New Era kiest Katoen Natie voor omnichannel fulfilment in Europa

Foto: Katoen Natie – New Era installatie
New Era, een internationaal lifestylemerk met diepe wortels in sport en cultuur, heeft officieel zijn Europese logistieke operatie gelanceerd in samenwerking met Katoen Natie Consumer Goods and Industry. De nieuwe activiteiten vinden plaats op het logistieke platform van Katoen Natie in Kallo, vlak bij de haven van Antwerpen, en vormen een aanvulling op New Era’s bestaande Europese supply chain. De nieuwe logistieke setup moet het merk positioneren voor een verbeterde service en snellere toegang tot belangrijke markten.
De site in Kallo bezorgt New Era een volledige end-to-end oplossing, waarbij de hele supply chain van inkomend transport tot uiteindelijke levering wordt beheerd, of het nu gaat om retailpartners of om direct-to-consumer kanalen. Door omnichannel mogelijkheden, automatisering en diensten met toegevoegde waarde te combineren, moet de operatie zorgen voor flexibiliteit en reactievermogen, waardoor de snelheid om producten op de markt te brengen toeneemt en fulfilment in heel Europa mogelijk is.
De kern van de oplossing bestaat uit een geautomatiseerd AutoStore-systeem, een ruimte-optimale goederen-naar-de-man-oplossing die de picksnelheid, de nauwkeurigheid en de algehele efficiëntie moet vergroten. De automatisering kan inspelen op de seizoensgebonden vraag, promotievolumes en de veranderende marktdynamiek van omnichannel retailing. De opzet wordt verder verbeterd door de integratie van IT-systemen, waaronder een oplossing op basis van Twintag, die beide bedrijven met elkaar verbindt via uitgebreide API’s, waardoor realtime gegevensuitwisseling, volledige zichtbaarheid en gestroomlijnde processen mogelijk worden.