Faurecia optimaliseert logistiek met 3DExperience-platform van Dassault Systèmes
Faurecia, onderdeel van de Group Forvia – een toonaangevende toeleverancier van de automobielindustrie – vergroot de inzet van het 3DExperience-platform van Dassault Systèmes. Het bedrijf optimaliseert daarmee de inkomende logistiek voor automatisch geleide voertuigen (AGV).
Faurecia maakt gebruik van de ‘On Target Vehicle Launch’-oplossing van Dassault Systèmes op basis van het 3DExperience-platform. Daarmee bepaalt en valideert het bedrijf de logistieke scenario’s voor make-to-order assemblagelijnen. Faurecia kan AGV-routing simuleren en visualiseren met betrekking tot werkstations, beschikbaarheid van middelen, assemblagebeperkingen en -variabiliteiten, lijnbalancering en flow. Dat alles in één virtuele twin-ervaring, voordat de productie voor een klant wordt gestart.
De optimalisering van de AGV-routing betekent een belangrijke stap in het digitaliseringsprogramma van Faurecia. Dat programma is opgezet door de Clean Mobility-business en wordt nu gebruikt om de productieprocessen van stoelen, interieurs en elektronica te transformeren voor verbonden, gepersonaliseerde en voorspellende ‘cockpits van de toekomst’. Met het 3DExperience-platform kan Faurecia machines synchroniseren, voorraden optimaliseren, de lay-out van een werkvloer verkleinen, de cyclustijden verkorten en de energie- en productie-efficiëntie verbeteren. En dat met behoud van de volledige digitale continuïteit van het productieproces.
Foto: Dassault Systèmes