DPD Portugal verbetert servicekwaliteit met voice-technologie van Zetes
DPD Portugal, onderdeel van koerierdienst DPD Group, zocht naar een oplossing om de foutgevoelige en tijdrovende sorteerprocessen in zijn magazijn in Porto verder te optimaliseren. De oplossing moest niet alleen voor meer efficiëntie zorgen, maar vooral ook de kwaliteitsrisico’s door menselijke fouten beperken. De uiteindelijke keuze viel op ZetesMedea, de modulaire oplossing van Zetes voor
de optimalisering van magazijnprocessen.
Sinds de implementatie gebruiken de medewerkers van DPD een ringscanner en een voice terminal met headset om de barcodes op pakketten te scannen. Het voice-systeem geeft vervolgens aan waar de pakketten moeten worden neergezet voor verdere distributie met behulp van ZetesChronos, het Proof of Delivery-systeem van Zetes dat DPD gebruikt voor zijn ophaal- en bezorgprocessen.
Met het nieuwe systeem kan DPD Portugal pakketten op een flexibele manier sorteren en daarbij rekening houden met verschillende bezorgroutes. De magazijnmedewerkers zijn mobieler en het sorteerproces verloopt 20% sneller, waardoor pakketten sneller bij de klant kunnen worden afgeleverd.