Nieuwe modules voor het succesvolle ODATiO, de WMS/TMS-oplossing van SAVOYE

(Advertorial)ODATiO, een combinatie van een WMS (Warehouse Management System) en een TMS (Transportation Management System) werd geïntroduceerd in februari 2021 en is inmiddels geïmplementeerd (of in de uitrol) bij meer dan 30 distributiecentra in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. De oplossing is  cloud based en wordt voornamelijk gebruikt in SaaS-modus. SAVOYE blijft de oplossing uitbreiden met nieuwe functionaliteiten en modules.

Frédéric Bouchet, software sales director bij SAVOYE EMEA vertelt: "We zien dankzij ODATiO een groeiend marktaandeel bij internationale en grotere klanten, vooral in de luxesector. Omdat ODATiO ook een open oplossing betreft, weten ook adviesbureaus deze oplossing te waarderen."
 
De oplossing vond aftrek bij de maritieme industrie, communicatiebedrijven, grote retailers, food bedrijven,  massadistributie, voedsellogistiek, groothandels in kantoorbenodigdheden en zelfs bij luxe horlogemerken. ODATiO kan namelijk aangepast worden op een specifieke toepassing. Maatwerk, meerdere sites, verschillende talen, web based software zijn kenmerken van een oplossing die snel kan worden geïmplementeerd. Ze wordt hoofdzakelijk geïnstalleerd in een SaaS-modus (Software as a Service), maar On Premise is natuurlijk ook mogelijk.
 
In beide gevallen profiteert de klant van de innovatieve technologie en kan ze gebruikt worden in zowel minder complexe, manuele magazijnen als de meest complexe distributiecentra. Koppelingen met alle gangbare ERP systemen worden moeiteloos tot stand gebracht en verder is ODATiO in staat om met een klant mee te groeien.
 
Labour Management en Yard Management, twee nieuwe ODATiO modules
Eind vorig jaar werden twee nieuwe modules toegevoegd. Ten eerste, Labour Management waarmee (op basis van Machine Learning onderzoek) het mogelijk is om de activiteiten voor de komende 30 dagen te voorspellen. Deze functionaliteit is bijzonder nuttig in een omgeving waarin de verkoopcijfers steeds grilliger worden en levertijden steeds korter. Dankzij de volledig configureerbare verdeling van taken berekent en anticipeert Labour Management verschillende scenario’s om ervoor te zorgen dat er altijd voldoende personeel aanwezig is op de juiste plekken (qua functie en zone in het magazijn) om de verwachte output te kunnen realiseren.
 
Yard Management is de tweede nieuwe module. Hiermee kunnen magazijnmanagers online afspraken maken met leveranciers of vervoerders om de inkomende en uitgaande vrachtwagens op de buitenterreinen en bij de laadperrons zo soepel mogelijk aan te sturen. Voor bedrijven met een complexe interne logistiek biedt deze nieuwe functie meer controle, overzicht en een optimalisatie van de vrachtwagenbewegingen.
 
In veel magazijnen levert SAVOYE zowel apparatuur als software, zoals bijvoorbeeld een shuttlesysteem in combinatie met het ODATiO WMS/TMS. Het installeren van geautomatiseerde of gerobotiseerde magazijnsystemen samen met warehouse management software is een grote onderscheidende factor van SAVOYE en betekent een groot voordeel voor de klant. Immers, er is maar een contactpersoon nodig voor het project.
 
Vanaf de introductie wordt ODATiO ook vermarkt via een groeiend en wereldwijd netwerk van software integratoren.  

