Generix Group lanceert Resource Management System voor planning en optimalisering van resources in magazijnen

Generix Group, wereldwijde leverancier van collaboratieve SaaS-oplossingen voor het supply chain ecosysteem, stelt zijn Resource Management System voor, een oplossing voor warehouse resource planning en optimalisering.

Geconfronteerd met de toenemende complexiteit van orderstromen en de problemen van absenteïsme en verloop, moeten bedrijven beter kunnen anticiperen. Om de productiviteit van het magazijn te bevorderen, combineert Generix Group daarom de prestatieanalyse en resource planning in één oplossing. Het Resource Management System is een tool die volgens de ontwikkelaars bijdraagt aan de loyaliteit van de medewerkers door de kwaliteit van het leven op het werk te verbeteren, waardoor jobs in magazijnen aantrekkelijker worden.

Met RMS moeten logistiek managers hun middelen kunnen maximaliseren door met één tool de productiviteit te meten, de resources te plannen en de betrokkenheid van het team te verbeteren.

De oplossing combineert Labor Management en Resource Planning functies om een optimaal beheer mogelijk te maken van de steeds grotere en gemechaniseerde magazijnlogistieke productiemiddelen. Met de RMS-oplossing kunnen de voorspelling en de organisatie van personeel en materieel worden geautomatiseerd. Zo kunnen site managers zich ervan vergewissen dat ze het maximale uit hun bestaande middelen halen, voordat ze in nieuwe apparatuur investeren.

RMS definieert en automatiseert ook de updates van workload-plannen zo fijn als nodig: per taak, per dag of per uur. Het berekent de gemiddelde tijd die nodig is om de workload per shift (ontvangst, orderpicking, verpakking) te voltooien en houdt rekening met de werkomstandigheden en de profielen van de medewerkers om de normen aan te passen en de doelstellingen te bepalen. Tot slot meet het de productiviteit van de medewerkers, rekening houdend met de uitvoeringscontext, om de HR-tools te voeden.

Met steeds meer referenties en unit pickings moeten site managers de flexibiliteit krijgen om de resources gemakkelijk van de ene opdracht naar de andere te kunnen verplaatsen. Met RMS kunnen zij het gebruik van hun resources, zowel menselijk als materieel, dynamisch en in real time plannen. Artificiële intelligentie voegt een laag van automatisering toe aan het besluitvormingsproces: het anticipeert op de uit te voeren werklast en optimaliseert de toewijzing van middelen, terwijl het zich aanpast aan de specifieke kenmerken van elk magazijn, hun doelstellingen en hun beperkingen.

Met de oplossing kunnen operatoren tijdens dezelfde werkperiode van de ene dienst naar de andere gaan en verschillende taken uitvoeren, waardoor vermoeidheid en herhaling worden verminderd. Dat moet resulteren in een hogere feitelijke bezetting van middelen, slimmere planning voor medewerkers, dagelijks beheer van afwezigheid van medewerkers en een 50% hogere betrouwbaarheid van capaciteitsprognoses.

Foto: Generix Group – RMS

Recente nieuwsberichten

Geekplus evolueert naar onbemande logistiek met Robot Arm Picking Station

Geekplus, wereldwijd leverancier van magazijnrobotica, heeft zijn nieuwe Robot Arm Picking Station gelanceerd. Het betreft een end-to-end onbemande pickingoplossing die een grote sprong voorwaarts betekent in de evolutie van gedeeltelijke automatisering naar ‘full-process intelligence’.

Transport & Logistiek Vlaanderen krijgt nieuwe CEO

Vanaf 1 januari 2026 wordt Johan Staes (44) de nieuwe CEO van Transport & Logistiek Vlaanderen (TLV), de beroepsvereniging voor ondernemingen in transport en logistiek. Hij volgt er Lode Verkinderen op.

Consafe Logistics lanceert GenAI-assistent ‘Astrid’ voor Astro WMS

Softwareproductbedrijf Consafe Logistics lanceert Astrid, een nieuwe generative AI-assistent die het werken met Astro WMS eenvoudiger, sneller en efficiënter moet maken. Astrid is ontworpen om gebruikers te helpen met het opzetten, configureren en oplossen van problemen in hun warehouse management systeem, op elk moment en vanaf elke locatie.

DSV en Schenker in België verenigd onder één merk

Sinds 1 november 2025 opereren transport- en logistiek dienstverlener DSV en Schenker in België als één team onder het DSV-merk.

DSV laat weten dat de integratie volgt op maanden van voorbereiding en nauwe samenwerking, waarbij er voor is gezorgd dat medewerkers, klanten en partners een vlotte overgang ervaren.

Slimmere magazijnautomatisering: inzichten van een internationale retailer

(Advertorial) Hoe transformeer je een magazijn van 100.500 m², zo groot als 14 voetbalvelden, om de groei van e-commercebestellingen aan te kunnen zonder uit te breiden?

Energiekosten beheersen met HVLS ventilatoren?

(Advertorial) De donkere dagen van november betekenen ook dat we langzaam toch echt richting de winter gaan. De dagen zijn niet alleen korter, maar ook guurder, natter en kouder.

Als beheerder van het magazijn of productiefaciliteit wil je je werknemers comfortabel en productief houden, dus de verwarming moet weer een paar stappen hoger. Echter, dat gaat ten koste van de energierekening!

Corneel Geerts neemt nieuw magazijn in Venlo in gebruik

Corneel Geerts Transportgroup heeft zijn nieuwe CO₂-neutrale vestiging in Venlo (NL) officieel in gebruik genomen. Het nieuwe gebouw bevindt zich op een terrein van 1,2 hectare, vlak naast de autosnelweg, en beschikt over ruime kantoren en 6.000m² magazijnruimte, goed voor 8.000 palletplaatsen. Met een vrije hoogte van 12,5 meter moet de site niet alleen extra capaciteit bieden, maar ook zorgen voor maximale efficiëntie en flexibiliteit voor de toekomst.

Zalando kiest Nomagic om robotica in warehouses uit te breiden

Online retailer voor mode en lifestyle Zalando heeft Nomagic, leverancier van AI-aangedreven robotica voor warehouses en de fulfilment-sector, geselecteerd om de operational excellence in zijn fulfilmentcentra te versterken en medewerkers bij hun dagelijkse taken te ondersteunen. De samenwerking bouwt voort op een bewezen staat van dienst, waarbij de AI-aangedreven robotoplossingen van Nomagic aanzienlijke efficiëntieverbeteringen en betrouwbaarheid opleveren in bestaande implementaties.

Nieuwe COO bij Manhattan Associates

Manhattan Associates heeft Greg Betz aangesteld als chief operating officer (COO). Greg Betz heeft meer dan twintig jaar ervaring in het leiden van complexe wereldwijde organisaties.

Jungheinrich stelt elektrische handpallettruck AME 18 voor

Met de AME 18 lanceert Jungheinrich een compacte en krachtige elektrische handpallettruck voor de interne materiaalstromen. De handpallettruck is het resultaat van een nauwe ontwikkelingssamenwerking tussen de Jungheinrich-vestigingen in Norderstedt en Qingpu en is speciaal ontwikkeld voor de eisen van moderne logistieke processen.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.