Van Herk Kaas ondergaat digitale transformatie met Aptean

Foto: Pixabay
Van Herk Kaas is een Rotterdams familiebedrijf dat gespecialiseerd is in kaas en zuivel. Onder nieuw leiderschap omarmt het bedrijf nu digitale transformatie om zijn groei en internationale ambities te stimuleren. Daarbij doet Van Herk Kaas een beroep op Aptean Food & Beverage, gebouwd op het Microsoft Dynamics 365 Business Central platform en volledig geïntegreerd met Microsoft AI en Copilot.
Door gebruik te maken van de food-apps van Aptean heeft Van Herk Kaas toegang tot functionaliteit die specifiek ontwikkeld is voor de processen binnen de voedings- en drankenindustrie. De ERP-foundation bundel van Aptean is speciaal gebouwd voor food & beverage-distributeurs en producenten en biedt functionaliteit als:
- Mobiele magazijnregistratie: realtime gegevensverzameling via mobiele apparaten om workflows te stroomlijnen en fouten te minimaliseren;
- License plating: barcodegestuurde traceerbaarheid voor alle logistieke transacties;
- Kwaliteitscontrole: geïntegreerde controles met directe inzichten in resultaten en afwijkingen;
- Geavanceerde prijsstelling: flexibele prijsstructuren om diverse klantsegmenten en productlijnen te ondersteunen;
- Verpakking en etikettering: naadloze tracking van retourverpakkingen en aangepaste labelprinting, geïntegreerd met Microsoft Dynamics 365 Business Central en producten als Bartender en Nicelabel;
- Inspectiestatus en lot management: volledige zichtbaarheid en controle over inspectiestatussen en lotinformatie, cruciaal voor traceerbaarheid en kwaliteitsborging.
Met de ERP-oplossing wil Van Herk Kaas niet alleen de serviceniveaus en leveringsbetrouwbaarheid in zijn distributienetwerk verhogen, maar ook een grotere nauwkeurigheid bereiken in de voorraadtracking en verzendprocessen. Daarnaast moet de oplossing helpen de processen binnen de nieuwe faciliteit van het zuivelbedrijf – ontworpen voor koude, diepvries- en droge opslag – te optimaliseren. Tot slot wil het bedrijf ook een schaalbaar platform creëren voor internationale groei en de lancering van nieuwe categorieën.