 
Over Savoye
SAVOYE is wereldwijd actief. Het bedrijf ontwerpt, produceert (Europa en VS) en integreert machines, geautomatiseerde intralogistieke systemen en softwareoplossingen voor de supply chain. SAVOYE biedt een complete reeks tailormade oplossingen voor logistieke organisaties; van eenvoudig tot de meest complexe. Voor bedrijven met een middelgrote omvang tot de multinational.
We bieden een breed assortiment oplossingen dat wordt onderverdeeld in 2 segmenten:

1. Advanced software
Een complete serie software oplossingen voor de supply chain (OMS, TMS, WMS, WCS en EDI). De meest recente oplossing werd begin 2021 geïntroduceerd: ODATiO, een combinatie van een WMS en een TMS. Op het gebied van supply chain software biedt Savoye een breed toepassingsgebied. Het omvat zelfs een omnichannel-retail applicatie door de overname van het bedrijf SoCloz, leider in omnichannel SaaS-softwareplatforms voor fysieke producten.

2. Advanced technologies
Ontwerp, productie en integratie van intralogistieke systemen, zoals geautomatiseerde en gerobotiseerde Goods-to-Person systemen voor zowel lichte (X-PTS) als zware lasten (MAGMATIC), orderverzamelsystemen, automatische verpakkingsmachines (JIVARO, E-JIVARO, PAC 600 machines), conveyors (INTELIS) en tenslotte de nieuwe AMR mobiele robotoplossingen FLEEXEE en HAIPICK.
 
SAVOYE wordt internationaal vertegenwoordigd via vier divisies: Savoye North America Inc, in de Verenigde Staten, Savoye China, Savoye Azië in Singapore en Savoye Europe & MEA. SAVOYE heeft wereldwijd meer dan 900 werknemers.
 
Meer op: www.savoye.com
 
PERSCONTACT: Benelux: AFFARE International B2B marketing / Gian Schiava / Tel : +31 (0)6 8320 3457 | g.schiava@affare.nl

Recente nieuwsberichten

Logistieke vastgoedmarkt in Nederland herpakt zich

De vraag naar logistiek vastgoed in Nederland gaat dit jaar met 10% omhoog in vergelijking met 2024 naar een verwachte opname in 2025 van 1,65 miljoen vierkante meter vvo (verhuurbare vloeroppervlakte). Verder groeit de nationale leegstand bij onze noorderburen tot boven de 5%. Dat komt door de realisatie van distributiecentra die nu nog in de pijplijn zitten en doordat verouderde warehouses worden verlaten. Die conclusies trekt logistiek- en vastgoed-adviesbureau Buck Consultants International (BCI) uit zijn jaarlijkse onderzoek onder de 25 grootste ontwikkelaars en beleggers van logistiek vastgoed, verenigd in het door BCI opgezette Nationaal Logistiek Vastgoed Forum. De deelnemende partijen vertegenwoordigen ongeveer 85% van de totale logistieke vastgoedmarkt in Nederland.

JLL maakt balans op van logistieke vastgoedmarkt in 2024

Vastgoedonderneming JLL heeft de balans opgemaakt van 2024 voor de industriële en logistieke vastgoedmarkt.

Het volume van de industriële ingebruikname (logistiek en semi-industrieel segment gecombineerd) bedraagt 1.589.000m², wat een daling van 27% ten opzichte van 2023 en 35% ten opzichte van het vijfjarig gemiddelde vertegenwoordigt. JLL merkt daarbij wel op dat het vijfjarig gemiddelde is ‘opgedreven’ door een uitzonderlijk hoog transactievolume in 2021, wat te maken heeft met de pandemie. Dat verschil verkleint tot 20% wanneer het wordt vergeleken met het tienjarig gemiddelde.

Prologis breidt portefeuille uit met 7 logistieke locaties in Duitsland

Logistiek vastgoedontwikkelaar Prologis heeft een portefeuille van zeven logistieke faciliteiten in Duitsland overgenomen van Union Investment, goed voor in totaal ongeveer 380.000 vierkante meter aan logistieke ruimte.

Trends in supply chain en commerce voor 2025

“Supply chain en commerce veranderen snel, waardoor het voor merken moeilijk is om trends te voorspellen. Toch hebben die trends vaak een grote invloed op de focus van R&D-teams en innovatiecycli”, aldus Manhattan Associates. “Crisissen, conflicten en verstoorde handelsroutes hebben de kwetsbaarheid van wereldwijde handelsnetwerken en supply chains in 2024 blootgelegd. In 2025 worden veerkracht en wendbaarheid net zo belangrijk – of zelfs belangrijker – dan kostenoptimalisering.” Terwijl Manhattan vooruit kijkt naar dit jaar, deelt het hier zes gebieden die volgens het technologiebedrijf cruciaal zijn voor supply chain en commerce-professionals in 2025.

