Crown stelt SP 1500 Serie van hoog heffende orderpickers voor

Leverancier van intern transportmaterieel Crown, lanceert in heel Europa de SP 1500 Serie van hoog heffende orderpickers. Met de SP Serie wil Crown een geschikt heftruckmodel bieden voor elke orderpickingtoepassing op hoogte. Zo zijn de modellen met vaste vorken geschikt om grote en moeilijk hanteerbare artikelen te heffen, terwijl trucks met extra heffunctie vooral geschikt zijn voor orderverzameltaken die grote aantallen kleine of zware artikelen omvatten.

De heftrucks worden o.a. gekenmerkt door een geoptimaliseerd ergonomisch bestuurderscompartiment met zicht rondom en een breed aanbod van instelbare bedieningselementen, speciaal ontworpen om orderpicking gemakkelijker en veiliger te maken. De robuuste trucks halen rijsnelheden tot 12 km/uur, een reikhoogte tot 11,2 meter en een capaciteit van maximaal 1,25 ton.
 
Focus op bestuurder
Het ontwerp van de trucks uit de SP Serie is volgens Crown sterk op de bestuurder gericht. De heftrucks zouden bestuurders voorzien van een nagenoeg ongelimiteerd zicht rondom, en dat in beide rijrichtingen evenals omhoog en omlaag. Het middelste raam tussen de truckbedieningselementen is volgens de leverancier uniek in deze sector en biedt bestuurders vrij zicht in de richting van de aandrijfeenheid als het bestuurdersplatform verhoogd is. De combinatie van het middelste raam met de robuuste, vrij-uitzicht mast en het grote bovenste raam biedt bestuurders direct zicht op obstakels, voetgangers en andere heftrucks, wat ook de workflows veiliger maakt. Wanneer er in de richting van de vorken wordt gereden, bieden de twee extra ramen onder de bestuurder een goed zicht op het gangpad eronder. De optionele panoramische beschermkap moet het zicht naar boven verbeteren en beschermt bestuurders tegelijkertijd tegen vallende voorwerpen en vuil.
 
Verder moet het ergonomische bestuurderscompartiment voor een comfortabele werkervaring zorgen door bestuurders ruim voldoende bewegingsruimte te bieden. Ieder aspect van de verschillende bedieningssets kan worden aangepast aan de (fysieke) behoeften van elke bestuurder. Er zijn twee bedieningssets: één in de richting van de aandrijfeenheid, de andere in die van de vorken. Beide zijn in hoogte verstelbaar en te configureren naar de persoonlijke voorkeuren van elke bestuurder.
Tot slot kan het bestuurderscompartiment nog worden uitgerust met optionele Work Assist-accessoires zoals vuilniszakhouders en houders voor gereedschap, documenten en persoonlijke eigendommen, en met mogelijkheden voor het opladen van elektronische apparatuur.
 
Draadloze verbinding
Een ander kenmerk dat volgens Crown zijn focus op de bestuurder weerspiegelt, is Gena, het besturingssysteem van Crown, met de optie van een naadloze integratie in Crowns InfoLink Vlootbeheersysteem. Gena, dat niet alleen intuïtief, maar ook instelbaar en interactief is, moet zorgen voor een gepersonaliseerde bestuurderservaring en levert belangrijke data en informatie op een duidelijke en beknopte manier via een 7” touchscreen en dat in een van de meer dan veertig, door de bestuurder in te stellen talen. Instelbare widgets tonen op een duidelijke manier belangrijke actuele truckinfo zoals werkuren, stuurhoek en batterijstatus.
 
Heftruckprestaties
Crown benadrukt dat orderpickers van de SP Serie, zelfs met een 24V batterij, een snelheid van 12 km/uur kunnen bereiken. Bovendien zou de optionele High Speed Lift-functie op het 48V model zorgen voor een maximale hefsnelheid van 0,71m/s. De mast kan omlaag worden gebracht met een snelheid van 0,41m/s. Als standaardkenmerk is de daalfunctie ook regeneratief, wat betekent dat energie wordt teruggevoerd naar de batterij als de mast omlaag komt. Dat moet de inzetbaarheid van de truck verbeteren en komt ook de duurzaamheid ervan ten goede.
 
Ook standaard op alle modellen is Crowns gepatenteerde OnTrac antislip tractiecontrolesysteem. OnTrac vermindert het slippen of wielspins wanneer de truck versnelt, remt of recuperatief remt op natte of stoffige vloeren.
Tot slot zijn er energieoplossingen op maat mogelijk dankzij een ruime keuze aan V-Force loodzuur- of lithium-ionbatterijen en bijpassende batterijopladers.
Foto: Crown

Recente nieuwsberichten

Still vertaalt ARIBIC-onderzoekresultaten naar digitale toepassingen voor intralogistiek

Recent werd het onderzoeksproject ARIBIC (Artificial Intelligence-Based Indoor Cartography) afgerond. Daarbij werden gegevens automatisch verzameld en gebruikt voor een live digital twin van een magazijn. Still, leverancier van intralogistieke oplossingen, trad daarbij op als projectleider en gaat de resultaten van het project nu vertalen naar marktklare producten.

