Bouw van Panattoni Park in Sas van Gent gestart
![](/media/images/Panatoni.width-1292.webp)
Foto: Panattoni – Panattoni Park Sas van Gent
De bouw van het Panattoni Park in Sas van Gent is officieel van start gegaan. Het multifunctionele logistieke gebouw wordt aan de grens tussen Nederland en België gebouwd en zal een oppervlakte van ongeveer 34.000m² beslaan. Het park komt op een brownfield-locatie te staan die het terrein was van de voormalige glasfabriek in Sas van Gent. Het terrein wordt volledig gesaneerd en het nieuwe, aardgasvrije gebouw zal voldoen aan de duurzaamheidseisen van het BREEAM-NL Excellent label.
Het logistieke gebouw omvat zo’n 33.866m² bruto vloeroppervlakte (GFA) en biedt flexibele verhuurmogelijkheden met de optie om vanaf ongeveer 16.000m² te huren. De ontwikkeling omvat onder andere 30 laadkades, 2 overheaddeuren en 233 parkeerplaatsen.
Het perceel is gelegen op een trimodale locatie in de regio van North Sea Port, aan de noordwestzijde van de Golden Triangle (Gent-Antwerpen-Brussel). De ligging aan het Kanaal Gent-Terneuzen maakt het mogelijk goederen direct vanaf deze locatie per binnenvaart naar de haven van North Sea Port en via de Nieuwe Sluis naar de Haven van Gent te transporteren. Bovendien kunnen bedrijven die zich in het park vestigen een eigen laad- en loskade op het naastgelegen perceel aanleggen, waardoor ze optimaal gebruik kunnen maken van deze waterverbindingen.
Ook via de weg is Panattoni Park Sas van Gent vlot bereikbaar. Zo ligt het op vijf minuten van de E34 (Antwerpen-Zeebrugge) en heeft het directe toegang tot de E40 (Gent-Brussel) en de E17/A1 (Gent-Paris) via de R4-ringweg, wat moet zorgen voor een snelle verbinding met belangrijke Europese steden.
Daarnaast heeft de locatie een goede verbinding met het Europese spoorwegnetwerk. Panattoni Park Sas van Gent biedt bedrijven ook de mogelijkheid hun eigen spooraansluiting op of naast het aangeboden plot aan te leggen. Dat moet zorgen voor extra logistieke voordelen en een efficiënte doorstroming van goederen naar het achterland.