Na The Beer Game is er nu Optiquest: een andere kijk op effectief voorraadbeheer!
(Advertorial) Optiquest biedt een vernieuwende en interactieve blik op hoe teams omgaan met voorraadbeheer, gericht op realistische uitdagingen die teams dagelijks ervaren.
Waar The Beer Game vooral inzicht gaf in de dynamiek over de supply chain ketting heen, ligt in Optiquest de focus op de samenwerking tussen sales, finance en planning en het vinden van de perfecte balans tussen de soms conflicterende belangen.
Recente artikelen
De toekomst van buitendienst
Deze whitepaper van Zebra levert unieke data op over de toekomst van de buitendienst. De data is afkomstig van 400+ beslissers die buitendienstfuncties uitoefenen in diverse sectoren. We vroegen naar hun inzichten over allerlei zaken waarmee ze te maken krijgen.
Alles voor een glimlach
Begin 2016 kondigde Coolblue aan zelf witgoed te gaan bezorgen. Nu, ruim 5 jaar verder, beschikt Coolblue over een dekkend distributienetwerk met vele honderden bezorghelden en worden er in Nederlandse en Belgische steden ook pakketjes op de fiets bezorgd.
Elektrische heftruck krijgt kracht van IC-truck
Vanuit het hoofdkantoor in het Duitse Aschaffenburg stelde Linde zijn nieuwste telgen voor. Vooraan in de rij stond de elektrische Linde X20-X30 reeks, die op het vlak van performantie zijn thermische tegenhangers kan evenaren. Verder zorgde Linde voor enkele nieuwkomers in de bestaande E-reeks en moeten de nieuwe semiautomatische SA-orderpickers een nog efficiëntere orderpicking helpen realiseren.
Tri-Vizor lanceert met CULT nieuw stadsdistributie-initiatief in Antwerpen
Vooraanstaande bedrijven Danone, Delhaize, Jacobs Douwe Egberts, Pro-Duo, Proximus, Telenet en Schoenen Torfs gaan samenwerken om de levering van pakjes bij de consument en in winkels groener, efficiënter en ethischer te organiseren. Dat doen ze via CULT, een onafhankelijk initiatief dat goederen van bedrijven slim wil bundelen in magazijnen aan de rand van de stad en op die manier het aantal ritten naar de stad wil groeperen en verminderen.
Modal shift voor recyclage van gipsplaten
In Moen (West-Vlaanderen) start Saint-Gobain, in samenwerking met Imog en New West Gypsum Recycling, en met de ondersteuning van departement Mobiliteit en Openbare Werken (MOW), Multimodaal.Vlaanderen en Rebel een pilootproject op waarbij afgedankte gipsplaten vervoerd zullen worden via de binnenvaart naar de recyclagefabriek van New West Gypsum Recycling in Kallo.
Supply chain technologie heeft nog groot groeipotentieel
Supply chains ondergaan een continue digitaliseringsslag. Ze zijn almaar nauwer met elkaar verbonden, waardoor uit de vierde industriële revolutie ook een supply chain van de vierde generatie voortvloeit. Emel Aktas is professor supply chain analytics aan de Britse Cranfield University, ten noorden van Londen.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
EPG Consulting neemt adviesbureau Groenewout over
Het Duitse EPG Consulting heeft een meerderheidsbelang verworven in logistiek- en supply chain adviesbureau Groenewout. Beide bedrijven zullen hun krachten bundelen om gezamenlijk hun marktpositie als supply chain adviesbureau te versterken en hun klantenportfolio in zowel de Benelux als de internationale markt uit te breiden.
Online retailer Wehkamp gaat retourkosten invoeren
De Nederlandse webwinkel Wehkamp is van plan op korte termijn retourkosten aan te rekenen voor pakketten die naar het magazijn in Zwolle worden teruggestuurd. De retourafdeling van Wehkamp ontvangt dagelijks 50.000 retourartikelen van klanten, liet CEO Graham Harris aan verschillende Nederlandse media weten.
Flexport breidt activiteiten uit naar België
Het platform voor wereldwijde logistiek Flexport breidt zijn activiteiten uit naar België. In februari 2022 haalde de digitale expediteur, met zijn Europese hoofdkantoor in Amsterdam, 935 miljoen dollar op in een Series E-investeringsronde om verdere productontwikkeling en groei in Europa te realiseren.
Flexport en Shopify vereenvoudigen internationale handel met nieuwe app
Nog nieuws van Flexport, is dat de digitale expediteur de Flexport App lanceert op Shopify. Daarmee integreren Flexport en Shopify het handelsplatform met supply chain diensten om een alles-in-een oplossing te creëren voor wereldwijde logistiek.
Valuechain.be tijdelijk niet beschikbaar
Onderhoudswerken aan de webserver kunnen ervoor zorgen dat de Value Chain website tijdelijk niet beschikbaar is. Downtime is mogelijk vanaf dinsdag 21 februari om 19.00 uur tot woensdag 22 februari om 12:00 uur. Foto: Pixabay
On-Site Services: maatwerk voor een hoge beschikbaarheid
(Advertorial) Steeds meer bedrijven vertrouwen het technische onderhoud van hun sterk geautomatiseerde magazijnen geheel of gedeeltelijk toe aan intralogistieke specialisten. Om supply chain managers te helpen elke nacht (en vooral tijdens het piekseizoen) rustig te slapen, biedt TGW een reeks on-site technische diensten aan.
Oegema Transport lokaliseert trailers en heftrucks met Sensolus
Om het overzicht over zijn vloot te bewaren, koos het Nederlandse Oegema Transport voor de traceertechnologie van het Gentse Sensolus, dat gespecialiseerd is in Industrial Internet of Things en connected asset management. Voor de Nederlandse transporteur werd het namelijk steeds moeilijker en tijdrovender om zijn honderden vrachtwagens, trailers, elektropallettrucks en meeneemheftrucks te lokaliseren op de eigen site of bij de klant.
Dufour volgt wagenpark en data vanop afstand met Webfleet
Als partner in duurzame en innovatieve ontwikkeling is Groep Dufour actief op vier vlakken: milieu, kraanwerken en transport, grondwerken en de distributie van brandstoffen. Daarnaast behoort de onderneming tot de Europese top voor het installeren van windmolenparken.
Veelzijdig Betrouwbaar Rendabel
(Advertorial) Daifuku’s intralogistieke concepten kunnen ook uw logistieke processen optimaliseren. Als wereldleider in zijn domein, begeleidt Daifuku ondernemingen bij het automatiseren van goederenstromen binnen productie en distributie.
Mayoral rust nieuw DC uit met Skyfall Pocket Sorter
Het Spaanse Mayoral is actief op de Europese markt voor kinderkleding en staat aan de top in de branche op het Iberisch schiereiland. Dankzij de constante uitbreiding van multichannel marketing – via de online shop is de onderneming intussen in meer dan tien landen actief – is de omzet de afgelopen jaren blijven stijgen.