Flitsmeister gaat pakketjes bezorgen
Lokale handelaars slagen er vaak niet in pakketjes snel en op tijd geleverd te krijgen. Zelfs voor pakketten die in de buurt van de winkel moeten worden bezorgd, wordt er nog weinig gewerkt met same day delivery. Daarom zet Flitsmeister – de Nederlandse app voor realtime verkeersinformatie – nu zijn community van 1,7 miljoen gebruikers in om daarbij te helpen. De laagdrempelige oplossing moet niet alleen winkeliers in staat stellen snel en efficiënt te leveren, maar zorgt er ook voor dat de Flitsmeister-gebruiker een centje kan bijverdienen.
Hoe gaat het in zijn werk? Als winkelier geef je aan Flitsmeister door dat je pakketjes klaar hebt staan voor levering. Vervolgens krijgen Flitsmeister-gebruikers in de buurt een notificatie en kunnen ze die accepteren. Na het accepteren haalt de ‘bezorgmeister’ het pakket op en navigeert naar het adres van de klant. Tijdens de rit kunnen de route en de live locatie met de winkelier worden gedeeld. Bij aankomst stuurt de Flitsmeister-gebruiker een betaalverzoek naar de winkelier om de bezorging te betalen. Daarbij geldt een vast bedrag per kilometer. Bij een afstand minder dan 10km betaalt de winkelier de bezorger 5 euro. Is de afstand tussen 10km en 20 km, dan is dat 7,50 euro en bij lange afstanden met meer dan 20 km krijgt de bezorger 10 euro.
De winkelier betaalt het betaalverzoek nadat hij positief bericht van de klant heeft ontvangen. In het uitgewerkte proces moet de ontvanger van het pakket de winkelier laten weten dat het pakket in goede orde is ontvangen. Momenteel verloopt dat nog manueel, maar in de toekomst wil Flitsmeister die handeling automatiseren.