Jungheinrich breidt productassortiment uit met LiftLiner systeem
Met het LiftLiner systeem kunnen trolleytreinen aan beide zijden worden geladen en gelost. Daarvoor zal Jungheinrich in de toekomst samenwerken met K.Hartwall, een Fins bedrijf dat is gespecialiseerd in ladingdragers en een jarenlange expertise heeft op het gebied van logistieke oplossingen.
Tot acht laadeenheden van het sleeptrein systeem van LiftLiner
kunnen worden gekoppeld aan Jungheinrichs elektrische trekkers van de EZS series 1, 3 en 5. De gepatenteerde besturing van het trolleytreinsysteem zorgt voor een kleine draaicirkel en een hoge manoeuvreerbaarheid. Bovendien benadrukt Jungheinrich dat veiligheid en ergonomie bij gebruik essentiële kenmerken van het systeem zijn.
Door de speciale kanteltechniek van de LiftLiner kunnen aanhangwagens aan beide zijden ergonomisch worden geladen en gelost. Die functionaliteit moet een flexibele en efficiënte productiebevoorrading verzekeren in bedrijven, ongeacht hun grootte. De oplossing blijkt ook in de logistiek en de expeditie voordelig te zijn. “De gebruikersvriendelijke en vlotte oplossing helpt processen te rationaliseren en kosten aanzienlijk te verlagen. Meervoudige transporten reduceren duidelijk de inzet van personeel en voertuigen”, klinkt het.
Klanten in Europa kunnen kiezen uit vier verschillende afmetingen van de LiftLiner, waarbij zowel industriële als europallets kunnen worden opgenomen. De laadeenheden kunnen tot een gewicht van 1000 kilogram worden vervoerd. Tegelijkertijd maken de trolleytreinen een verdere ontwikkeling naar volledig geautomatiseerde oplossingen mogelijk: de LiftLiner kan optioneel ook door de geautomatiseerde elektrische trekker EZS 350a van Jungheinrich worden getrokken. Daarnaast moeten de LiftLiner trolleytreinen niet alleen voor meer efficiëntie zorgen, maar ook voor een ecologisch voordeel, aangezien transportbundeling het energieverbruik verlaagt. De trolleytreinen rijden meestal volgens de ‘milk run’-methode, wat lege ritten moet vermijden.
Foto: Jungheinrich