Snack Connection transformeert productieproces met ERP van Aptean

Foto: Pixabay

Snack Connection B.V. is een Nederlandse private label-fabrikant die zich toelegt op de inkoop, de verwerking, het mixen en verpakken van noten, pitten, zaden, zuidvruchten en aanverwante artikelen. Het bedrijf levert aan diverse Europese retailers. Omdat Snack Connection zijn bestaande ERP-systeem wilde vervangen en operational excellence wilde stimuleren in zijn twee productielocaties in Giessen en Bergschenhoek, ging het op zoek naar een nieuwe softwareoplossing. De keuze viel op de cloudgebaseerde ERP-oplossing van Aptean, wereldwijd leverancier van branchespecifieke softwareoplossingen.

Snack Connection koos voor Aptean Food & Beverage ERP, naast Aptean Patch OEE en Aptean Business Intelligence om processen te stroomlijnen en besluitvormingsmogelijkheden te verbeteren. Het pakket softwareoplossingen van Aptean sluit naar eigen zeggen naadloos aan bij de visie van Snack Connection voor een datagedreven, papierloze organisatie. De software biedt het bedrijf essentiële functies zoals beheer van meerdere locaties, traceerbaarheidsfunctionaliteit en allergenenbeheer, samen met de mogelijkheid om de productie-efficiëntie te optimaliseren en waardevolle inzichten te verkrijgen voor weloverwogen besluitvorming.

“De oplossingssuite van Aptean is een alles-in-één pakket met alle voedselspecifieke functionaliteit die we nodig hebben. We denken dat we hiervan kunnen profiteren door onze processen te standaardiseren, op basis van de best practices waarop de software is ontwikkeld”, klinkt het bij Snack Connection.

Door processen te standaardiseren en cloudtechnologie te omarmen, anticipeert Snack Connection op kortere inwerkperiodes voor nieuwe medewerkers en verbeterde cybersecurity.

Recente nieuwsberichten

Hermes Fulfilment zet AMR’s in voor intern pallettransport

Als een van Duitslands grootste fulfilment dienstverleners verzorgt Hermes Fulfilment het volledige verzendproces voor de retailers en platformpartners van de Otto Group. Met een productassortiment van ongeveer een miljoen artikelen beheert Hermes Fulfilment de opslag, verpakking en retourverwerking. Het bedrijf heeft ongeveer 8.000 mensen in dienst en verwerkt jaarlijks ongeveer 500 miljoen artikelen. In zijn streven naar automatisering van de intralogistieke processen introduceert Hermes Fulfilment nu voor het eerst autonome mobiele robots (AMR’s) in zijn logistieke centrum in Löhne, Duitsland. De AMR’s staan in voor het interne transport van grote pallets met verzamelde goederen binnen de 100.000m² grote faciliteit.

Jungheinrich realiseert geautomatiseerd centraal magazijn voor Wicke

De Duitse onderneming Wicke is een internationale fabrikant van industriële wielen, banden en assen en levert o.a. aan Jungheinrich. Om zijn aanhoudende groei te ondersteunen, investeert het bedrijf in een hypermoderne magazijninfrastructuur in Sprockhövel, Duitsland. Daarvoor doet het op zijn beurt een beroep op Jungheinrich, die voor een totaaloplossing zorgt. Het nieuwe hoogbouwmagazijn in silo-uitvoering moet de intralogistieke processen van Wicke optimaliseren en de materiaalstroom van halffabricaten en eindproducten tussen het magazijn en de productie verbeteren.

Bunzl kiest Reflex WMS om Europese groei te versnellen

Bunzl Continental Europe (BCE) bundelt zo’n vijftig bedrijven die gespecialiseerd zijn in de distributie van non-foodproducten aan professionals. Het aanbod gaat van verpakkings-, schoonmaak-, hygiëne-, catering- en retailproducten tot veiligheidskleding en medische en ziekenhuisbenodigdheden. Als onderdeel van de Bunzl Group is BCE actief in zeventien landen in Europa en het Midden-Oosten. Om haar Europese groei te versnellen, zet de onderneming het warehouse management systeem Reflex WMS in voor het logistieke beheer van acht magazijnen, verspreid over vijf hoofdvestigingen. Op termijn wil Bunzl de software van Reflex, een business unit van Hardis Group, in twintig tot dertig magazijnen implementeren.

