nShift vernieuwt aanbod om retailers en warehouses te helpen slimmer te verzenden

(Advertorial)DeliveryHub wordt omgedoopt tot nShift Ship en voegt zich bij het nieuwe nShift Track om bedrijfsgerichte mogelijkheden aan te bieden voor parcel delivery management en post-purchase tracking.

nShift, de wereldleider in software voor parcel delivery management, kondigt vandaag aanzienlijke verbeteringen aan in het aanbod voor retailers en e-shops.

Het bedrijf heeft de nieuwe producten nShift Track en nShift Ship gelanceerd, de nieuwe naam voor het DeliveryHub-platform. Hiermee kunnen magazijnen, webshops en retailers het heft over hun delivery management in eigen handen te nemen. Beide gaan strategische groei mogelijk maken door de customer experience te verbeteren en hogere inkomsten te genereren.

nShift Ship is een bedrijfsgericht delivery management-platform dat efficiëntie en verhoogde inkomsten stimuleert, en klanten helpt bij het oplossen van ingewikkelde delivery management-uitdagingen.  Het biedt toegang tot meer dan duizend carriers, elementaire tracking-mogelijkheden en een zeer hoge labelproductie, plus boeking van carriers.

nShift Track is een post-purchase tracking-oplossing die helpt bij het verbeteren van de klantenbinding.  Het houdt klanten op de hoogte van de status van hun levering en creëert nieuwe marketingmogelijkheden voor retailers.  Het biedt een consumenten-interface die het uiterlijk en de uitstraling van het merk van de retailer of webshop kan evenaren.  biedt leveringsupdates via mobiele en sociale kanalen die relevant zijn voor shoppers.

Lars Pedersen, CEO van nShift: "De leveringservaring maakt deel uit van de customer experience van elke handelszaak.  Na een paar slechte leveringen gaan shoppers hun geld ergens anders uitgeven.  Retailers en webshops moeten een end-to-end leveringservaring bieden waarmee ze klanten aan zich binden en die ervoor zorgt dat ze terugkomen voor meer.  En dat mag niet worden belemmerd door problemen op het gebied van labelproductie of carrier performance.
"Met onze nieuwe oplossingen stellen we retailers en webshops in staat hun efficiëntie en levering op schaal te vergroten.  Zij kunnen tijdens het proces beter met hun eigen consumenten communiceren en zich met nieuwe marketingboodschappen op shoppers richten op het moment waarop deze zich het nauwst bij het merk betrokken voelen."

nShift Ship en nShift Track maken deel uit van een portfolio van bedrijfsgerichte oplossingen waarmee retailers en webshops een end-to-end leveringservaring kunnen creëren:

  • Checkout - een oplossing die volledig integreert met webshops om een keur aan leveringsopties aan te bieden
  • Ship - bedrijfsgerichte delivery management-software die oplossingen biedt voor complexe uitdagingen bij het printen van labels en het boeken van carriers. 
  • Track - een geavanceerde customer experience die klantenbinding opbouwt bij shoppers
  • Returns - een consumentvriendelijke oplossing voor reverse logistics die 30% van de returns helpt om te zetten in omruilingen door het proces voor shoppers te vereenvoudigen.  

Ontdek meer nShift.com

Neem voor meer informatie contact op met
Robin Grainger, robin.grainger@fourteenforty.uk
James Ellerington, james.ellerington@fourteenforty.uk
 
Over nShift
​nShift is de wereldleider in het aanbieden van delivery management-oplossingen in de cloud voor het probleemloos verzenden en terugsturen van bijna een miljard zendingen per jaar in 190 landen. De software van nShift wordt wereldwijd gebruikt door e-commerce, retail, fabrikanten en 3PL-vervoerders. De hoofdkantoren van het bedrijf zijn gevestigd in Londen en Oslo. Het bedrijf heeft meer dan 500 werknemers in kantoren in Zweden, Finland, Noorwegen, Denemarken, het Verenigd Koninkrijk, Polen, Nederland, België en Roemenië.

Recente nieuwsberichten

Transform your procurement strategy: Elevate with insight

(Advertorial) Are you driving sustainability and resilience as procurement, setting industry benchmarks? To what extent is your procurement organisation automated and integrated, working with real-time insights, to drive significant value and innovation? What about your supplier and contract management, and the role AI can fulfil to support you?🔍

Ontdek hoe AI nieuwe niveaus van efficiëntie en nauwkeurigheid in uw toeleveringsketen kan ontsluiten

Magazijnen worden slimmer, sneller en veerkrachtiger, en AI staat centraal in deze evolutie. Ons nieuwste rapport, “AI: het belangrijkste in uw magazijn”, onderzoekt hoe kunstmatige intelligentie elk aspect van magazijnbeheer transformeert.

