Kmart kiest Vanderlande om nieuwe omnichannel faciliteit te automatiseren

Foto: Vanderlande
De Kmart Group staat voor een van de meest iconische retailmerken van Australië. De groep bedient wekelijks miljoenen klanten in meer dan 450 Kmart en Target winkels in Australië en Nieuw-Zeeland, maar ook via zijn online platforms en mobiele apps. De groeiambities van Kmart op de lange termijn zijn gericht op die omnichannelaanpak. Om zijn nieuwe logistieke faciliteit in het Moorebank Intermodal Precinct in Sydney te automatiseren, heeft Kmart Vanderlande in de arm genomen.
De nieuwe omnichannel-faciliteit van 100.000 vierkante meter zal worden uitgerust met het Fastpick goods-to-person order fulfilment systeem van Vanderlande, waarin het intelligente Adapto automatische opslagsysteem (AS/RS) wordt gecombineerd met tien ergonomische goods-to-person (GtP) werkstations.
Het systeem is ontworpen om de picksnelheid, flexibiliteit en efficiëntie te maximaliseren, zodat de complexiteit van zowel business-to-business (winkelleveringen) als business-to-consumer (online bestellingen) activiteiten naadloos kunnen worden geïntegreerd binnen één omnichannel fulfilmentcentrum. Voor distributie naar de detailhandel moet een crossbelt sorter met hoge snelheid zorgen voor een nauwkeurige verwerking van zowel dozen als polybags.
Verder wordt op de locatie in Moorebank een grote vloot Toyota AGV’s (automatisch geleide voertuigen) en VNA-trucks (very narrow aisle; zeer smalle gangpaden) ingezet ter ondersteuning van het interne pallettransport en de opslag met hoge dichtheid. De gehele operatie wordt aangestuurd door het Vision warehouse control system van Vanderlande, dat zorgt voor de intelligente coördinatie en het beheer van alle processen. Samen moeten die geïntegreerde technologieën een schaalbaar platform vormen dat klaar is voor de toekomst en aan de operationele eisen van Kmart voldoet.