Kwaliteitsborging met AI in de autoproductie van BMW Group
Binnen AIQX-initiatief vertrouwt BMW Group op netwerkcamera's van Axis Communications voor innovatieve kwaliteitsinspectie in autoproductie
Als toonaangevend bedrijf in de auto-industrie is de BMW Group al vele jaren pionier op het gebied van innovatieve digitale ontwikkelingen. Een bijzondere focus ligt daarbij op kunstmatige intelligentie (AI) voor geautomatiseerde kwaliteitsborging tijdens productieprocessen. Netwerkcamera's van Axis Communications worden gebruikt in combinatie met in-house technologieën van de BMW Group - waaronder AIQX (Artificial Intelligence Quality Next).
Recente artikelen
Hoe kies je de ideale bediening voor jouw heftruck?
De bedieningsmogelijkheden voor heftrucks zijn in de loop der jaren alleen maar toegenomen. Daarbij kregen de conventionele mechanische bedieningshendels het gezelschap van moderne elektrische bedieningsconcepten, zoals de minihendel met fingertip-bediening en de joystick.
Hoe kun je ervoor zorgen, dat de workflow goed functioneerd binnen het bedrijf
Een toenemende vraag naar producten van jouw organisatie kan een reden zijn om te kiezen voor groei. Breid uit naar een groter bedrijfspand, neem meer personeel aan of besteed een deel van de value chain uit aan een externe partij, om deze te kunnen versnellen.
Hoe verschuiven trends van de value chain in 2022?
Toeleveringsketens hebben in 2021 dramatische veranderingen ondergaan als gevolg van uitdagingen veroorzaakt door COVID-19. Toch waren sommige van die veranderingen niets nieuws. Verschuivende trends van value chains transformeren al jaren supply chains.
Whitepaper: Hoe automatisatie van uw magazijn een antwoord biedt tegen de nakende loonstijgingen en recessie
Het zijn woelige tijden voor bedrijven. Door krapte op de arbeidsmarkt, de geopolitieke situatie – denk maar aan de oorlog in Oekraïne en de aanhoudende coronacrisis in China – en de daarbij horende inflatie zien werkgevers de kosten gevoelig stijgen.
Hoe verbeter je de value chain van een ziekenhuis?
Inzicht in de value chain van een organisatie is essentieel om een efficiëntere en winstgevendere zorgverlener te worden. Door de value chain te verbeteren, kun je de omzet, de operationele efficiëntie, het inkomsten cyclus beheer en de algehele patiëntervaring verbeteren.
Op tijd huurmogelijkheden vergelijken loont de moeite
In welke branche je ook actief bent, het heeft altijd een meerwaarde om bij een vergelijkings- of verzamelsite aanwezig te zijn. Klanten waarderen het wanneer je op één platform een uitgebreide keuze aan producten in verschillende prijsklassen kunt aanbieden.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Drie manieren om uw wereldwijde toeleveringsketen 'stormbestendig' te maken
De veiligheid en stabiliteit van onze wereldwijde toeleveringsketens staan momenteel onder druk. Wat kunnen bedrijfsleiders doen om de veerkracht van de toeleveringsketen op te bouwen en zo het levensonderhoud van miljarden mensen te beschermen en tegelijkertijd het vertrouwen in onze wereldwijde economische systemen en politieke instellingen te vergroten.
Yusen Logistics neemt logistiek healthcare dienstverlener Group Pierre over
Yusen Logistics heeft een overeenkomst bereikt voor de overname van het volledige aandelenkapitaal van Group Pierre, een logistiek dienstverlener uit Waver, gespecialiseerd in farmaceutische supply chains. Door de overname breidt Yusen Logistics zijn aanbod van farmaceutische logistieke diensten verder uit.
Uturn Prijscalculator moet verladers transportprijs helpen berekenen
Uturn, een logistieke tech scale-up die focust op het optimaliseren en matchen van containertransporten in Europa, heeft de Uturn Prijscalculator gelanceerd. Deze logistieke prijscalculator moet verladers helpen de juiste prijs van het voor- en natransport van containers te berekenen en biedt hun een toetsingsinstrument dat, zeker in tijden van veel volatiliteit, nuttig is.
Mondial Relay mechaniseert eerste vestiging in België
Mondial Relay, aanbieder van pakketdiensten in Frankrijk en de Benelux en gespecialiseerd in de ‘out-of-home’ levering van pakjes via e-commerce, heeft in Tubeke (Waals-Brabant) een nieuw depot van 5.000m² ingehuldigd. Het depot, ‘Tubize II’, is het resultaat van de samenvoeging van de vestigingen van Nijvel (ophaalfase) en Tubize I (leveringsfase).
Groeiende vraag naar AutoStore bij kmo’s
Volgens Swisslog, als automatiseringsbedrijf actief in de logistieke sector, neemt de vraag naar AutoStore-systemen wereldwijd toe. Vooral kmo’s zouden geïnteresseerd zijn in de ruimtebesparende, geautomatiseerde opslag- en ophaaloplossing.
DHL Life Sciences slaat efficiëntieslag met Inther Group
Twee jaar geleden gaf DHL Pharma Logistics de opdracht aan Inther Group om in Laekebeek (regio Brussel) een compleet nieuwe warehouse voor hen uit te voeren. Inther Group verzorgde de intralogistiek en integreerde twee oude DHL-sites in het nieuwe systeem op de nieuwe locatie.
Gerobotiseerde afhaalpunt als oplossing voor de Last Mile logistiek
(Advertorial) Al bijna 20 jaar gaat de opkomst van online bestellen voor de dagelijkse boodschappen gepaard met een enorme groei aan bezorgmogelijkheden voor de consument. Bij elke nieuwe mogelijkheid moeten we ons afvragen hoe relevant de bezorg- of afhaalmethode is.
Internationale groei leidt tot 4000e robot bij Exotec
Nauwelijks zes maanden nadat Exotec zijn 3000e robot aankondigde, heeft de Franse producent van magazijnrobots zijn 4000e exemplaar voltooid. De robotbouwer voert het productietempo op om zijn – vooral internationale – groei te ondersteunen.
Actemium en UGent richten leerstoel op voor onderzoek naar energiebewuste productieoptimalisering
Universiteit Gent en Actemium, het merk van Vinci Energies dat oplossingen en diensten op maat van industriële bedrijven aanbiedt, hebben samen de Actemium Sustainable Energy leerstoel gelanceerd. Met de Sustainable Energy leerstoel wil Actemium voor langere termijn het onderzoek bevorderen naar hoe duurzame energiekosten, energiebeperkingen en -kansen optimaal kunnen worden geïntegreerd in een energiebewuste productieplanning en -optimalisering.
Houd uw voorraad onder controle: maak werk van een goede forecast!
(Advertorial) Te weinig producten op stock, overschotten, toeleveringsproblemen… Een gebrekkig voorraadbeheer kan een stevige negatieve impact hebben op uw bedrijf. Tegelijkertijd heerst er een spanningsveld tussen de finance-afdeling, de verkopers en de operations-afdeling.