Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Container – Transport software
Vanuit het hart van de haven zien wij als geen ander het groeiende belang van het containertransport. Go4TMS biedt u de flexibiliteit om de transporten van de verschillende containers vanaf het moment van aankomst in de haven tot en met het vertrek uit de haven correct te registreren en te plannen.
Groupage & distributie – Transport software
Het efficiënt organiseren van uw groupage en distributie transporten begint bij een snelle en correcte registratie van de verschillende opdrachten van uw klanten. Gelet op de mogelijks grote volumes aan opdrachten van klanten kunnen deze laatsten automatisch in Go4TMS worden ingelezen.
Boost de verkoop in de winkel met Proximity Marketing
De huidige shopper is kritischer tegenover de producten die hem worden aangeboden dan pakweg vijftien jaar geleden. Daarnaast wint ook de shopper experience steeds meer aan belang. Om de verkoop in de winkel te stimuleren, zetten merken dan ook sterk in op in-store campagnes.
Geen verborgen kosten en ingewikkelde palletruil meer
Good Food, Party, Home & Craftsmen, dát is het winkelconcept van Makro. In totaal leveren iets meer dan duizend producenten goederen aan de retailer aan, samen goed voor ruim 450.000 pallets per jaar. Een efficiënte supply chain is dan ook onontbeerlijk.
Aviko bespaart 889 ton CO2 met palletpooling
Uw business laten groeien betekent ook het efficiënter en duurzamer maken van verschillende processen. Een overschakeling van white wood naar palletpooling biedt bijvoorbeeld vele voordelen voor u en uw business. Soms kan dat namelijk veel tijd, moeite en geld kosten.
Nederlandse retailgroep gebruikt Zebra touch-computers voor efficiënte processen op de winkelvloer
The Sting, opgericht in Nederland in 1982, was geïnspireerd door de sixties: boetieks, hippiecultuur, popmuziek en vrijheid. De merknaam komt van de film ‘The Sting’ uit 1973, waarin Paul Newman en Robert Redford een hoofdrol hebben. Kernwoorden voor The Sting zijn grappig, ondeugend, brutaal en vrij.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Contargo neemt Transport Clynhens J. over
Sinds 1 april 2023 is het transportbedrijf Transport Clynhens J. in handen van Contargo Berry BV. Met de overname versterkt Contargo zijn productportfolio op het vlak van het containervervoer te water, op het spoor en op de weg binnen zijn trimodale concept.
Trimble rondt overname Transporeon af
Trimble heeft bekendgemaakt dat het de eerder aangekondigde overname van Transporeon heeft afgerond. Trimble financierde de transactie met een combinatie van middelen, waaronder preferente obligaties, een termijnlening, bestaande kredietfaciliteiten en liquide middelen.
Dematic automatiseert nieuw logistiek centrum van KION
Onlangs werd in het Duitse Kahl am Main, vlak bij Aschaffenburg, gestart met de bouw van een nieuw onderdelenmagazijn voor de KION Group. Dematic, dat tot de KION Group behoort, zal het logistieke centrum uitrusten met de nieuwste automatiseringstechnologie.
E-commerce: zijn uw pakketten wel een goede merkambassadeur?
(Advertorial) Hoewel de e-commercesector al vele jaren in opkomst is, blijft deze verder groeien en de trend vertoont geen vertraging. Naast de pure e-commerce spelers, komen er steeds meer multi-channel verkopers bij, waardoor de online stromen alleen maar toenemen.
Smart Robotics lanceert Smart Mixed Case Palletizer voor snellere levering op dezelfde dag
Smart Robotics, wereldwijd leverancier van roboticaoplossingen voor magazijnautomatisering, heeft de opvolger van de Smart Palletizer gelanceerd: de Smart Mixed Case Palletizer. Het gaat om een gerobotiseerd ‘pick & place’-station, ontworpen om de leversnelheid van het magazijn te verbeteren door een van de grootste knelpunten – het handmatig palletiseren van gemengde SKU’s – weg te nemen.
DP World beveiligt containerafhaling in Antwerpen met vingerscantechnologie
Logistieke wereldspeler DP World past voor het eerst vingerscantechnologie toe op de Antwerp Gateway terminal om de containerafhaling beter te beveiligen. Geregistreerde vrachtwagenchauffeurs kunnen er voortaan hun container met behulp van hun vingerafdruk ophalen.
Crown stelt SP 1500 Serie van hoog heffende orderpickers voor
Leverancier van intern transportmaterieel Crown, lanceert in heel Europa de SP 1500 Serie van hoog heffende orderpickers. Met de SP Serie wil Crown een geschikt heftruckmodel bieden voor elke orderpickingtoepassing op hoogte. Zo zijn de modellen met vaste vorken geschikt om grote en moeilijk hanteerbare artikelen te heffen, terwijl trucks met extra heffunctie vooral geschikt zijn voor orderverzameltaken die grote aantallen kleine of zware artikelen omvatten.
Bedrijven ervaren barrières ondanks geloof in digitale transformatie
Nieuw onderzoek in opdracht van Panasonic Connect Europe toont aan dat bedrijven vertrouwen hebben in technologie om hun productiviteit te verhogen, maar tegelijkertijd met grote kennis- en vaardigheidsbarrières worden geconfronteerd om hun digitale transformatieprojecten te voltooien.
UPS Healthcare opent eerste DC voor gezondheidszorg in Duitsland
UPS Healthcare heeft zijn eerste speciale logistieke faciliteit voor gezondheidszorg geopend in het Duitse Giessen. Daarmee wil UPS Healthcare naar eigen zeggen meer zichtbaarheid en controle kunnen bieden om ervoor te zorgen dat de patiëntkritische producten van zijn klanten worden geleverd waar ze moeten zijn, op het juiste moment en bij de juiste temperatuur.
Warehouse automation, bespaar kosten en genereer meer herhaalaankopen
(Advertorial) De meest effectieve manier om het aantal herhaalaankopen te vergroten vind je gewoon in je warehouse zelf. Door processen te verbeteren bespaar je niet alleen op kosten, maar vergroot je vooral de klanttevredenheid. Onderzoek laat zien dat voor 94% van de consumenten een positieve klantervaring de reden is om een herhaalaankoop te doen.