Kruidvat en Trekpleister werken met robotoplossingen van Geekplus

Foto: Geekplus / AS Watson Health & Beauty Benelux
De AS Watson Group, een van de grootste retailers op het gebied van gezondheid en schoonheid ter wereld, heeft zijn samenwerking met Geekplus, ontwikkelaar van robotoplossingen voor orderverwerking, uitgebreid. De samenwerking behelst de implementatie van een omvangrijke oplossing voor orderverwerking ter ondersteuning van de Nederlandse retailers Kruidvat en Trekpleister.
Het e-commerce distributiecentrum van Kruidvat en Trekpleister is een magazijn met drie verdiepingen, waar goederen op verschillende niveaus worden verwerkt. De robots van Geekplus werken op de bovenste mezzanine van het magazijn. AS Watson Health & Beauty Benelux schakelde Geekplus in om de efficiëntie te verhogen, piekperiodes beter op te vangen en de klantervaring te verbeteren.
Met de implementatie heeft de retailer niet alleen een betere benutting van zijn opslagruimte voor hun brede assortiment producten gerealiseerd, maar ook de efficiëntie van het orderpicken verhoogd.
Nu de Geekplus-robots volledig operationeel zijn, kan AS Watson Health & Beauty Benelux twee keer zoveel bestellingen verwerken. “Door de fysiek meest uitdagende en repetitieve taken in ons magazijn te elimineren, hebben we de kwaliteit van het werk verbeterd”, zegt supply chain director Yvette Heijwegen. “Een ander voordeel is dat onze 105 ‘nieuwe collega's’ erg populair zijn bij hun menselijke collega's; iedereen wil met hen werken.”