Voorkom energieverliezen op de laadkaai

(Advertorial) Duurzaamheid staat tegenwoordig centraal bij de meeste bedrijven. Managers hebben niet alleen een morele verantwoordelijkheid, maar staan ook onder druk om hun CO2-uitstoot te minimaliseren en het energieverbruik terug te dringen.

Kuehne+Nagel breidt spare parts logistiek voor BMW uit

Als een belangrijke logistiek dienstverlener voor de auto-industrie beheert Kuehne+Nagel momenteel een 170.000m² groot centrum voor de verwerking en levering van auto-onderdelen in het Duitse Wallersdorf.

Nieuwe tarieven voor kilometerheffing vanaf 1 juli 2024

Vanaf maandag 1 juli 2024 gelden in Vlaanderen en Brussel nieuwe tarieven voor de kilometerheffing. Het gaat om een indexaanpassing.

Righi Elettroservizi tackelt leveringsproblemen met AutoStore van Dematic

Dematic heeft de levering en installatie voltooid van een AutoStore-systeem voor Righi Elettroservizi SpA, een Italiaanse onderneming actief op het vlak van industriële automatisering, systeemintegratie en informatietechnologie.

Sonepar schakelt opnieuw Knapp in voor magazijnautomatisering

Sonepar is een toonaangevende groothandel in elektrische apparaten en componenten voor professionals zoals elektriciens. Het bedrijf beschikt over 2.400 vestigingen in 40 landen en heeft ongeveer 45.000 medewerkers in dienst. Om de verwerking van kleine onderdelen in zijn bestaande magazijn in Holzwickede bij Dortmund te automatiseren, heeft de groothandel zijn jarenlange partner Knapp de opdracht gegeven een automatiseringsoplossing te implementeren. Die oplossing zal bestaan uit shuttle-technologie, ergonomische goederen-naar-persoon werkstations en de KiSoft software-oplossing van Knapp. Met de oplossing kan Sonepar niet alleen de handling van kleine onderdelen automatiseren, ook kan de bezorgservice worden uitgebreid.

Hardis Group opent vestiging in Italië

Hardis Group, de Franse ontwikkelaar en leverancier van de logistieke software suite Reflex en dienstverlener/aanbieder van de CRM-oplossingen van Salesforce via zijn dochteronderneming Cloudity, heeft een meerderheidsbelang verworven in Hardis Italia. Dat bedrijf is opgericht in 1995 en was jarenlang integratiepartner voor het logistieke softwaresysteem Reflex. De deal sluit aan bij de internationale groeistrategie van Hardis Group en resulteert in de oprichting van een nieuwe Italiaanse vestiging in Milaan. Het nieuws volgt op eerdere vergelijkbare stappen in Spanje (2017), Nederland (2018) en Polen (2021).

Ravas stelt handpallettruck en mobiele weegtechnologie voor

Ravas, aanbieder van mobiele weegoplossingen, lanceert twee nieuwe producten die het logistieke proces moeten helpen optimaliseren: de handpallettruck Ravas iPT Essential en de Weigh in Motion technologie.

TD Synnex Datech brengt digital twin oplossingen van Unity naar Europa

Datech, de design software business van TD Synnex, en Unity, een platform van tools voor bouwers van o.a. realtime games en apps, hebben een partnership gesloten. Concreet zal Datech naast zijn bestaande Unity-aanbod in Azië Pacific en Japan voortaan ook Unity Pro en Unity Industry aanbieden in Noord-Amerika en Europa.

Takeda verbetert wereldwijde bevoorrading dankzij nieuw magazijn in België

Biofarmaceutisch bedrijf Takeda, met hoofdkantoor in Japan, doet onderzoek naar en levert behandelingen voor o.a. gastro-intestinale en ontstekingsziekten, zeldzame ziekten, plasma-afgeleide therapieën, oncologie, neurowetenschappen en vaccins. In zijn vestiging in Lessines (Henegouwen) telt de onderneming meer dan 1.200 medewerkers die zich toeleggen op het tijdig aanleveren van hoogwaardige producten aan meer dan 250.000 patiënten per jaar in 80 landen en regio’s. Om patiënten wereldwijd beter van dienst te kunnen zijn, opende Takeda in Lessines één centraal logistiek gebouw voor zijn bevoorradingsactiviteiten.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.