Raja en Ranpak sluiten nieuwe commerciële overeenkomst
Raja, een vooraanstaande Europese distributeur van verpakkingen, heeft een nieuwe commerciële overeenkomst getekend met Ranpak, een ontwerper en fabrikant van papieren opvuloplossingen die traditionele bubbelfolie, korrels en piepschuim opvulchips vervangen. De overeenkomst moet de verkoop van papieren opvuloplossingen in Europa versterken. Die oplossingen worden gebruikt om goederen te zekeren en te beschermen tijdens transport.
De overeenkomst omvat:
- De samenwerking tussen Raja en Ranpak bij de ontwikkeling van nieuwe papieren opvuloplossingen, gebaseerd op het R&D-centrum van Ranpak in Nederland en de wensen van Raja-klanten;
- De werving door Raja van 20 specialisten om hun klanten te adviseren bij het op maat implementeren van papieren beschermings- en opvuloplossingen;
- Het op de markt brengen van nieuwe verpakkingsoplossingen voor het transport van producten die gevoelig zijn voor temperatuurschommelingen (voedsel, medicijnen, enz.), zoals het Climaliner-beschermpapier en de RecyCold Cool Packs, een isothermische opvuloplossing.
De overeenkomst tussen Raja en Ranpak is volgens de partners een antwoord op de groeiende vraag naar alternatieven voor plastic verpakkingen, nu de Europese Unie zijn lidstaten een doel heeft gesteld van 100% recyclebare verpakkingen vanaf 2030. “Dankzij de overeenkomst met Ranpak kunnen we een unieke expertise in papieren opvuloplossingen in Europa ontwikkelen, op een moment dat bedrijven zich richten op gemakkelijk recyclebare verpakkingen. Elke klant is anders en heeft specifieke behoeften. Sommige bedrijven willen hun papieren opvulverpakking automatiseren, andere niet. We willen iedereen, overal in Europa, hetzelfde serviceniveau, kwaliteit en technische expertise bieden”, licht Catherine Cambier, algemeen directrice verpakkingen en magazijnuitrustingen van de Raja Group, toe.
Raja en Ranpak werken al langere tijd samen. Zo was Raja in de jaren 1980 de eerste distributeur die de Ranpak-verpakkingssystemen in Europa op de markt bracht.