On-Site Services: maatwerk voor een hoge beschikbaarheid

(Advertorial)Steeds meer bedrijven vertrouwen het technische onderhoud van hun sterk geautomatiseerde magazijnen geheel of gedeeltelijk toe aan intralogistieke specialisten. Om supply chain managers te helpen elke nacht (en vooral tijdens het piekseizoen) rustig te slapen, biedt TGW een reeks on-site technische diensten aan. De On-Site Services van TGW omvatten: ramp-up services, onderhouds- en ondersteunende diensten en technische reiniging.

Vanaf het begin rekening houden met de technische exploitatie
TGW adviseert bedrijven om al bij de aankoopbeslissing, dus lang voordat een fulfilmentcentrum live gaat, na te denken over de technische operatie en on-site diensten. “Als onze experts al tijdens de bouw ter plaatse zijn, kunnen ze hun ervaring delen en deelnemen aan het nemen van belangrijke beslissingen, zoals de plaatsing van platforms en de opslag van reserveonderdelen”, zegt Georg Katzlinger-Söllradl, directeur Global Lifetime Services bij TGW. Dit kan honderden uren besparen tijdens de exploitatie. “Lange afstanden of een slechte bereikbaarheid zijn grote tekortkomingen tijdens onderhoudswerkzaamheden of in geval van een storing.”
 
Andere voordelen zijn de expertise die TGW-medewerkers in de loop der jaren hebben opgedaan, evenals het wereldwijde netwerk waarop ze kunnen terugvallen. Voor de technische controle van een systeem zijn aanzienlijk minder externe medewerkers nodig dan eigen medewerkers. Dat betekent dat de kostenefficiëntie ook bij outsourcingprojecten hoger is. Bovendien biedt TGW een prijsgarantie van maximaal tien jaar en is daarmee een voorloper in de branche.
 
Ramp-Up Service
Een van de meest gevraagde diensten is de Ramp-Up Service. De TGW-technici werken samen met zowel het projectteam als de TGW Lifetime Services-organisatie en verzorgen de training van de medewerkers van de klant.
 
Ook na de ramp-up-fase rekenen veel bedrijven op een uitgebreide service en laten zoveel mogelijk risico’s over aan de fabrikant over. TGW neemt door middel van uitgebreide zorgeloze pakketten niet alleen de verantwoordelijkheid voor het operationele onderhoud van het systeem op zich, maar ook voor alle onderhouds-, reparatie- en inspectietaken. Bovendien verbeteren technici de werking en houden ze de total cost of ownership (TCO) in de gaten.
 
Computerised Maintenance Management System
Een ervaren team on-site in één kant van de medaille, de andere is moderne IT-tools. TGW gebruikt state-of-the-art software voor zowel Remote Services als On-Site Services. On-Site Maintenance Services maakt bijvoorbeeld gebruik van het Computerized Maintenance Management System (CMMS), een software die zorgt voor een consistente efficiëntie. Deze tool omvat de voorspelling, planning en evaluatie van alle onderhoudstaken.
 
Naast permanente diensten die tot 365 dagen per jaar beschikbaar zijn, kunnen ook tijdelijke diensten worden geregeld. Om knelpunten en tekorten tijdens het piekseizoen of op koopjesdagen te voorkomen, biedt TGW zogenaamde Peak Support aan. In de aanloop naar promotionele activiteiten kunnen experts verschillende aspecten aanpassen. Enerzijds kunnen extra monteurs worden ingezet, anderzijds kunnen routineonderhoudswerkzaamheden worden vervroegd. Met een termijn van enkele weken tevoren is het ook mogelijk om kleine wijzigingen in de materiaalstroom door te voeren en de doorstroom te verhogen. Een voorbeeld hiervan is het toevoegen van een extra werkstation voor het lossen van pakketten van het transportsysteem.
 
Meer informatie
https://www.tgw-group.com/en/news/press-releases/2022/on-site-services-made-to-measure-for-high-availability

Recente nieuwsberichten

Eén op tien truckchauffeurs dommelde ooit al in achter het stuur

Maar liefst 90% van alle verkeersongevallen wordt veroorzaakt door menselijk gedrag, waarbij vermoeidheid een belangrijke factor is. Dat staat te lezen in een communiqué van Webfleet, dat op de Dag van de Vrachtwagenchauffeur (12 december) werd verspreid. Tussen de 10% en 25% van de verkeersongevallen heeft te maken met een vermoeide bestuurder. Tien procent van de chauffeurs geeft zelfs aan ooit in slaap te zijn gevallen achter het stuur. “Die zorgwekkende cijfers benadrukken de noodzaak om het werk van chauffeurs veiliger en eenvoudiger te maken”, aldus Webfleet, de dochteronderneming van Bridgestone die oplossingen voor wagenparkbeheer levert.

