Mexx doet een beroep op Progress voor herlancering
Mexx, een modemerk dat op zijn hoogtepunt 1 miljard US dollar aan inkomsten behaalde, werd in augustus 2017 overgenomen door de eigenaren van RNF, een Nederlandse holding voor schoenen, modeaccessoires en kleding. Zij doopten het merk om tot Mexx International B.V. en stelden als missie om van Mexx International een wereldwijd merk te maken, geïnspireerd door productontwerp, uitstekende winkel- en online ervaringen en efficiënte marketing. De herlancering van het merk moest in minder dan een jaar worden gerealiseerd.
Om Mexx nieuw leven in te blazen, moesten de nieuwe eigenaren de bedrijfskritische applicaties ter ondersteuning van hun retailsites en hun online aanwezigheid opnieuw opbouwen. Na eerdere successen met Progress OpenEdge, maakten RNF en de Nederlandse Progress-partner Reflecta, leverancier en implementatiepartner van XL-ENZ Fashion ERP, gebruik van het applicatieontwikkelingsplatform. De systemen die nodig zijn voor de lancering werden daarin opnieuw gebouwd, daarnaast werden ook integraties mogelijk gemaakt – inclusief orderbeheer, groothandelsaankoop, logistiek en meer. Die applicaties moeten Mexx in staat stellen te concurreren met de grote spelers in de markt.
Het nieuwe complete backofficesysteem, aangedreven door Progress OpenEdge, omvat opslag, financiën en logistiek, en is volledig geïntegreerd met de front office. Dat wordt mogelijk gemaakt via de OpenEdge WebClient, een ABL HUI client die de inzet van OpenEdge applicaties op afstand mogelijk maakt. Daarnaast ondersteunt het platform, door integratie met externe business tools, verkoop, BI en rapportagefunctionaliteit. Het maakt eenvoudige toegang tot voorraadgegevens mogelijk en kan producten sorteren en filteren op basis van diverse criteria. Ook kunnen medewerkers de beschikbaarheid van producten controleren en rapporten op maat genereren.