altijd snel kan worden ingegrepen. Bepaalde software gerelateerde zaken kunnen zelfs remote worden verholpen.

Voor de nodige on-site support biedt Savoye in de Benelux een uitgebreide technische ondersteuning met haar serviceteams en een netwerk van gecertificeerde partners. Naast incidentele reparaties of correcties, ontzorgen wij de klant met preventief onderhoud, van periodiek onderhoud tot kleine ingrepen. Via begeleiding en opvolging op maat zorgen wij voor een maximale systeembeschikbaarheid.

SAVOYE ontwikkelt en integreert complete geautomatiseerde intralogistieke systemen en softwareoplossingen voor de supply chain. Zie meer op www.savoye.com.
Meer over onze service diensten, ga naar: https://www.savoye.com/nl/company-3/onze-diensten/

Recente nieuwsberichten

Lidl investeert 122 miljoen euro in logistieke site in Herentals

Met het bereiken van het hoogste punt heeft supermarktketen Lidl de ruwbouwfase van zijn nieuwe distributiecentrum in Herentals zo goed als voltooid. Lidl investeert in totaal 122 miljoen euro in het project van 43.000 vierkante meter – vergelijkbaar met vijf voetbalvelden – langs de E313. Het complex is het zesde distributiecentrum van Lidl in ons land en komt er op de voormalige Henrad-site, waar vroeger radiatoren van de band rolden. Het distributiecentrum moet niet alleen erg duurzaam worden, maar ook meteen het meest toekomstgerichte logistieke knooppunt van de supermarktketen in België.

Kuehne+Nagel breidt activiteiten op Liege Airport uit

Logistiek dienstverlener Kuehne+Nagel gaat zijn activiteiten op Liege Airport (LGG) verder uitbreiden met de ondersteuning van Atlas Air Worldwide, de wereldwijde dienstverlener op het gebied van uitbestede luchtvaartlogistiek. Met die uitbreiding vergroot ook Atlas zijn aanwezigheid op de luchthaven van Luik, waar het nog namens andere klanten actief is.

Rhenus neemt resterende aandelen Wijnands Groep over

De Rhenus Groep, een wereldwijde speler op het gebied van logistiek en supply chain management, heeft de resterende twintig procent van de aandelen in Wijnands Bulk Care overgenomen. Daarmee is de volledige overname van het bedrijf afgerond. Deze stap volgt op de initiële overname van tachtig procent van de aandelen in Wijnands in 2021.

Jungheinrich en Merantix gaan samen AI bevorderen

Jungheinrich, leverancier van intralogistieke oplossingen, heeft een strategisch partnership gesloten met Merantix, een AI-groep die zich richt op investeringen, ontwikkeling en groei op het gebied van artificiële intelligentie. Tot de Merantix Group behoort Merantix Capital, een durfkapitaalbedrijf dat meewerkt aan de integratie van AI-toepassingen in diverse sectoren. De nieuwe samenwerking heeft als doel op AI gebaseerde toepassingen in de industrie te bevorderen.

Solid WMS in handen van Consafe Logistics

Softwarebedrijf Consafe Logistics, gespecialiseerd in warehouse management systemen (WMS), warehouse execution systemen (WES) en warehouse control systemen (WCS), heeft Solid WMS overgenomen, een Nederlandse aanbieder van SaaS-gebaseerde WMS-oplossingen gevestigd in Breda.

Helft van beroepschauffeurs overweegt andere job door stress

De overgrote meerderheid (91%) van de chauffeurs van bedrijfsvoertuigen in Europa zegt dat werkgerelateerde stress een negatieve invloed heeft op hun rijgedrag, terwijl 70% vindt dat stress een factor is die bijdraagt tot meer gevaar op de weg. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek, uitgevoerd in opdracht van Geotab, een wereldwijde aanbieder van geconnecteerde transportoplossingen. Voor het onderzoek werden ruim 3.000 vrachtwagen- en bestelwagenchauffeurs bevraagd in Duitsland, Frankrijk, Ierland, Italië, Nederland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk.

Cocus en Panasonic herdefiniëren connectiviteit met veilige private 5G-newerken

Panasonic Connect Europe is een samenwerking aangegaan met Cocus, een IT-dienstverlener gespecialiseerd in digitale transformatiediensten, beveiligde communicatiesystemen – waaronder private 5G-netwerken – en AI. Samen bieden de twee bedrijven hun klanten software, hardware en een betrouwbare infrastructuur voor private 5G-netwerken aan. De samenwerking moet o.a. de productiviteit verhogen en de operationele kosten verlagen voor gebruikers van de robuuste Toughbook-toestellen van Panasonic.

Witgoedfabrikant BSH Hausgeräte vertrouwt op TGW Logistics

In het Beierse district Dillingen is recent het startschot gegeven voor de bouw van een shuttlewarehouse voor witgoedfabrikant BSH Hausgeräte GmbH. Tegen het voorjaar van 2027 zal TGW Logistics er een sterk geautomatiseerd miniloadmagazijn opleveren dat de productie betrouwbaar en snel van componenten moet voorzien. Meer dan 50 shuttlerobots zullen ervoor zorgen dat de benodigde onderdelen precies op het juiste moment bij de assemblagewerkstations worden aangeleverd.

DSV rondt acquisitie van Schenker af

DSV A/S heeft de overname van Schenker van Deutsche Bahn voltooid. De transactie is de grootste in de geschiedenis van DSV en zorgt volgens het Deense transport- en logistiekbedrijf voor een aanzienlijke uitbreiding van het wereldwijde netwerk, de expertise en het concurrentievoordeel van alle drie de divisies. Met de overname, die wordt gewaardeerd op ongeveer 106,7 miljard DKK (ongeveer 14,3 miljard euro), verdubbelt DSV zijn omvang. De gecombineerde onderneming zal een omzet van ongeveer 310 miljard DKK (ongeveer 41,6 miljard euro) vertegenwoordigen en telt bijna 160.000 medewerkers in meer dan 90 landen.

Van Moer Logistics gaat logistieke oplossingen optimaliseren in Qatar

De Belgische logistiek dienstverlener Van Moer Logistics is een strategisch partnership aangegaan met Q-Fab, een dochteronderneming van Al Mahhar Holding Qatar, gespecialiseerd in onderhoud en reparatie van industriële apparatuur. De samenwerking heeft als doel de logistieke dienstverlening en het onderhoud van apparatuur in Qatar te verbeteren.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.