Na The Beer Game is er nu Optiquest: een andere kijk op effectief voorraadbeheer!
(Advertorial) Optiquest biedt een vernieuwende en interactieve blik op hoe teams omgaan met voorraadbeheer, gericht op realistische uitdagingen die teams dagelijks ervaren.
Waar The Beer Game vooral inzicht gaf in de dynamiek over de supply chain ketting heen, ligt in Optiquest de focus op de samenwerking tussen sales, finance en planning en het vinden van de perfecte balans tussen de soms conflicterende belangen.
Recente artikelen
Efficiënt bedrijfsafval ophalen
In de hedendaagse zakenwereld is duurzaamheid en efficiëntie niet langer een bijkomstigheid, maar een kernwaarde voor bedrijven. Het adequaat beheren van bedrijfsafval is een essentieel aspect van deze inzet voor milieubewustzijn. Hier komt het belang van professionele bedrijfsafval ophaaldiensten om de hoek kijken.
Het belang van achterlichten voor de veiligheid van bestuurders en passagiers op de weg
Achterlichten spelen een cruciale rol in de veiligheid van auto's door de zichtbaarheid, communicatie en het algemene bewustzijn op de weg te verbeteren. Ze zijn ontworpen om andere bestuurders en voetgangers te waarschuwen voor de aanwezigheid, acties en bedoelingen van je voertuig, vooral bij weinig licht of slecht weer.
Waar moet je rekening mee houden als je franchise bent?
Wil jij ondernemen, maar wil je de risico’s beperken en heb je geen idee wat je zou moeten beginnen, dan biedt een franchise de oplossing. Het grote voordeel aan deze vorm van ondernemen, is dat je volledig meelift op het succes en de marketing van een bestaande keten en als het ware een extra filiaal opent.
5 fouten die je best vermijdt bij het streven naar een efficiënte business
Run je je eigen bedrijf? Dan weet je wellicht maar al te goed hoe belangrijk een hoge efficiëntie is. In het beste geval verlopen alle bedrijfsprocessen en de communicatie tussen medewerkers op een vlotte manier. Je zal dan ook merken dat je zo eenvoudig de vooropgestelde doelen bereikt.
Partnerinformatie: Hoe gebruik je waardeketenanalyse?
Waardeketenanalyse is een hulpmiddel dat bedrijfseigenaren gebruiken om elk proces dat hun bedrijf gebruikt op te splitsen. Deze analyse kan worden gebruikt om de individuele processen van het bedrijf te verbeteren, de efficiëntie van het bedrijf te verbeteren en een concurrentievoordeel te behalen.
Partnerinformatie: Opkomst van Blockchaintechnologie in de Supply Chain: Transparantie en Efficiëntie in Focus
De wereldwijde supplychain is een complex netwerk van producenten, leveranciers en distributeurs die samenwerken om goederen van punt A naar punt B te krijgen. Met de voortdurende groei van de internationale handel en de toenemende vraag naar transparantie en efficiëntie, is er een opkomende technologie die steeds meer aandacht trekt: blockchain.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Programma Smart Warehouse Knowledge 2021
Aanstaande donderdag 18 maart 2021 organiseert Value Chain Smart Warehouse Knowledge 2021 – The Online Summit for Warehouse Management. Download hier het programmaboekje waar u alle praktische informatie, het gedetailleerde programma en informatie van de deelnemende partners terugvindt.
Belgische CEO’s zijn optimistisch, maar hebben toch kopzorgen
Maar liefst 82% van de Belgische CEO’s denkt dat de globale economische groei in 2021 zal verbeteren, tegenover 22% in 2020. Dat blijkt uit de 24ste editie van de CEO Survey, een onderzoek dat PwC in januari en februari 2021 voerde bij ruim 5.050 CEO’s wereldwijd, onder wie 50 Belgische.
Avanos Medical implementeert integrated business planning met OMP op SAP S/4HANA
Avanos Medical, met hoofdzetel in Alpharetta, Georgia (VS), is als leverancier van medische apparatuur in 90 landen actief. De onderneming nam een belangrijke strategische beslissing door up te graden van SAP ECC naar SAP S/4HANA. Even belangrijk voor Avanos was dat hun supply chain planning oplossing compatibel zou zijn met het nieuwe SAP-platform.
DHL Express opent duurzame CityHub op Blue Gate Antwerp
DHL Express, de internationale expressdienst van Deutsche Post DHL Group, heeft op Blue Gate Antwerp een nieuwe CityHub voor de Antwerpse regio geopend. Dit stadsdistributiecentrum vervangt het service center nabij de Noorderlaan en zal wekelijks gemiddeld 50.000 pakjes ophalen en leveren in de Scheldestad en de randgemeenten.
Werkkledingspecialist Dassy breidt fulfilmentcenter uit met TGW
Dassy Europe is een Belgische leverancier van gespecialiseerde werkkleding, waaronder werkbroeken, jassen, beschermingsuitrusting en veiligheidsschoenen. Het bedrijf is in 20 landen actief en levert aan meer dan 1.000 gespecialiseerde handelaars.
Sorteercentrum van PostNL én toegangsweg vormen sluitstuk van MG Park De Hulst
Het bedrijvenpark MG Park De Hulst, aan het Kanaal in Willebroek, krijgt er de komende maanden een groot depot bij én een nieuwe toegangsweg, die zal aansluiten op de Koning Boudewijnlaan. Daarmee zit het hele bouwproject nu in de laatste rechte lijn: nog voor het einde van het jaar zal de volledige werf afgerond zijn.
Supply Chain Portal
(Advertorial) Maakt logistieke ketenprocessen efficiënter. Inbound controltower – Slotbooking – Outbound controltower Action, Bol.com, Carrefour, Colruyt, Jumbo supermarkten, Zeeman Cases op www.incore.be
Chep Benelux initieert transportsamenwerking tussen klanten
Chep biedt wereldwijd duurzame supply chain-oplossingen aan, met als basis palletpooling. Gezien zijn wereldwijde netwerk van klanten en transporteurs heeft de aanbieder een goede kijk op de goederenstromen van al zijn klanten. Op basis van die data zoekt Chep naar synergieën tussen transportstromen van klanten en stelt hen optimaliseringsmogelijkheden voor.
Onderzoek ABN Amro: Transportsector herstelt zich fors in 2021
Uit het rapport ‘Op weg naar het einde’ van ABN Amro blijkt dat de Nederlandse transportsector in 2021 met 2,5% zal groeien na een krimp (-4%) in 2020. Een andere opvallende bevinding in de sectorprognose Transport en Logistiek 2021-2022 is dat vooral de zee- en de kustvaart profiteren van het herstel van de industriële productie.
Jungheinrich richt zich met zijn Strategie 2025+ op winstgevende groei
Jungheinrich zal zich de komende jaren richten op het verhogen van de rendabiliteit, efficiëntie en duurzaamheid. Dat deelde het bedrijf in Hamburg mee op de voorstelling van zijn nieuwe strategie 2025+. Jungheinrich heeft zijn strategische groeidoelstelling voor 2020 al een jaar eerder bereikt dan gepland en wil zijn nieuwe strategie gebruiken om in de komende jaren nog meer waarde te creëren voor zijn stakeholders - klanten, medewerkers, aandeelhouders, handelspartners en de maatschappij.