Na The Beer Game is er nu Optiquest: een andere kijk op effectief voorraadbeheer!
(Advertorial) Optiquest biedt een vernieuwende en interactieve blik op hoe teams omgaan met voorraadbeheer, gericht op realistische uitdagingen die teams dagelijks ervaren.
Waar The Beer Game vooral inzicht gaf in de dynamiek over de supply chain ketting heen, ligt in Optiquest de focus op de samenwerking tussen sales, finance en planning en het vinden van de perfecte balans tussen de soms conflicterende belangen.
Recente artikelen
Implementation of Comarch EDI at METRO-NOM
METRO-NOM provides IT services for METRO AG (in particular METRO/MAKRO Cash&Carry). Metro AG is one of the largest and the most important international retail and wholesale companies. The company employs more than 150.000 members of staff and generates sales of approximately €37,140 million and EBIT €1,106 million.
Implementatie van het Comarch EDI-platform voor Bolsius
Bolsius is gespecialiseerd in de productie van kaarsen in alle soorten en maten. Dankzij zijn rijke geschiedenis groeide het bedrijf uit tot de grootste kaarsenfabrikant van Europa. Sinds het prille begin in 1870 focust Bolsius op specialisatie, kwaliteit en een gestage ontwikkeling van het productassortiment, waardoor het bedrijf altijd kon tegemoetkomen aan de huidige markttrends.
Wat wordt de brandstof van de toekomst voor transportbedrijven?
Acht op de tien Belgische transportbedrijven wil in de toekomst volledig emissievrij worden. Eén op de drie heeft nu al voertuigen op alternatieve aandrijvingen rijden. Toch is er nog heel wat werk aan de winkel, zo blijkt uit de transportstudie ‘Fuel for the Future’.
Het warehouse moderniseren met een minimum aan stress
Het jaar 2020 heeft supply chain bedrijven geleerd dat ze wendbaar moeten zijn, willen ze in deze snel veranderende, on-demand wereld kunnen concurreren. Meer dan ooit is het belangrijk om producten sneller, nauwkeuriger en met minder medewerkers de deur uit te krijgen.
Ambitieus distributiecentrum ondersteunt wereldwijd meerdere online webwinkels zonder vergaande automatisatie.
Functionele orderverzamelsystemen bestaan zelden uit één enkel systeem. Welke stellingsystemen gecombineerd worden en hoe ze gelay-out worden hangt af van verschillende factoren. Bij het Duitse EUROTAPE hebben ze dit begrepen en de samenwerking met BITO leidde tot betere prestaties van de bedrijfsprocessen en werktijdinkorting zonder vergaande investering in automatisatie.
Jukebox XXL
Om aan het groeiende aantal bestellingen in zowel de fysieke winkel als de webshop te kunnen voldoen, breidde muziekhandel Musikhaus Thomann zijn logistieke centrum in de loop der jaren steeds verder uit. Ook het toenemende aantal SKU’s moest daarbij onderdak krijgen.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
EPG Consulting neemt adviesbureau Groenewout over
Het Duitse EPG Consulting heeft een meerderheidsbelang verworven in logistiek- en supply chain adviesbureau Groenewout. Beide bedrijven zullen hun krachten bundelen om gezamenlijk hun marktpositie als supply chain adviesbureau te versterken en hun klantenportfolio in zowel de Benelux als de internationale markt uit te breiden.
Online retailer Wehkamp gaat retourkosten invoeren
De Nederlandse webwinkel Wehkamp is van plan op korte termijn retourkosten aan te rekenen voor pakketten die naar het magazijn in Zwolle worden teruggestuurd. De retourafdeling van Wehkamp ontvangt dagelijks 50.000 retourartikelen van klanten, liet CEO Graham Harris aan verschillende Nederlandse media weten.
Flexport breidt activiteiten uit naar België
Het platform voor wereldwijde logistiek Flexport breidt zijn activiteiten uit naar België. In februari 2022 haalde de digitale expediteur, met zijn Europese hoofdkantoor in Amsterdam, 935 miljoen dollar op in een Series E-investeringsronde om verdere productontwikkeling en groei in Europa te realiseren.
Flexport en Shopify vereenvoudigen internationale handel met nieuwe app
Nog nieuws van Flexport, is dat de digitale expediteur de Flexport App lanceert op Shopify. Daarmee integreren Flexport en Shopify het handelsplatform met supply chain diensten om een alles-in-een oplossing te creëren voor wereldwijde logistiek.
Valuechain.be tijdelijk niet beschikbaar
Onderhoudswerken aan de webserver kunnen ervoor zorgen dat de Value Chain website tijdelijk niet beschikbaar is. Downtime is mogelijk vanaf dinsdag 21 februari om 19.00 uur tot woensdag 22 februari om 12:00 uur. Foto: Pixabay
On-Site Services: maatwerk voor een hoge beschikbaarheid
(Advertorial) Steeds meer bedrijven vertrouwen het technische onderhoud van hun sterk geautomatiseerde magazijnen geheel of gedeeltelijk toe aan intralogistieke specialisten. Om supply chain managers te helpen elke nacht (en vooral tijdens het piekseizoen) rustig te slapen, biedt TGW een reeks on-site technische diensten aan.
Oegema Transport lokaliseert trailers en heftrucks met Sensolus
Om het overzicht over zijn vloot te bewaren, koos het Nederlandse Oegema Transport voor de traceertechnologie van het Gentse Sensolus, dat gespecialiseerd is in Industrial Internet of Things en connected asset management. Voor de Nederlandse transporteur werd het namelijk steeds moeilijker en tijdrovender om zijn honderden vrachtwagens, trailers, elektropallettrucks en meeneemheftrucks te lokaliseren op de eigen site of bij de klant.
Dufour volgt wagenpark en data vanop afstand met Webfleet
Als partner in duurzame en innovatieve ontwikkeling is Groep Dufour actief op vier vlakken: milieu, kraanwerken en transport, grondwerken en de distributie van brandstoffen. Daarnaast behoort de onderneming tot de Europese top voor het installeren van windmolenparken.
Veelzijdig Betrouwbaar Rendabel
(Advertorial) Daifuku’s intralogistieke concepten kunnen ook uw logistieke processen optimaliseren. Als wereldleider in zijn domein, begeleidt Daifuku ondernemingen bij het automatiseren van goederenstromen binnen productie en distributie.
Mayoral rust nieuw DC uit met Skyfall Pocket Sorter
Het Spaanse Mayoral is actief op de Europese markt voor kinderkleding en staat aan de top in de branche op het Iberisch schiereiland. Dankzij de constante uitbreiding van multichannel marketing – via de online shop is de onderneming intussen in meer dan tien landen actief – is de omzet de afgelopen jaren blijven stijgen.