AI helpt postbedrijven tijdens recordpiekperiode

Nu het aantal pakketten tijdens het piekseizoen nieuwe hoogten bereikt, wenden postbedrijven zich steeds vaker tot AI om het hoofd te bieden aan de toenemende druk op nauwkeurigheid, personeelsbezetting en operationele kosten. Daarbij maken ze bij het sorteren gebruik van AI-gebaseerde softwaresuites zoals Minerva van Lockheed Martin.

Realtime simulatietool moet beladingsgraad optimaliseren

Twaalf transportbedrijven gaan met het distributienetwerk Netwerk Benelux (NBX) onderzoek doen naar hun optimale beladingsgraad. Het doel is om gezamenlijke capaciteit (transport-, magazijn- en personele capaciteit) zo efficiënt en duurzaam mogelijk te laten verlopen door middel van een dynamische planning. Technische Universiteit Eindhoven biedt daarbij ondersteuning met een realtime simulatietool waarbij capaciteitsbeheerfunctionaliteit beter wordt geïntegreerd en andere tools, zoals planningssoftware, chauffeursapplicaties en transportation management systemen (TMS), beter worden benut.

CLog 3.0: COOP en Witron starten derde bouwfase

De Noorse supermarktketen COOP Norge SA werkt al meer dan tien jaar samen met systeemintegrator Witron. Die samenwerking uit zich in het full-range logistieke centrum nabij de luchthaven Gardermoen in Oslo. De faciliteit heeft een oppervlakte van 84.000 vierkante meter en levert momenteel aan 1.200 winkels meer dan 13.000 verschillende droge, verse en diepvriesproducten. Centraal staat het OPM-systeem van Witron, met 42 COM-machines die in alle temperatuurzones worden ingezet.

Bijna 70% van expediteurs en douaneagenten vindt technologie essentieel voor groei

Descartes Systems Group, wereldwijd leverancier van on-demand SaaS-oplossingen voor logistiek-intensieve bedrijven in commerce, heeft de resultaten bekendgemaakt van zijn Global Forwarder/Broker Benchmark Study bij meer dan 400 bedrijven. Daaruit blijkt dat de sector te maken krijgt met een combinatie van onzekerheid en technologische opportuniteiten. Zo horen de wereldwijde instabiliteit (60%), wijzigende tarieven (42%) en de prijsdruk (61%) bij de grootste uitdagingen die expediteurs en douaneagenten in de komende vijf jaar verwachten.

Montea verwerft voormalige Euro Shoe-site in Beringen

De Belgische beursgenoteerde vastgoedgroep Montea breidt zijn aanwezigheid in het Limburgse Beringen uit met de acquisitie van de voormalige Euro Shoe-site. De strategische locatie langs de E313 en de E314 zorgt niet alleen voor een goede verbinding met Antwerpen, Luik en Brussel over de weg, maar biedt ook rechtstreekse toegang tot het Albertkanaal, wat bijdraagt aan de multimodale ontsluiting van de site.

Zes op de tien magazijnen gebruiken AI

Gebaseerd op een enquête bij ruim 2.000 logistieke leiders blijkt dat automatisering en AI snel terrein winnen. De gemiddelde terugverdientijd ligt tussen twee en drie jaar, terwijl de vraag naar hoogopgeleide magazijnmedewerkers verder blijft stijgen. De enquête kadert binnen een onderzoek van Mecalux, ontwikkelaar van geautomatiseerde opslagoplossingen, WMS en opslagsystemen, en het MIT Intelligent Logistics Systems (ILS) Lab van het Center for Transportation and Logistics.

TGW Logistics investeert 50 miljoen euro extra in hoofdkantoor

TGW Logistics, leverancier van intralogistieke oplossingen, investeert nog eens 50 miljoen euro in de uitbreiding van zijn productiecapaciteit op het hoofdkantoor in Marchtrenk (Oostenrijk). Concreet zal tegen de tweede helft van 2028 een vijf verdiepingen tellend gebouw 14.000 vierkante meter extra bruikbare ruimte opleveren. Het bedrijf streeft ernaar zijn omzet tegen 2030 te verdubbelen tot meer dan twee miljard euro. “De investering in ons hoofdkantoor in Marchtrenk vormt daarvoor de infrastructurele basis”, aldus CEO Henry Puhl.

‘Meten en Verbeteren CO2-emissies’ moet logistiek in Nederland helpen verbeteren

Hoe ga je als logistiek bedrijf om met files, personeelstekort en de druk om te moeten verduurzamen? Hoe zorg je voor vollere wagens, betere routes, minder CO2-uitstoot en betere marges? Omdat die vragen leven in de sector, zette het Nederlandse ministerie van Infrastructuur en Waterstaat het programma ‘Meten en Verbeteren CO2-emissies’ op. Het programma begeleidt bedrijven individueel om grip te krijgen op hun logistieke processen, wat hen moet helpen klaarstomen voor de toekomst. Sinds de opstart eind september 2025 nemen al meer dan dertig bedrijven aan het programma deel.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.