Eckes-Granini schakelt Shippeo in voor betere klantervaring en kleinere ecologische footprint
Vruchtensapleverancier Eckes-Granini heeft gekozen voor het realtime visibility platform van Shippeo om zijn operationele efficiëntie te verbeteren en de CO2-uitstoot te verminderen.
Vorig jaar stapten Shippeo, Eckes-Granini en Kaufland in een cross supply chain samenwerkingsproject gericht op het delen van transportruimte om lege ritten en inactieve tijden in de logistiek te voorkomen. Via een combinatie van big data en machine learning slaagde Shippeo erin de optimale toelevering tussen de magazijnen van Eckes-Granini en de locaties van Kaufland te berekenen. Eckes-Granini kon daardoor zijn CO2-uitstoot met 25 ton per jaar verlagen en de transportbehoeften met 40% naar beneden brengen. Dat succes heeft de vruchtensapleverancier doen besluiten Shippeo in Duitsland als realtime visibility platform in te zetten. Het Shippeo-platform moet de komende drie jaar 100% transparantie mogelijk maken voor de 35.000 leveringen aan de 650 klantlocaties.
Door via Shippeo voorspellend en realtime inzicht in de levering van goederen te bieden, wil Eckes-Granini zijn sites efficiënter maken door de laadtijd te verkorten en de activiteiten te stroomlijnen. Ook mikt het bedrijf op een grotere tevredenheid bij de retailers door kortere wachttijden op loslocaties te bieden dankzij proactief gepushte ETA-meldingen en doordat goederen gemakkelijker beschikbaar zijn voor klanten. Bovendien gelooft Eckes-Granini in een grotere efficiëntie van de vervoerders door minder downtime en lege runs.
Foto: Eckes-Granini