AI & E-invoicing: Generix’ oplossingen voor de toekomst van digitale facturatie

(Advertorial) Tijdens de openingsconferentie op de Solutions-beurs, die in het teken stond van AI & dematerialisatie, werden de discussies aangewakkerd met vragen als: “Welke grote trends kunnen leiden tot disruptieve verschuivingen tegen 2025? Wat onderscheidt Machine Learning (ML), Deep Learning (DL) en Generative AI (GenAI)? Hoe verschillen deze technologieën van de huidige algoritmische benaderingen?”

Kunstmatige intelligentie omvat verschillende, vaak complementaire methoden voor specifieke toepassingen, zoals Machine Learning, Deep Learning en Generative AI. Elke benadering is erop gericht menselijke cognitie na te bootsen, complexe bewerkingen uit te voeren en kennis en efficiëntie te bevorderen. Hoewel AI inderdaad functioneert als een soort algoritme, wordt het op unieke wijze ondersteund door een kennisbank, historische gegevens en voortdurend leren van gebeurtenissen, waardoor voortdurende verbetering mogelijk is. Op het gebied van e-invoicing is de sleutel het identificeren van hoogwaardige use cases die niet kunnen worden bereikt met traditionele algoritmische methoden of robotische procesautomatisering (RPA). In tegenstelling tot blockchain, dat nog op zoek is naar praktische toepassingen, heeft AI al meerdere impactvolle use cases binnen elektronische facturatie. In het AI Innovation Lab van Generix identificeerden brainstormsessies met strategische klanten vier belangrijke gebieden waarop AI-innovatie en -investeringen e-facturatie aanzienlijk verbeteren:

1. Productiviteit en efficiëntie verbeteren tijdens de hele factureringscyclus

Generix maakt gebruik van Machine Learning om mensen te assisteren in elke fase van factuurverwerking. Als een echte digitale assistent leert ML van menselijke interactie totdat het autonoom advies kan geven of de prestaties van gebruikers kan “verbeteren” op gebieden zoals OCR-extractie, fraudedetectie, probleemoplossing bij reconciliatie, geschillenbeheer, boekhouding en grootboekboekboeking, cashflowvoorspelling, beheer van financieringsmogelijkheden en nog veel meer.

2. Generatieve AI voor een naadloze gebruikerservaring in Generix Factuur Service

Door Generative AI te implementeren, helpt Generix gebruikers de Generix Invoice Service snel te gebruiken en te configureren. Een converserende agent biedt voortdurende ondersteuning en biedt eenvoudig toegang tot een kennisbank voor verbeterde gebruiksvriendelijkheid.

3. Naleving van de belastingwetgeving in het digitale tijdperk

Digitaal btw-beheer maakt realtime analyse van belastinggegevens mogelijk, waardoor activiteitstrends kunnen worden vastgesteld, mogelijke fraudepatronen kunnen worden opgespoord, kan worden geanticipeerd op belastingcontroles en men zich kan voorbereiden op de toekomst van btw-reconciliatie.

4. De toekomst van e-invoicing en diensten met toegevoegde waarde

Generix ziet toekomstige mogelijkheden voor e-facturatie, waarbij gestructureerde factuurgegevens worden geïntegreerd met andere referenties, aangedreven door datamining en next-gen AI, om nieuwe diensten met toegevoegde waarde mogelijk te maken..

Wilt u weten hoe AI uw e-facturatie kan veranderen?

Met Generix Invoice Service verhoogt u de productiviteit, stroomlijnt u processen en anticipeert u op de fiscale uitdagingen van morgen. Ontdek uitgebreide oplossingen voor e-facturatie en geef uw bedrijf een boost in het tijdperk van kunstmatige intelligentie.

Recente nieuwsberichten

Zó verleng je de levensduur van je magazijn: 5 tips

(Advertorial) 20 jaar: zo lang zou een magazijn meegaan voor het verouderd is. De levensduur hangt af van het oorspronkelijke ontwerp, de gebruikte materialen, het onderhoud en technologische updates. Maar hoe kunnen we de veroudering van gebouwen en installaties vertragen? En welke technologische, duurzame en innovatieve oplossingen helpen om verval te voorkomen? Met deze vijf tips kan je aan de slag om de levensduur van je magazijn te verlengen en logistieke processen te optimaliseren.

Euronics vereenvoudigt order fulfilment met ZetesMedea ImageID

Euronics Deutschland eG, een toonaangevende Europese retailer in consumentenelektronica, heeft ZetesMedea ImageID geïmplementeerd om de orderverwerking in zijn logistieke centrum in Ditzingen te optimaliseren. Deze machine vision-oplossing registreert en decodeert in één keer meerdere barcodes, serienummers en IMEI-nummers, wat moet zorgen voor meer efficiëntie, minder fouten en snellere verzending.

