Qimarox versterkt relatie met leveranciers met Tradecloud platform
Qimarox, producent van componenten voor material handling systemen zoals productliften en palletiseermachines, heeft het Tradecloud Supply Chain platform geïmplementeerd. Via dat platform communiceert Qimarox met zijn toeleveranciers over het snel groeiende aantal orders en leveringen.
Tradecloud is een digitaal platform dat inkopers en hun leveranciers ondersteunt door meer snelheid en flexibiliteit te creëren en minder tijd en grondstoffen te verspillen. Het standaard platform is speciaal ontwikkeld voor de maakindustrie, draait in de cloud en communiceert met elk ERP-systeem. Qimarox gebruikt het platform sinds januari van dit jaar om orders uit het eigen ERP-systeem automatisch te delen met elf leveranciers. Die sturen op hun beurt een orderbevestiging direct vanuit hun eigen ERP-systeem of via het platform.
De leveranciers zien het meteen als een nieuw inkooporder klaarstaat en kunnen dat direct in hun eigen ERP-systeem importeren zonder handmatig gegevens te hoeven invoeren. Dat zorgt voor een efficiënter proces, zowel aan de zijde van Qimarox als aan de zijde van de leveranciers. Omdat de handmatige inkooptaken zoals het verwerken van orderbevestigingen nu zijn geautomatiseerd, is Qimarox de helft minder tijd kwijt aan orderadministratie. Automatisering leidt bovendien tot meer snelheid en minder fouten. Omdat de inkoopmedewerkers van Qimarox zich voortaan alleen hoeven te concentreren op de orders die aandacht nodig hebben, stijgt de leverbetrouwbaarheid van de toeleveranciers. “We hebben nu minder spoedorders en daarnaast minder discussie over orders. Iedereen gebruikt nu één versie van de waarheid”, klinkt het.
Op dit moment maakt Qimarox gebruik van de Tradecloud-modules Orders, Workflow, Communicatie en Basic Supply Chain Analytics. Dit jaar wil de onderneming nog meer leveranciers aansluiten en de processen die ze met Tradecloud faciliteert eventueel uitbreiden met onder meer de modules Forecasts en Artikelbeheheer.