Manutan wisselt van integrator voor modernisering AutoStore

Aanbieder van automatiseringsoplossingen Dematic heeft recent de modernisering van een AutoStore-systeem voltooid voor Manutan, een Frans familieconcern dat apparatuur en werkbenodigdheden voor bedrijven, handelaren en lokale overheden in Europa levert. Manutan koos voor Dematic als integrator voor zijn bestaande AutoStore-oplossing met 60.000 bakken en 68 robots, op de logistieke locatie Gonesse, net buiten Parijs.

Atlas Copco Airpower transformeert productie met all-in-one-softwaresuite

Atlas Copco is een Zweedse multinational die wereldwijd actief is in de ontwikkeling van industriële B2B-toepassingen en producten, zoals compressoren, vacuümoplossingen, generatoren, pompen en elektrische gereedschappen. Atlas Copco Airpower in Wilrijk vormt de wereldwijde hoofdzetel van de compressorenafdeling en is met zijn ruim 3500 medewerkers, die compressoren ontwikkelen, produceren en distribueren, meteen ook de grootste fabriek van de groep. De kernelementen van de compressoren worden bij de Airtec-divisie vervaardigd in een ‘smart factory’.

Baoli introduceert nieuwe pallettruck voor binnentoepassingen

Baoli, aanbieder van robuuste industriële voertuigen en onderdeel van de Kion Group, lanceert met de Baoli KBP 14-20 een nieuwe, compacte pallettruck met Li-Ion-batterij.

Onze industrie slachtoffer van complexe regelgeving?

Audit- en adviesbureau Deloitte heeft een scorekaart ontwikkeld die inzicht biedt in de concurrentiekracht van de Europese industrie. Die analyse brengt niet alleen de huidige situatie in kaart, maar benadrukt ook zowel de uitdagingen als de kansen voor de sector.

De 5 grote uitdagingen van koel- en vrieshuizen

(Advertorial) Bedrijven in de koel- en vriessector werken al tientallen jaren aan de optimale complexe supply chain, die nodig is om producten gekoeld te houden, tot en met de eindbestemming. Uiteraard blijven er altijd risicovolle situaties, met ernstige financiële veiligheidsgevolgen als ze niet worden aangepakt.

Sector logistiek en transport blijft aanwerven

Volgens de nieuwste tewerkstellingsbarometer van ManpowerGroup zal de wervingsactiviteit in de sector Transport/Logistiek in het eerste kwartaal van 2025 stevig blijven. Meer dan één op de twee werkgevers in deze sector (53%) die in oktober 2024 werden bevraagd, verwachten tegen eind maart 2025 hun personeelsbestand uit te breiden, terwijl 13% aangeeft het te willen verkleinen. Tot slot verwacht 34% van de bevraagde werkgevers geen verandering.

Exotec automatiseert magazijnen in de zorg in Frankrijk

Roboticabedrijf Exotec, gespecialiseerd in de bouw van robotoplossingen voor warehouses, kondigt aan dat het de warehouses van twee grote spelers in de Franse zorgsector automatiseert: Hartmann en de Hygie31 Group, moederbedrijf van Dhygietal. Volgens de robotbouwer markeert die samenwerking een belangrijke stap in de modernisering van de logistieke processen in de gezondheidszorg.

SBM focust op traceerbaarheid en serialisatie met ZetesAtlas

SBM Formulation is een Frans bedrijf dat is gespecialiseerd in het formuleren en verpakken van gewasbeschermingsmiddelen. Met 100 tot 150 medewerkers, afhankelijk van het seizoen, verwerkt het bedrijf jaarlijks ongeveer 20.000 ton aan producten, met pieken tot 3000 ton per maand. Tijdens perioden van grote vraag, vooral van december tot maart, voert SBM de productie op om de landbouwsector te bevoorraden voor het zaaien in het voorjaar.

Sector logistiek en transport blijft aanwerven

Volgens de nieuwste tewerkstellingsbarometer van ManpowerGroup zal de wervingsactiviteit in de sector Transport/Logistiek in het eerste kwartaal van 2025 stevig blijven. Meer dan één op de twee werkgevers in deze sector (53%) die in oktober 2024 werden bevraagd, verwachten tegen eind maart 2025 hun personeelsbestand uit te breiden, terwijl 13% aangeeft het te willen verkleinen. Tot slot verwacht 34% van de bevraagde werkgevers geen verandering.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.