Datalogic en Quuppa zorgen samen voor tracking in de hele supply chain
Datalogic, wereldwijd aanbieder van automatische gegevensregistratie en fabrieksautomatisering, gaat een samenwerking aan met Quuppa, een platform voor ‘real-time locating systems’ (RTLS). Het onlangs uitgebrachte Joya Touch 22 zelfscanapparaat van Datalogic (zie foto) moet daardoor de ultieme winkelpartner worden in samenwerking met Quuppa.
Quuppa, gevestigd in Espoo, Finland, levert het Quuppa Intelligent Locating System als oplossing voor locatiegebaseerde diensten en toepassingen die gebruikt worden in een reeks van industrieën, waaronder productie en logistiek, detailhandel, gezondheidszorg, sport, rechtshandhaving en beveiliging. De Joya Touch 22 van Datalogic is gecertificeerd met het Quuppa Intelligent Locating System.
De Joya Touch 22 draait Android OS met Google Mobile Services en voldoet volgens de leverancier aan de hoogste eisen voor zelfscantoepassingen. Het 4,3 inch display is erop voorzien dat het ook onder de helderste winkelverlichting blijft presteren. Het apparaat is robuust ontworpen en de kleur en branding zijn volledig aanpasbaar, zowel in PDA- als in pistoolgreepvorm.
De toevoeging van draadloos opladen belooft een volle accu na twee uur opladen, terwijl de ‘boost recharge’ met een korte oplaadperiode van vijftien minuten meer dan een uur winkelen mogelijk moet maken. Bovendien hoeft de gebruiker zich geen zorgen meer te maken over beschadigde contactpennen op het apparaat of in de houder die leiden tot ongeplande uitval voor onderhoud. Verder is het toestel compatibel met bestaande accessoires van Joya Touch en Memor 1. De Joya Touch 22 ondersteunt lokalisatie binnen de winkel, wat de mogelijkheid biedt om de locatie van klanten tijdens het winkelen nauwkeurig te volgen, zodat ze de laatste aanbiedingen, promoties en productlocaties in real time niet missen.
Volgens de partners zal de combinatie van de Joya Touch 22 van Datalogic met Quuppa Intelligent Locating System zorgen voor een verbeterde en frictieloze winkelervaring met ‘wayfinding’ en ‘in-store’ promoties. Het aanbod kan worden gebruikt door partners en eindklanten in de detailhandel, supply chain management en logistiek om de efficiëntie van de workflow te verbeteren en op operationele kosten te besparen.
Foto: Datalogic