TGW Systems is verhuisd

TGW Systems BV, leverancier van material handling equipment, heeft zijn intrek genomen in een nieuw kantoor aan de Stadionstraat 2-18 in

4815 NG Breda. De nieuw locatie moet de onderneming naar eigen zeggen de ruimte en mogelijkheden bieden om verder te groeien in de Benelux.

WDP opent kantoor in Parijs en focust op pan-Europese schaalvergroting

Logistiek vastgoedontwikkelaar WDP (Warehouses De Pauw) opent een kantoor in Parijs onder leiding van een nieuwe country manager, François Le Levier (foto). Het kantoor zal de basis vormen voor een lokaal team dat het Franse platform zal beheren en WDP’s positie op de Franse markt verder moet verankeren. François Le Levier heeft meer dan 25 jaar ervaring in commercieel vastgoed en was tot voor kort managing director Industrial & Logistics bij vastgoedonderneming CBRE France.

VDL ETG schakelt Inther Group in voor automatisering magazijn

VDL Enabling Technologies Group (VDL ETG), onderdeel van de Nederlandse VDL Groep en wereldwijd ontwikkelings- en productiebedrijf van componenten voor bedrijven in de hightech-sector, heeft systeemintegrator Inther Group gevraagd om het intralogistieke systeem te leveren voor hun onlangs geopende magazijn op het XL Business Park in Almelo. In dat magazijn zal VDL ETG zijn logistiek centraliseren.

EPC Familia beheert logistiek van apotheken met Easy WMS van Mecalux

De EPC-groep, opgericht in 1919, specialiseert zich sinds 1953 in de distributie van farmaceutische producten en bekleedt daarmee een leiderspositie in Wallonië. Met een honderdtal apotheken die meer dan 300.000 klanten bedienen, verwerkt de farmaceutische groep jaarlijks twee miljoen voorschriften en bedient ze nog eens 7.500 gebruikers van apotheken in rusthuizen.

EPC Familia, onderdeel van de EPC-groep, heeft zijn logistiek gedigitaliseerd met Easy WMS, de warehouse management software van het Spaanse technologiebedrijf Mecalux. Het magazijn van EPC Familia in Ciney, van waaruit elke nacht honderden apotheken in Wallonië worden bevoorraad, kan daardoor voortaan 13.000 SKU’s en 24.000 orderregels per dag verwerken.

Duynie en 9altitudes stimuleren duurzaamheid bij bedrijven

Het in Nederland gevestigde Duynie, onderdeel van de agrarische coöperatie Royal Cosun, richt zich op het creëren van nieuwe waarde uit co-producten uit de voedings-, drank- en bio fuel-industrie. De onderneming is actief in meer dan twintig Europese landen en bedient klanten in de dierenvoeder-, (huisdieren)voeding-, technische en energiemarkten. Voor de digitale oplossingen werkt Duynie samen met 9altitudes, de organisatie met hoofdkantoor in Kortrijk, die bedrijven internationaal ondersteunt bij hun digitale transformatie.

Globalpesca kiest Dematic voor automatisering diepvriesmagazijn

Globalpesca S.p.A. is een Italiaanse leverancier van diepvriesproducten en foodservices voor de hotel-, restaurant- en cateringmarkt. Het familiebedrijf heeft zijn hoofdkantoor in Gravellona Toce, ten noordwesten van Milaan in de regio Piemonte, en bestaat intussen bijna 125 jaar. Om de operationele efficiëntie in zijn nieuwe diepvriesmagazijn te waarborgen, heeft Globalpesca een overeenkomst gesloten met Dematic, dat met zijn automatiseringsoplossing voor meer opslagcapaciteit zal zorgen door de hoogte van het magazijn te benutten.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.