Bpost lanceert Night Delivery voor levering aan professionals

Foto: bpost
Bpost lanceerde op 15 oktober 2025 officieel Night Delivery. Met de nieuwe B2B-dienst wordt technisch materiaal voor bedrijven vóór 7 uur ’s ochtends geleverd in bbox-automaten overal in België. Techniekers kunnen zo hun materiaal voor dag en dauw ophalen dicht bij hun woning of bij de locatie van hun eerste interventie. Het resultaat: minder verplaatsingen voor professionals, meer uitgevoerde interventies en een hogere klanttevredenheid. Volgens Bpost zou de nieuwe nachtdienst technici en professionals tot anderhalf uur tijdswinst per dag kunnen opleveren.
Night Delivery richt zich tot professionals die onderweg zijn en die nood hebben aan het juiste materiaal op de juiste plaats, zo vroeg mogelijk op de ochtend. Denk bijvoorbeeld aan een IT-technicus, een thuisverpleegkundige die zijn ronde voor dag en dauw start, of een automonteur die op een onderdeel wacht om een voertuig opnieuw te kunnen laten rijden.
De nachtdienst maakt gebruik van de bbox-automaten van Bpost, een automatennetwerk met bijna 2.000 locaties in België. Zo wordt de levering van het materiaal gegarandeerd op een plek die de technieker of professional het beste uitkomt. Een verplaatsing naar een depot of andere tussenstop wordt zo onnodig gemaakt. Momenteel worden al een honderdtal van de bbox-automaten voor Night Delivery ingezet.
De dienst is specifiek ontworpen voor technische beroepen: compatibel met professioneel gereedschap, met time slots die afgestemd zijn op het terrein.
Ook levering rechtstreeks op locatie of in de bestelwagens van technici of professionals is mogelijk. Dat moet bedrijven volledige flexibiliteit bieden in de aanvoer van hun materiaal. Die leveringen kunnen ook elektrisch worden uitgevoerd, zodat bedrijven die met Bpost werken hun directe en indirecte uitstoot (scope 3) kunnen verlagen.
Hoe werkt Night Delivery concreet? Pakjes met materiaal kunnen elke werkdag tot 18 uur door Bpost worden opgehaald. Ze worden ’s nachts gesorteerd en voor 7 uur ’s ochtends in de bbox naar keuze geleverd. De B2B-dienst werd vooraf getest bij klanten zoals Signpost, Kone en Alertis. Ondertussen rolt Signpost de dienst op nationaal niveau uit en biedt het de service sinds september ook op deze manier aan bij scholen in Wallonië.