Manhattan en Shopify zorgen samen voor naadloze omnichannel winkelervaring

Manhattan Associates, aanbieder van oplossingen voor supply chain commerce, laat weten dat er nu een connector-app voor Manhattan Active Order Management beschikbaar is in de Shopify App Store. De app moet retailers helpen hun online verkoop te maximaliseren en de beste klantenservice en orderverwerking te bieden. Daartoe biedt de connector-app directe connectiviteit met de realtime netwerkvoorraad, inzicht in de orderverwerkingsstatus en betalingsverwerking. Daarnaast biedt de app ondersteuning voor orderintegratie met Shop Pay als betaalmethode.

Eutraco begeleid door Wanaka Partners bij ‘sale and leaseback’ van hoogbouwmagazijn

Logistiek dienstverlener Eutraco heeft de ‘sale and leaseback’ afgerond van zijn nieuwe, volledig geautomatiseerde hoogbouwmagazijn in Roeselare.

Het distributiecentrum biedt een operationeel oppervlak van 21.650m² en beschikt over een opslagcapaciteit voor 47.000 pallets, wat efficiëntie en grote volumes aan logistieke activiteiten mogelijk moet maken. Het moderne magazijn werd ontwikkeld in samenwerking met MG Real Estate.

Inetum ontwikkelt AI-oplossing voor tenderanalyse

Inetum, een Europese speler in digitale diensten met hoofdzetel in Huizingen, lanceert een nieuwe AI-gedreven managementtool die tenderprocessen tot 30% sneller zou laten verlopen. De tool analyseert dossiers automatisch en geeft ambtenaren meer ruimte om weloverwogen beslissingen te nemen.

Körber bouwt hightechfabriek in Porto

Körber Business Area Supply Chain, onderdeel van de internationale technologiegroep Körber, start met de bouw van een nieuwe productievestiging in Portugal. De fabriek komt er in het Ermida Industrial Park in Santo Tirso, in de buurt van Porto.

Ciblex digitaliseert logistieke processen en transport met Zetes

Ciblex, actief in het expresvervoer van kleine pakketten en onderdeel van de Walden Express International Group, is een samenwerking aangegaan met Zetes om een grootschalige digitale transformatie te realiseren voor betere traceerbaarheid en hogere efficiëntie van de logistieke operatie.

Manhattan Associates transformeert Enterprise Selling met Enterprise Promise & Fulfill

Nog nieuws van Manhattan Associates is de lancering van Enterprise Promise & Fulfill, een cloud-native oplossing die een nieuwe wending moet geven aan traditioneel orderbeheer. De oplossing breidt bestaande ERP-systemen uit met functionaliteit om voorraadinzicht in intelligente ordertoezegging te maximaliseren en fulfilment te optimaliseren. De oplossing richt zich op het verbeteren van het bestaande ERP-landschap van de klant en is bedoeld om een aantal fundamentele uitdagingen op te lossen waar B2B-verkopers mee te maken hebben, zoals beperkt inzicht in de voorraad, handmatige afhandeling van uitzonderingen, onnauwkeurige toezeggingen, gefragmenteerde orderorkestratie en stijgende orderverwerkingskosten.

Manhattan Active beschikbaar op Google Cloud Marketplace

Manhattan Associates heeft een uitgebreide go-to-market-samenwerking aangekondigd met Google Cloud. De Manhattan Active-oplossingen zijn voortaan beschikbaar op Google Cloud Marketplace, wat klanten moet helpen hun digitale transformatie te versnellen en hun supply chain commerce-oplossingen snel in te zetten, te beheren en te ontwikkelen op de wereldwijde infrastructuur van Google Cloud.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.