Dynalogic implementeert OptiFlow van Conundra
Logistiek dienstverlener Dynalogic, die samen met een aantal andere business units Dynagroup vormt en onderdeel is van Bpost, is gefaseerd live gegaan met de ritoptimaliseringssoftware OptiFlow van Conundra. Dynalogic verzorgt vooral full-service last-mile activiteiten voor producten als witgoed, meubels, smartphones en daarnaast ID-gerelateerde services, zoals het leveren van alcohol met een Nix18 check of het bezorgen van paspoorten bij mensen thuis
Dynalogic koos voor OptiFlow omdat zijn bestaande plansysteem niet meer aan de behoefte voldeed om klanten op maat te kunnen bedienen. Zo was er nood aan betere kwaliteit, snelheid, schaalbaarheid en het kunnen werken op basis van actuele verkeerpatronen.
Aanvullend aan het sneller kunnen plannen van ritten op basis van real-time info wilde Dynalogic ook planners vanaf elke gewenste locatie kunnen laten werken. Die eis werd al in een vroeg stadium van het selectietraject bepaald, maar bewees zijn waarde des te meer na de uitbraak van de coronacrisis. De logistiek dienstverlener zag zijn groei vanaf maart een nog grotere vlucht nemen.
Dankzij de implementatie van OptiFlow kan de onderneming nu een accuratere dienstverlening realiseren, profiteren van schaalbaarheid in de cloud om de alsmaar groeiende volumes te kunnen blijven afhandelen en werken op basis van actuele verkeersinfo om CO2-uitstoot en kosten te besparen.
Hoewel het behalen van een efficiencyverbetering geen harde eis was voor de nieuwe software, is er wel een behoorlijke verbetering gerealiseerd. Immers, een aanzienlijk deel van de kosten van Dynalogic gaat op aan de last-mile activiteiten, waardoor het bij schijnbaar geringe verbetermogelijkheden al snel om relevante besparingen gaat.
Foto: Dynagroup Photography