Van Herk Kaas ondergaat digitale transformatie met Aptean

Van Herk Kaas is een Rotterdams familiebedrijf dat gespecialiseerd is in kaas en zuivel. Onder nieuw leiderschap omarmt het bedrijf nu digitale transformatie om zijn groei en internationale ambities te stimuleren. Daarbij doet Van Herk Kaas een beroep op Aptean Food & Beverage, gebouwd op het Microsoft Dynamics 365 Business Central platform en volledig geïntegreerd met Microsoft AI en Copilot.

Daikin Reefer introduceert Planexia, telematica voor koelcontainers

Daikin Reefer, leverancier van koel- en klimaatbeheersingsoplossingen voor de koelcontainerindustrie en onderdeel van Daikin Industries, kondigt de lancering aan van Planexia. Het betreft een innovatief telematicamerk dat is ontworpen om waarde en geavanceerde functionaliteit te bieden aan de koelcontainerindustrie.

Coborg van Inetum helpt AI-pilots in resultaten om te zetten

Gefragmenteerde data, een lage adoptiegraad en losstaande workflows zorgen er vaak voor dat bedrijven AI-pilots niet kunnen omzetten in resultaten. Om die uitdagingen aan te pakken, ontwikkelde Inetum – een Europese aanbieder van digitale diensten – Coborg. Het betreft een geïntegreerd AI-framework dat bedrijven moet helpen te bepalen waar AI meetbare impact kan hebben, die in workflows te integreren en van pilots naar duurzame resultaten te gaan. M.a.w. Coborg verbindt AI-initiatieven met bedrijfsdoelstellingen en automatiseert datastructuren om de kloof tussen potentieel en praktijk te dichten.

Solid WMS wordt Astro Go WMS

Consafe Logistics, aanbieder van warehouse management-oplossingen, kondigt de rebranding aan van Solid WMS naar Astro Go WMS. De nieuwe naam markeert de volgende stap in de integratie van het Nederlandse, op SaaS gebaseerde WMS in het productportfolio van Consafe Logistics, na de overname in mei 2025.

Bpost lanceert Night Delivery voor levering aan professionals

Bpost lanceerde op 15 oktober 2025 officieel Night Delivery. Met de nieuwe B2B-dienst wordt technisch materiaal voor bedrijven vóór 7 uur ’s ochtends geleverd in bbox-automaten overal in België. Techniekers kunnen zo hun materiaal voor dag en dauw ophalen dicht bij hun woning of bij de locatie van hun eerste interventie. Het resultaat: minder verplaatsingen voor professionals, meer uitgevoerde interventies en een hogere klanttevredenheid. Volgens Bpost zou de nieuwe nachtdienst technici en professionals tot anderhalf uur tijdswinst per dag kunnen opleveren.

Gofo Netherlands breidt uit met twee nieuwe sorteercentra

Gofo, een last-mile-bezorgbedrijf met vestigingen in de VS, Frankrijk, Nederland en Italië, opende zijn eerste sorteercentrum in Amsterdam in april 2025. Recent breidde het bedrijf zijn netwerk in Nederland uit met twee nieuwe sorteercentra. Daarmee vergroot Gofo niet alleen zijn nationale dekking, maar wil het ook de dagelijkse bezorgcapaciteit verhogen en klanten en partners snellere en meer praktische bezorgopties bieden.

Zuivelbedrijf Nöm wordt toekomstbestendig met Kardex Mlog

Het Oostenrijkse zuivelbedrijf Nöm AG, gevestigd in Baden bij Wenen, heeft ongeveer 1.000 artikelen in zijn assortiment en levert aan klanten in heel Europa. De meeste producten gaan naar het oosten van Oostenrijk en naar Noord-Italië. Nu er gemiddeld 2.200 pallets per dag worden verwerkt, heeft het magazijn zijn grenzen bereikt. De bouw van een nieuw verzendmagazijn moet dan ook het dynamisch groeiende bestelvolume en de gestegen eisen aan snelheid en precisie in de supply chain opvangen.

Ceva Logistics rekent op cloud-native oplossingen van Manhattan

Als onderdeel van een wereldwijde strategie gericht op het opbouwen van een toekomstbestendige technologie-stack gaat 3rd party logistics dienstverlener Ceva Logistics cloud-native oplossingen van Manhattan Associates inzetten. Concreet gaat het om de implementatie van Manhattan Active Warehouse Management en Manhattan Active Order Management. Daarmee wil de logistiek dienstverlener veerkrachtiger kunnen inspelen op de veranderende en uiteenlopende behoeften van zijn internationale klantenbestand.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.