Hardis Group stelt voice picking-systeem Reflex Voice voor
Adviesbureau en softwareontwikkelaar Hardis Group lanceert Reflex Voice, een multimodale oplossing voor het gebruik van spraakherkenning en -synthese bij het picken van orders. De nieuwe module moet het volledige orderpickproces sturen en is standaard geïntegreerd in Reflex WMS.
Reflex Voice is het resultaat van de samenwerkingsovereenkomst die in 2016 met Voiteq werd getekend. Hardis Group besloot toen met Voiteq in zee te gaan om een eigen voice picking-systeem te ontwikkelen dat compatibel is met de terminals van alle grote fabrikanten. Die beslissing kwam er nadat Vocollect in 2014 de stekker uit Tekspeech haalde. En ook Zebra heeft al aangekondigd in 2020 te stoppen met de ondersteuning van Tekspeech Pro.
Reflex Voice is ontworpen voor Android terminals en compatibel met de nieuwste generatie bluetooth-headsets (NFC-koppeling).
Het voice picking-systeem maakt gebruik van gebruikersonafhankelijke spraakherkenning, waardoor er geen spraakprofielen hoeven worden opgenomen. Reflex Voice stuurt het volledige orderpickproces in het magazijn (enkel- of meervoudig orderpicken, artikelgericht of ordergericht, verzamelen, uitsplitsen, pre- en post-palletisation, pre- en post-packing, enz.).
Reflex Voice is in zeven talen beschikbaar (Nederlands, Frans, Engels, Duits, Spaans, Portugees en Pools) en binnen afzienbare tijd zullen nog nieuwe talen worden ondersteund.