Nieuwe modules voor het succesvolle ODATiO, de WMS/TMS-oplossing van SAVOYE

(Advertorial)ODATiO, een combinatie van een WMS (Warehouse Management System) en een TMS (Transportation Management System) werd geïntroduceerd in februari 2021 en is inmiddels geïmplementeerd (of in de uitrol) bij meer dan 30 distributiecentra in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. De oplossing is  cloud based en wordt voornamelijk gebruikt in SaaS-modus. SAVOYE blijft de oplossing uitbreiden met nieuwe functionaliteiten en modules.

Frédéric Bouchet, software sales director bij SAVOYE EMEA vertelt: "We zien dankzij ODATiO een groeiend marktaandeel bij internationale en grotere klanten, vooral in de luxesector. Omdat ODATiO ook een open oplossing betreft, weten ook adviesbureaus deze oplossing te waarderen."
 
De oplossing vond aftrek bij de maritieme industrie, communicatiebedrijven, grote retailers, food bedrijven,  massadistributie, voedsellogistiek, groothandels in kantoorbenodigdheden en zelfs bij luxe horlogemerken. ODATiO kan namelijk aangepast worden op een specifieke toepassing. Maatwerk, meerdere sites, verschillende talen, web based software zijn kenmerken van een oplossing die snel kan worden geïmplementeerd. Ze wordt hoofdzakelijk geïnstalleerd in een SaaS-modus (Software as a Service), maar On Premise is natuurlijk ook mogelijk.
 
In beide gevallen profiteert de klant van de innovatieve technologie en kan ze gebruikt worden in zowel minder complexe, manuele magazijnen als de meest complexe distributiecentra. Koppelingen met alle gangbare ERP systemen worden moeiteloos tot stand gebracht en verder is ODATiO in staat om met een klant mee te groeien.
 
Labour Management en Yard Management, twee nieuwe ODATiO modules
Eind vorig jaar werden twee nieuwe modules toegevoegd. Ten eerste, Labour Management waarmee (op basis van Machine Learning onderzoek) het mogelijk is om de activiteiten voor de komende 30 dagen te voorspellen. Deze functionaliteit is bijzonder nuttig in een omgeving waarin de verkoopcijfers steeds grilliger worden en levertijden steeds korter. Dankzij de volledig configureerbare verdeling van taken berekent en anticipeert Labour Management verschillende scenario’s om ervoor te zorgen dat er altijd voldoende personeel aanwezig is op de juiste plekken (qua functie en zone in het magazijn) om de verwachte output te kunnen realiseren.
 
Yard Management is de tweede nieuwe module. Hiermee kunnen magazijnmanagers online afspraken maken met leveranciers of vervoerders om de inkomende en uitgaande vrachtwagens op de buitenterreinen en bij de laadperrons zo soepel mogelijk aan te sturen. Voor bedrijven met een complexe interne logistiek biedt deze nieuwe functie meer controle, overzicht en een optimalisatie van de vrachtwagenbewegingen.
 
In veel magazijnen levert SAVOYE zowel apparatuur als software, zoals bijvoorbeeld een shuttlesysteem in combinatie met het ODATiO WMS/TMS. Het installeren van geautomatiseerde of gerobotiseerde magazijnsystemen samen met warehouse management software is een grote onderscheidende factor van SAVOYE en betekent een groot voordeel voor de klant. Immers, er is maar een contactpersoon nodig voor het project.
 
Vanaf de introductie wordt ODATiO ook vermarkt via een groeiend en wereldwijd netwerk van software integratoren.  

 
Over Savoye
SAVOYE is wereldwijd actief. Het bedrijf ontwerpt, produceert (Europa en VS) en integreert machines, geautomatiseerde intralogistieke systemen en softwareoplossingen voor de supply chain. SAVOYE biedt een complete reeks tailormade oplossingen voor logistieke organisaties; van eenvoudig tot de meest complexe. Voor bedrijven met een middelgrote omvang tot de multinational.
We bieden een breed assortiment oplossingen dat wordt onderverdeeld in 2 segmenten:

1. Advanced software
Een complete serie software oplossingen voor de supply chain (OMS, TMS, WMS, WCS en EDI). De meest recente oplossing werd begin 2021 geïntroduceerd: ODATiO, een combinatie van een WMS en een TMS. Op het gebied van supply chain software biedt Savoye een breed toepassingsgebied. Het omvat zelfs een omnichannel-retail applicatie door de overname van het bedrijf SoCloz, leider in omnichannel SaaS-softwareplatforms voor fysieke producten.

2. Advanced technologies
Ontwerp, productie en integratie van intralogistieke systemen, zoals geautomatiseerde en gerobotiseerde Goods-to-Person systemen voor zowel lichte (X-PTS) als zware lasten (MAGMATIC), orderverzamelsystemen, automatische verpakkingsmachines (JIVARO, E-JIVARO, PAC 600 machines), conveyors (INTELIS) en tenslotte de nieuwe AMR mobiele robotoplossingen FLEEXEE en HAIPICK.
 
SAVOYE wordt internationaal vertegenwoordigd via vier divisies: Savoye North America Inc, in de Verenigde Staten, Savoye China, Savoye Azië in Singapore en Savoye Europe & MEA. SAVOYE heeft wereldwijd meer dan 900 werknemers.
 
