Still lanceert nieuw gamma meeloopstapelaars

De nieuwe range ECV-meeloopstapelaars van Still telt in totaal drie modellen. Naast de basisuitvoering, de ECV 10, zijn er een compacte C-variant en een stapelaar met initiaalheffing, de ECV 10i.

De nieuwe stapelaars zijn speciaal ontworpen voor de lichtere inzet, bijvoorbeeld in de detailhandel, of – als instapmodel – voor sporadisch gebruik in een magazijnomgeving. Ook kunnen de nieuwkomers prima worden ingezet als mobiele werktafel, bijvoorbeeld bij sorteerstations of voor lichte orderverzameltaken.

De maximale hefcapaciteit van de ECV 10 bedraagt 1.000kg, terwijl de ECV 10i met initiaalheffing tot 1.200kg kan transporteren. Elektrisch rijden, heffen en dalen moeten daarbij de omslagprestaties aanzienlijk verhogen. Met hefhoogtes tot 3.277 meter wordt bovendien de beschikbare ruimte optimaal benut.
De ECV-serie wordt verder gekenmerkt door een hoge stabiliteit dankzij de vierwielophanging die een veilige stand garandeert, ook als er op hoogte wordt gewerkt.
 
De geïntegreerde accu is volledig ingekapseld, zodat er geen schadelijke gassen vrijkomen. Afhankelijk van het voertuig levert de accu tot 120Ah. Dankzij de eveneens geïntegreerde lader kunnen de stapelaars op elk gewenst moment en op vrijwel elke plaats via een standaard stopcontact worden opgeladen. Een centraal acculaadstation is dus overbodig. 

De speciale mast (een telemast voor de ECV 10 en een monomast voor de C-variant) en de uit het centrum gepositioneerde dissel bieden de bediener optimaal zicht op de vork en de werkomgeving. Het doorzicht door de mast is eveneens geoptimaliseerd voor maximale veiligheid en een snelle, soepele handling van de last onder alle omstandigheden.

Verder hebben de stapelaars een compacte bouw, waardoor ze ook in krappe omgevingen kunnen worden ingezet. De compacte afmetingen weerspiegelen zich o.m. in de geringe gangpadbreedte van slechts 2.219mm en een draaicirkel van 1.450mm. En voor de C-variant zijn die waarden nog lager: respectievelijk 2.100mm en 1.337mm.

Standaard is de ECV-serie voorzien van tandem loopwielen. Die maken het mogelijk de goederen ook bij kleine oneffenheden in de vloer soepel en veilig te transporteren.

Recente nieuwsberichten

Studie BCI toont haalbaarheid van groenere end-to-end supply chains aan

De integratie van CO2-reductiedoelstellingen is in veel supply chains een realistisch doel, zonder dat het enorme kostenstijgingen of verlaging van de klantenserviceniveaus veroorzaakt. Een volledige end-to-end benadering van én inkomend transport van materialen en componenten én het magazijn zelf én uitgaand transport naar de klanten is nodig om de beste resultaten te behalen.

Unit45 ontwikkelt nieuwe reefer met H.Essers

Het Rotterdamse Unit45, dat zich toelegt op de ontwikkeling, bouw, financiering en levering van 45ft palletbrede containers, heeft in samenwerking met zijn klant, logistiek dienstverlener H.Essers, een nieuwe dieselelektrische reefer ontwikkeld.

3rdRisk en Deloitte willen supply chain risico’s helpen beheersen

3rdRisk, een Nederlandse start-up die technologische oplossingen creëert om ketenrisico’s te beheersen, gaat een strategische samenwerking aan met audit- en adviesbureau Deloitte. Deloitte wordt een officiële implementatiepartner en gaat met behulp van het 3rdRisk SaaS-platform diensten aanbieden aan bedrijven en overheden die ketenrisicobeheersing willen uitbesteden.

Vraag naar logistiek vastgoed loopt terug na coronapiek

De optimistische stemming in de logistieke vastgoedsector is voorbij. Dat concludeert adviesbureau Buck Consultants International na onderzoek bij de top 30 van logistiek vastgoedontwikkelaars en -beleggers in Nederland, waarbij de respondenten ongeveer 85% van de gerealiseerde distributiecentra vertegenwoordigen.

Newwen introduceert meermalige, traceerbare verpakkingsoplossing

Het Nederlandse bedrijf Newwen, onderdeel van de Van Vliet Containers groep en leverancier van logistieke ladingdragers, stadslogistiek, fulfilmentmiddelen en meermalige verpakkingsoplossingen, lanceert een nieuwe oplossing op het gebied van meermalige, traceerbare verpakking.

DPD levert pakjes duurzaam met cargofiets van eSupplier

DPD is gestart met de CO2-neutrale levering van pakjes door gebruik te maken van de cargofiets van eSupplier, de aanbieder van elektrische transportmiddelen uit Wingene. Met die stap optimaliseert de koerierdienst de aanpak van de ‘last mile’, het laatste deel van het leveringsproces.

Oorlog in Oekraïne ook merkbaar in de transportcijfers

Viapass heeft op 31 december 2022 zijn zevende kalenderjaar van de kilometerheffing voor vrachtwagens afgesloten. De geïnde tolgelden stegen van 814,1 miljoen euro in 2021 naar 829,3 miljoen euro in 2022, wat een stijging is van 1,86%. De tarieven werden het vorige kalenderjaar weliswaar geïndexeerd, maar het aantal gereden tolkilometers viel terug onder invloed van de oorlog in Oekraïne en de afgeleide impact daarvan.

Datalogic en Quuppa zorgen samen voor tracking in de hele supply chain

Datalogic, wereldwijd aanbieder van automatische gegevensregistratie en fabrieksautomatisering, gaat een samenwerking aan met Quuppa, een platform voor ‘real-time locating systems’ (RTLS). Het onlangs uitgebrachte Joya Touch 22 zelfscanapparaat van Datalogic (zie foto) moet daardoor de ultieme winkelpartner worden in samenwerking met Quuppa.

OMP lanceert denktank om outside-in supply chain planning te onderzoeken

OMP, leverancier van oplossingen voor supply chain planning, lanceert het Spark Initiative om een outside-in benadering van supply chain planning te onderzoeken. Met het Spark Initiative wil OMP de besluitvorming voor zijn klanten verbeteren door een nieuwe manier van denken over supply chain planning te introduceren.

Linde Material Handling keurt biobrandstof voor dieselheftrucks goed

Gebruikers van de dieselheftrucks van Linde Material Handling kunnen voortaan gebruik maken van met waterstof behandelde plantaardige olie, ofwel HVO (hydrotreated vegetable oil). Deze fossielvrije brandstof zorgt niet alleen voor een schonere verbranding – de CO2-uitstoot zou met 90% kunnen verminderen – maar zou de motor ook een hoger vermogen opleveren, en dat zonder modificaties aan de heftruck.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.