Picnic krijgt kapitaalinjectie van 100 miljoen euro
Vier Nederlandse familiefondsen investeren in totaal honderd miljoen euro in de online supermarkt Picnic. Het gaat om NPM Capital, De Hoge Dennen, Hoyberg en Finci.Picnic startte anderhalf jaar geleden in Nederland met de gratis thuisbezorging van kruidenierswaren en andere dagelijkse benodigdheden en maakt sindsdien een explosieve groei mee. De online supermarkt levert aan huis met behulp van compacte elektrische voertuigen. “Wij zijn de moderne versie van de melkboer, met een volledig assortiment dat altijd voor iedereen ter beschikking staat”, licht medeoprichter Joris Beckers toe. “In elke nieuwe stad waar we starten, staan we versteld van de grote interesse van de consument in onze dienstverlening. Deze nieuwe investeringen zullen ons helpen nog veel meer mensen te bedienen en de meest duurzame supermarkt op deze planeet te worden.”
Picnic bedient al verschillende steden, waaronder Utrecht, Amersfoort en Almere. Recent kondigde het aan de activiteiten ook uit te breiden naar andere stedelijke gebieden w.o. Delft, Leidschendam, Voorburg, Nootdorp, Ede en Veenendaal, een uitbreiding die kadert binnen het streven naar een landelijke dekking van de online supermarkt. Met die uitbreiding gaat extra werkgelegenheid gepaard voor 2000 nieuwe medewerkers dit jaar en op langere termijn zelfs 10.000 medewerkers.
Verder zet Picnic in op een uitbreiding van het aantal distributiecentra van twee naar vijf en moet het aantal hubs aangroeien tot zeventig. Het wagenpark moet dan weer uitgroeien van een kleine honderd nu tot 2.000 elektrische bestelauto’s.