Optimact levert nu ook gedetailleerde customer forecasting
(Advertorial) Verschillende afdelingen binnen een onderneming hebben ook vaak een verschillend beeld nodig van hun markt. De marketingafdeling heeft bijvoorbeeld voorspellingen nodig op productniveau. Voor de budgettering zijn er dan weer forecasts nodig voor iedere productgroep. De logistiek wil misschien een beeld per regio en product. En het customer relations-team wil mogelijk nog dieper gaan, en voorspellingen maken per klant. Problemen met klantvoorspellingen vertonen zich vaak omdat er te weinig kan worden gesegmenteerd, en die segmenten dus niet diep genoeg gaan om heel gerichte forecasts te maken.
Om statistische klantvoorspellingen te maken in veel verschillende dimensies is een flexibele oplossing nodig, en die wordt nu geleverd door de nieuwe customer forecasting-functie van supply chain-platform Optimact. De nieuwe feature stelt gebruikers in staat om een prognose op te stellen voor een hele productgroep of een heel segment van klanten. Zo vergemakkelijkt ze planning op verscheidene niveaus en hïerarchieën binnen de organisatie, levert ze een beter overzicht op over het planningsproces, en geeft ze ondernemingen een wapen tegen vraagonzekerheid.
Optimact brengt op die manier nog beter verschillende domeinen van de supply chain, zoals mensen, data, processen en plannen, bij elkaar.
Lees hier alles over de nieuwe feature!