Meer op: www.savoye.com
 
PERSCONTACT: Benelux: AFFARE International B2B marketing / Gian Schiava / Tel : +31 (0)6 8320 3457 | g.schiava@affare.nl

Recente nieuwsberichten

Transform your procurement strategy: Elevate with insight

(Advertorial) Are you driving sustainability and resilience as procurement, setting industry benchmarks? To what extent is your procurement organisation automated and integrated, working with real-time insights, to drive significant value and innovation? What about your supplier and contract management, and the role AI can fulfil to support you?🔍

Ontdek hoe AI nieuwe niveaus van efficiëntie en nauwkeurigheid in uw toeleveringsketen kan ontsluiten

Magazijnen worden slimmer, sneller en veerkrachtiger, en AI staat centraal in deze evolutie. Ons nieuwste rapport, “AI: het belangrijkste in uw magazijn”, onderzoekt hoe kunstmatige intelligentie elk aspect van magazijnbeheer transformeert.

AI helpt postbedrijven tijdens recordpiekperiode

Nu het aantal pakketten tijdens het piekseizoen nieuwe hoogten bereikt, wenden postbedrijven zich steeds vaker tot AI om het hoofd te bieden aan de toenemende druk op nauwkeurigheid, personeelsbezetting en operationele kosten. Daarbij maken ze bij het sorteren gebruik van AI-gebaseerde softwaresuites zoals Minerva van Lockheed Martin.

Realtime simulatietool moet beladingsgraad optimaliseren

Twaalf transportbedrijven gaan met het distributienetwerk Netwerk Benelux (NBX) onderzoek doen naar hun optimale beladingsgraad. Het doel is om gezamenlijke capaciteit (transport-, magazijn- en personele capaciteit) zo efficiënt en duurzaam mogelijk te laten verlopen door middel van een dynamische planning. Technische Universiteit Eindhoven biedt daarbij ondersteuning met een realtime simulatietool waarbij capaciteitsbeheerfunctionaliteit beter wordt geïntegreerd en andere tools, zoals planningssoftware, chauffeursapplicaties en transportation management systemen (TMS), beter worden benut.

CLog 3.0: COOP en Witron starten derde bouwfase

De Noorse supermarktketen COOP Norge SA werkt al meer dan tien jaar samen met systeemintegrator Witron. Die samenwerking uit zich in het full-range logistieke centrum nabij de luchthaven Gardermoen in Oslo. De faciliteit heeft een oppervlakte van 84.000 vierkante meter en levert momenteel aan 1.200 winkels meer dan 13.000 verschillende droge, verse en diepvriesproducten. Centraal staat het OPM-systeem van Witron, met 42 COM-machines die in alle temperatuurzones worden ingezet.

Bijna 70% van expediteurs en douaneagenten vindt technologie essentieel voor groei

Descartes Systems Group, wereldwijd leverancier van on-demand SaaS-oplossingen voor logistiek-intensieve bedrijven in commerce, heeft de resultaten bekendgemaakt van zijn Global Forwarder/Broker Benchmark Study bij meer dan 400 bedrijven. Daaruit blijkt dat de sector te maken krijgt met een combinatie van onzekerheid en technologische opportuniteiten. Zo horen de wereldwijde instabiliteit (60%), wijzigende tarieven (42%) en de prijsdruk (61%) bij de grootste uitdagingen die expediteurs en douaneagenten in de komende vijf jaar verwachten.

Montea verwerft voormalige Euro Shoe-site in Beringen

De Belgische beursgenoteerde vastgoedgroep Montea breidt zijn aanwezigheid in het Limburgse Beringen uit met de acquisitie van de voormalige Euro Shoe-site. De strategische locatie langs de E313 en de E314 zorgt niet alleen voor een goede verbinding met Antwerpen, Luik en Brussel over de weg, maar biedt ook rechtstreekse toegang tot het Albertkanaal, wat bijdraagt aan de multimodale ontsluiting van de site.

Zes op de tien magazijnen gebruiken AI

Gebaseerd op een enquête bij ruim 2.000 logistieke leiders blijkt dat automatisering en AI snel terrein winnen. De gemiddelde terugverdientijd ligt tussen twee en drie jaar, terwijl de vraag naar hoogopgeleide magazijnmedewerkers verder blijft stijgen. De enquête kadert binnen een onderzoek van Mecalux, ontwikkelaar van geautomatiseerde opslagoplossingen, WMS en opslagsystemen, en het MIT Intelligent Logistics Systems (ILS) Lab van het Center for Transportation and Logistics.

TGW Logistics investeert 50 miljoen euro extra in hoofdkantoor

TGW Logistics, leverancier van intralogistieke oplossingen, investeert nog eens 50 miljoen euro in de uitbreiding van zijn productiecapaciteit op het hoofdkantoor in Marchtrenk (Oostenrijk). Concreet zal tegen de tweede helft van 2028 een vijf verdiepingen tellend gebouw 14.000 vierkante meter extra bruikbare ruimte opleveren. Het bedrijf streeft ernaar zijn omzet tegen 2030 te verdubbelen tot meer dan twee miljard euro. “De investering in ons hoofdkantoor in Marchtrenk vormt daarvoor de infrastructurele basis”, aldus CEO Henry Puhl.

‘Meten en Verbeteren CO2-emissies’ moet logistiek in Nederland helpen verbeteren

Hoe ga je als logistiek bedrijf om met files, personeelstekort en de druk om te moeten verduurzamen? Hoe zorg je voor vollere wagens, betere routes, minder CO2-uitstoot en betere marges? Omdat die vragen leven in de sector, zette het Nederlandse ministerie van Infrastructuur en Waterstaat het programma ‘Meten en Verbeteren CO2-emissies’ op. Het programma begeleidt bedrijven individueel om grip te krijgen op hun logistieke processen, wat hen moet helpen klaarstomen voor de toekomst. Sinds de opstart eind september 2025 nemen al meer dan dertig bedrijven aan het programma deel.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.