OMP lanceert denktank om outside-in supply chain planning te onderzoeken
OMP, leverancier van oplossingen voor supply chain planning, lanceert het Spark Initiative om een outside-in benadering van supply chain planning te onderzoeken. Met het Spark Initiative wil OMP de besluitvorming voor zijn klanten verbeteren door een nieuwe manier van denken over supply chain planning te introduceren. Het doel van het initiatief bestaat erin de OMP Community een platform te bieden om outside-in mogelijkheden te testen, te leren en te delen met behulp van enorme hoeveelheden externe data en geavanceerde technologie.
Met de nieuwe planningsaanpak kunnen supply chain leiders gebruik maken van de schat aan externe markt-, kanaal- en leveranciersgegevens waarover bedrijven beschikken, maar die vaak niet worden benut. Die gegevens omvatten klimaat- en weerpatronen, consumptietrends, variabele vakanties, economische en politieke factoren en data van slimme apparaten. Bedrijven die voor deze aanpak kiezen en bidirectionele datastromen opzetten, zouden optimale planningsscenario’s kunnen opstellen en betere beslissingen kunnen nemen.
In samenwerking met het onderzoeksbureau Supply Chain Insights nodigt OMP klanten uit om hun real-world business cases in te dienen om het potentieel van een outside-in planning aanpak te ontwikkelen, te testen en te valideren. Een handvol bedrijven zal worden geselecteerd om aan het onderzoek deel te nemen. Zodra de piloottests zijn afgerond, zullen de bevindingen openbaar worden gedeeld met de industrie.
De Spark Initiative denktank wordt ondersteund door een raad van bedrijfsleiders, professionals uit de industrie, academici en OMP-deskundigen. Onder leiding van Lora Cecere, CEO van Supply Chain Insights, zal die adviesraad de agenda bepalen, advies geven over het conceptuele kader en toezicht houden op de piloottests.
Het initiatief werd in november 2022 gelanceerd en schakelt in 2023 een versnelling hoger.
Foto: Ulrike Mai, Pixabay