MRP optimalisering en scheduler van Limis Planner tillen Berg Hortimotive naar hoger niveau

Berg Hortimotive heeft als doel bedrijven in de glastuinbouw wereldwijd te ontzorgen in het logistieke proces. Voor alle handelingen in de kas, tot en met het verzendklaar maken, levert het bedrijfsspecifieke oplossingen gaande van een buisrailwagen tot hightech oplossingen in de vorm van geautomatiseerde inductiesystemen.

De uitbreiding van het productgamma zorgde voor een flinke uitdaging op het vlak van planning. Berg Hortimotive heeft te maken met grote artikelbestanden en veel calculaties die in Exact Globe staan. De planning werd tot dan toe in Excel gedaan, maar Berg Hortimotive merkte dat dat veel te omslachtig was en nog te veel oneffenheden had. Aanvankelijk plande Berg Hortimotive alleen grof op afdelingsniveau en niet op mensen en machines. Met de groei en toename van orders moest meer in detail worden gepland op de combinatie van mensen en machines.
 
De oplossing werd gevonden bij de planningssoftware van Limis. Na een proof of concept van drie maanden kreeg Limis groen licht. Het volledige implementatietraject nam een jaar in beslag, maar na een paar maanden in het implementatieproces kon Berg Hortimotive het pakket wel al gebruiken.
Tijdens de implementatie bij Berg Hortimotive bracht Limis een nieuwe user interface op de markt, Limis Planner Start. Die interface is ook bij Berg Hortimotive geïntroduceerd. Het voordeel van de interface is dat kan worden gepland met behulp van tegeltjes op een dashboard zodat in een oogopslag zichtbaar is hoe de planning loopt en waar eventueel moet worden ingegrepen.
Zowel de mensen als de machines zijn verwerkt in de planlijsten die dagelijks worden gebruikt. Middels die to do-lijsten heeft de productie nu alle relevante en logistieke informatie bij de hand.
 
Een van de business drivers voor de toepassing van Limis Planner bij Berg Hortimotive is de Material Resource Planning (MRP) functionaliteit.
De MRP-functionaliteit gebruikt de MRP-gegevens uit Exact Globe en combineert deze met een druk op de knop met de actuele planningsgegevens. Daardoor hebben gebruikers altijd een actueel overzicht in tekorten of overschotten van koop- en/of maakdelen.
 
De stappen die Berg Automotive tot nu toe heeft gezet, hebben het bedrijf naar een hoger niveau getild. De besparingen in tijd en geld en het gemak waarmee de planning nu wordt uitgevoerd zijn uitermate waardevol. Ook voor de toekomst ziet Berg Hortimotive nog kansen en mogelijkheden op het gebied van mobile devices, wat voor nog meer flexibiliteit, inzicht en gemak op de werkvloer moet zorgen. Ook hoopt het bedrijf een interactieve website te creëren, waarbij de klant via een webshop artikelen kan bestellen en de actuele status van het order kan volgen.

Recente nieuwsberichten

De Opslagexpert 2022

De nieuwe Opslagexpert 2022 van BITO, die meer dan 5000 producten voor uw magazijninrichting bevat, kan u nu online doorbladeren op de BITO-website. De wereld van de magazijninrichting bevat zoveel producten om uw opslagruimte in te richten dat je al eens iets over het hoofd ziet.

Masterclass Pragmatisch Voorraadbeheer

Veel bedrijven ondervinden problemen bij het bepalen van de optimale voorraadniveaus op basis van hun voorraad- en supply chain-strategie. Daar zijn verschillende redenen voor, maar een belangrijke reden is het gebrek aan praktische kennis over voorraadbeheer.

Trafuco onder de vleugels van Altrea Logistics

Marc Van den Broeck en Down2Earth hebben hun aandelen in Trafuco overgedragen aan de Limburgse groep Altrea Logistics. Het tanktransportbedrijf uit Schelle zal als een onafhankelijke eenheid zijn eigen koers blijven varen. Synergieën met de andere onderdelen van de groep moeten de weg effenen naar verdere groei.

Symphony Industrial AI neemt Proceedix over

Symphony Industrial AI heeft de overname aangekondigd van de Connected Frontline Worker (CFW) platformontwikkelaar Proceedix. De combinatie van de CFW-oplossing van Proceedix en de applicaties en technologieën van Symphony Industrial AI moet klanten in de proces- en discrete industrie helpen hun processen te verbeteren.

Montea vult portefeuille aan met meer dan 300.000m² aan gebouwen.

Montea zet het nieuwe jaar in met een aantal nieuwe samenwerkingsakkoorden en overnames in België en Nederland, goed voor een totale investering van ongeveer 120 miljoen euro. In lijn met zijn groeiplan Track’24 wil de vastgoedontwikkelaar de komende drie jaar de grootste groei in de geschiedenis van het bedrijf realiseren.

Kärcher en Holder bundelen krachten

Na de gedeeltelijke toetreding van de Max Holder-bedrijvengroep tot Alfred Kärcher SE & Co KG in juli 2019, vond een maand later de volledige overname plaats. Ondertussen is Max Holder GmbH, gespecialiseerd in ‘implement carriers’, volledig geïntegreerd in de organisatie van Alfred Kärcher, al blijft de fabrikant van implement carriers wel zelfstandig opereren.

Pakkettarieven schieten in 2022 met 4 à 7% omhoog

Volgens Buck Consultants International wordt voor de pakketmarkt in 5 jaar tijd een verdubbeling van de omzet verwacht. Een groei die volgens het logistiek- en locatie-adviesbureau in belangrijke mate te maken heeft met de groei van e-commerce, in combinatie met stijgende brandstoftoeslagen en ongekend hoge piektoeslagen.

H.Essers plant bouw van nieuwe containerterminal in Bergen op Zoom

Logistieke speler H.Essers heeft met de gemeente Bergen op Zoom een overeenkomst getekend voor de aankoop van een buitendijks perceel op de kop van het Noordland in Bergen op Zoom. Op die strategische locatie, direct aan het Schelde-Rijn Kanaal tussen de zeehavens van Antwerpen en Rotterdam, zal de nieuwe Markiezaat Container Terminal worden gebouwd.

Arteco - Mitigating Risk with Ahlers smart data simulations for coolant products

Arteco develops and manufactures quality antifreeze coolants and heat transfer fluids for automotive and industrial applications. They offer innovative, competitive, and efficient aqueous solutions to provide optimized thermal heat transfer and corrosion protection for cooling systems.

Nieuwe organisatiestructuur voor Dematic in EMEA

Sinds 1 januari 2022 is bij Dematic een nieuwe organisatiestructuur van kracht voor de regio Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA). Daarmee reageert de leverancier van automatiseringstechnologie op de toenemende vraag naar intralogistieke oplossingen, mede als gevolg van de Covid-19-pandemie.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.