Supply Chain Management
De vervelende verrassing
Het was een prachtige lentedag toen een oldtimerliefhebber besloot om zijn geliefde auto weer eens uit de garage te halen. De zon scheen, de vogels floten, en hij kon bijna het geluid van de motor horen ronken terwijl hij de garage opende. Maar toen hij de sleutel omdraaide, gebeurde er... niets. De autobatterij was leeg. Een gevoel van teleurstelling overviel hem. Hoe kon dit nu weer gebeuren?
Recente artikelen
Vruchten plukken van duurzaamheid
Hoe combineer je duurzaamheid met de bedrijfsmissie om je klanten het hele jaar door verse bessensoorten, exotisch fruit en groenten aan te bieden en ervoor te zorgen dat de kwaliteit van die producten optimaal is? Het is een van de vele uitdagingen voor familiebedrijf Special Fruit uit Meer, dat gespecialiseerd is in de import van exotische vruchten.
Cultuurverandering van aankoop bij Agfa
Zes jaar geleden zette Agfa de voorbereidende stappen om zijn aankoopdivisies volledig te reorganiseren. Vandaag kijkt het bedrijf terug op een geslaagd project waarbij de aankoopstrategie volledig werd heruitgevonden. Project ‘ACE 105 – Make internal partnerships deliver’ zette alvast stevig in op de creatie van een strategische meerwaarde voor het bedrijf.
Centralisatie brengt efficiëntiewinst
Varova Fashion kocht een bijkomende modeketen om het Fashion Platform verder uit te bouwen. De overname bood een mooie kans om de achterliggende processen – waaronder de logistiek – samen onder hetzelfde dak te brengen. De voorraad van alle merken zal uiteindelijk in het nieuwe distributiecentrum in Arnhem liggen en wordt daar op een uniforme manier behandeld.
Net dat ietsje meer
Nutella, Kinder, Ferrero Rocher en TicTac, het zijn de vier hoofdmerken van het Italiaanse Ferrero. De familie bouwde op zeventig jaar tijd een wereldimperium uit met 22 fabrieken en in totaal meer dan 40.000 medewerkers. Op zich al indrukwekkend, maar nog indrukwekkender zijn de immense inspanningen die het bedrijf levert om de hele supply chain (van cacaoboer tot de Nutella-pot) in evenwicht te brengen met mens en natuur.
Inkoop heeft moeite om digitale evolutie bij te benen
Met zijn Global Chief Procurement Officer onderzoek brengt consultancybedrijf Deloitte jaarlijks de belangrijkste uitdagingen voor inkopers in kaart. Daarbij wordt onder meer ingezoomd op de veranderingen in de markt, de evolutie van samenwerking, digitale innovatie en talent.
Avontuurlijke trip over meerdere kanalen heen
De meesten onder ons kennen A.S. Adventure als de outdoor retailketen met zijn vele baanwinkels, 45 om precies te zijn. Maar wist je dat sinds een paar jaar ook de website van de winkel fel is ontwikkeld? Dat evenwel zonder aan de fysieke winkels te willen raken.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Webinar: Adapting to carbon regulations: shaping the future of your supply chain
(Advertorial) Join our panel of experts at our upcoming PwC webinar co hosted with AIMMS, where we demonstrate practical use of supply chain optimisation technology for carbon modelling in your supply chain network design.
Jarige Solvint neemt sectorgenoot Bonache over
Solvint, sinds zijn oprichting in 2003 gespecialiseerd in inkoop en supply chain, blaast dit jaar niet alleen 20 kaarsjes uit, maar mag zich sinds 1 oktober ook eigenaar noemen van sectorgenoot Bonache.
Rumbedrijf E&A Scheer gaat processen optimaliseren met Infor
Het Nederlandse rumbedrijf E&A Scheer is live gegaan met Infor Cloudsuite Food & Beverage. De oplossing biedt het bedrijf verbeteringen voor distributie- en receptbeheer en moet meer inzicht in de supply chain bieden. E&A Scheer is een familiebedrijf dat ruim 250 jaar bestaat.
Dynamische & flexibele oplossingen bij Dematic in hal 10, stand C41
(Advertorial) Dematic maakt dit jaar zijn debuut op de LogiMAT 2023 in Stuttgart van 25 tot 27 april: Voor de eerste keer presenteren wij onze oplossingen voor een volledig geautomatiseerde supply chain samen met KION Group zusjes Linde Material Handling, STILL en Baoli.
OMP Unison Planning optimaliseert supply chain bij Beiersdorf in Afrika
De Afrikaanse vestigingen van Beiersdorf maken gebruik van de Unison Planning-oplossing van OMP. Beiersdorf, een huidverzorgingsconcern met 20.000 medewerkers in meer dan 170 vestigingen wereldwijd, is vooral bekend van merken als Nivea, La Prairie, Eucerin en Hansaplast/Elastoplast.
EPG Consulting neemt adviesbureau Groenewout over
Het Duitse EPG Consulting heeft een meerderheidsbelang verworven in logistiek- en supply chain adviesbureau Groenewout. Beide bedrijven zullen hun krachten bundelen om gezamenlijk hun marktpositie als supply chain adviesbureau te versterken en hun klantenportfolio in zowel de Benelux als de internationale markt uit te breiden.
Flexport en Shopify vereenvoudigen internationale handel met nieuwe app
Nog nieuws van Flexport, is dat de digitale expediteur de Flexport App lanceert op Shopify. Daarmee integreren Flexport en Shopify het handelsplatform met supply chain diensten om een alles-in-een oplossing te creëren voor wereldwijde logistiek.
Studie BCI toont haalbaarheid van groenere end-to-end supply chains aan
De integratie van CO2-reductiedoelstellingen is in veel supply chains een realistisch doel, zonder dat het enorme kostenstijgingen of verlaging van de klantenserviceniveaus veroorzaakt. Een volledige end-to-end benadering van én inkomend transport van materialen en componenten én het magazijn zelf én uitgaand transport naar de klanten is nodig om de beste resultaten te behalen.
3rdRisk en Deloitte willen supply chain risico’s helpen beheersen
3rdRisk, een Nederlandse start-up die technologische oplossingen creëert om ketenrisico’s te beheersen, gaat een strategische samenwerking aan met audit- en adviesbureau Deloitte. Deloitte wordt een officiële implementatiepartner en gaat met behulp van het 3rdRisk SaaS-platform diensten aanbieden aan bedrijven en overheden die ketenrisicobeheersing willen uitbesteden.
Vraag naar logistiek vastgoed loopt terug na coronapiek
De optimistische stemming in de logistieke vastgoedsector is voorbij. Dat concludeert adviesbureau Buck Consultants International na onderzoek bij de top 30 van logistiek vastgoedontwikkelaars en -beleggers in Nederland, waarbij de respondenten ongeveer 85% van de gerealiseerde distributiecentra vertegenwoordigen.