Stichd wapent zich met FlashPick-systeem van TGW voor verdere groei
Systeemintegrator TGW bouwt voor modebedrijf Stichd een sterk geautomatiseerd fulfilmentcenter in Tilburg. Stichd is een dochtermaatschappij van de Puma Group en is gespecialiseerd in het ontwerp, de productie en de distributie van bodywear, beenmode en badkleding. Het bedrijf ontwerpt, ontwikkelt en distribueert ook gelicentieerde fankleding, waarbij het onder andere samenwerkt met vooraanstaande Formule 1-teams.
Om de basis te leggen voor de geplande groei en de efficiëntie van de processen verder te verbeteren, doet Stichd een beroep op een omnichannel-oplossing van TGW. Kern van de oplossing is het FlashPick-systeem van TGW. Dat systeem kan verschillende verkoopkanalen – e-commerce, groothandel en retail – met gelijke efficiëntie bedienen. Het systeem omvat een shuttle-magazijn van 5 gangen en 20 niveaus, 6 PickCenter One-werkstations en 2 PickCenter Rovolution-robotsystemen. De TGW Warehouse Software zorgt voor de aansturing van alle processen. Vier kilometer KingDrive -conveyorsystemen moeten zorgen voor een energiezuinig transport.
De dozen die bij goederenontvangst worden afgeleverd, worden getransporteerd naar het palletreservemagazijn, dat wordt gebruikt voor het aanvullen van FlashPick. Groothandel- of retailbestellingen worden rechstreeks in verzenddozen verwerkt. Klantenorders kunnen vervolgens worden afgeleverd bij de VAS-werkstations (value added service) waar indien nodig extra aanvullingen kunnen worden toegevoegd.
Het nieuwe fulfilmentcenter moet in november 2022 klaar zijn. Het ontwerp van het centrum voorziet nu al in de mogelijkheid voor een eventuele verdubbeling van het shuttleblok en het daaraan gekoppelde picking. Als het modebedrijf even dynamisch blijft groeien als voorspeld, kan de uitbreiding al in 2025 worden gepland.
Foto: TGW Limited