Kwaliteitsborging met AI in de autoproductie van BMW Group
Binnen AIQX-initiatief vertrouwt BMW Group op netwerkcamera's van Axis Communications voor innovatieve kwaliteitsinspectie in autoproductie
Als toonaangevend bedrijf in de auto-industrie is de BMW Group al vele jaren pionier op het gebied van innovatieve digitale ontwikkelingen. Een bijzondere focus ligt daarbij op kunstmatige intelligentie (AI) voor geautomatiseerde kwaliteitsborging tijdens productieprocessen. Netwerkcamera's van Axis Communications worden gebruikt in combinatie met in-house technologieën van de BMW Group - waaronder AIQX (Artificial Intelligence Quality Next).
Recente artikelen
Airbus
Worldwide Airbus designs, manufactures and delivers aerospace products, services, and solutions. A better-connected, safer world is what they strive towards. Not only for their customers but also for themselves. That’s why they decided to implement our cloud-based asset tracking solution to manage and optimize the logistics activities for the entire group.
Building Windows
Building Windows deploys hundreds of glass stillages to safely transport the four hundred windows and doors it produces each week to customers all over Belgium. Whereas in the past a lot of time and manual work went into locating these stillages, with some of them getting lost, Building Windows now relies on tracking and IoT technology from Sensolus, a specialist in connected asset management, to map out its stillages fleet.
Euro Gijbels
Met Slim4 wist Euro Gijbels de derving van groenten en fruit te halveren. Bovendien biedt Slim4 een veel beter inzicht in seizoenpatronen en promoties bij klanten, waardoor er proactief kan worden gereageerd en de werkdruk bij de inkopers aanzienlijk daalt.
Huurland
Huurland is a Belgian–based family company renting out machinery for construction and gardening companies. Giving customers quick and efficient access to the right machinery is their hobbyhorse. To ensure that operations in the background run well, Pascal, CEO of Huurland, implemented Sensolus for a part of their non-powered fleet.
Data management bij Eichholtz
Eichholtz is een van 's werelds meest toonaangevende lifestyle bedrijven op het gebied van interieurdesign en sfeer en vierde in 2022 haar 30-jarig bestaan.
MotracLinde
De spare parts tak van MotracLinde heeft in korte tijd een gigantische reeks verbeteringen in zijn supply chain operatie doorgevoerd. Tijdens de implementatie van Slim4 ontstond er een bijzondere chemie tussen teamleden en de consultants van Slimstock.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Drie manieren om uw wereldwijde toeleveringsketen 'stormbestendig' te maken
De veiligheid en stabiliteit van onze wereldwijde toeleveringsketens staan momenteel onder druk. Wat kunnen bedrijfsleiders doen om de veerkracht van de toeleveringsketen op te bouwen en zo het levensonderhoud van miljarden mensen te beschermen en tegelijkertijd het vertrouwen in onze wereldwijde economische systemen en politieke instellingen te vergroten.
Yusen Logistics neemt logistiek healthcare dienstverlener Group Pierre over
Yusen Logistics heeft een overeenkomst bereikt voor de overname van het volledige aandelenkapitaal van Group Pierre, een logistiek dienstverlener uit Waver, gespecialiseerd in farmaceutische supply chains. Door de overname breidt Yusen Logistics zijn aanbod van farmaceutische logistieke diensten verder uit.
Uturn Prijscalculator moet verladers transportprijs helpen berekenen
Uturn, een logistieke tech scale-up die focust op het optimaliseren en matchen van containertransporten in Europa, heeft de Uturn Prijscalculator gelanceerd. Deze logistieke prijscalculator moet verladers helpen de juiste prijs van het voor- en natransport van containers te berekenen en biedt hun een toetsingsinstrument dat, zeker in tijden van veel volatiliteit, nuttig is.
Mondial Relay mechaniseert eerste vestiging in België
Mondial Relay, aanbieder van pakketdiensten in Frankrijk en de Benelux en gespecialiseerd in de ‘out-of-home’ levering van pakjes via e-commerce, heeft in Tubeke (Waals-Brabant) een nieuw depot van 5.000m² ingehuldigd. Het depot, ‘Tubize II’, is het resultaat van de samenvoeging van de vestigingen van Nijvel (ophaalfase) en Tubize I (leveringsfase).
Groeiende vraag naar AutoStore bij kmo’s
Volgens Swisslog, als automatiseringsbedrijf actief in de logistieke sector, neemt de vraag naar AutoStore-systemen wereldwijd toe. Vooral kmo’s zouden geïnteresseerd zijn in de ruimtebesparende, geautomatiseerde opslag- en ophaaloplossing.
DHL Life Sciences slaat efficiëntieslag met Inther Group
Twee jaar geleden gaf DHL Pharma Logistics de opdracht aan Inther Group om in Laekebeek (regio Brussel) een compleet nieuwe warehouse voor hen uit te voeren. Inther Group verzorgde de intralogistiek en integreerde twee oude DHL-sites in het nieuwe systeem op de nieuwe locatie.
Gerobotiseerde afhaalpunt als oplossing voor de Last Mile logistiek
(Advertorial) Al bijna 20 jaar gaat de opkomst van online bestellen voor de dagelijkse boodschappen gepaard met een enorme groei aan bezorgmogelijkheden voor de consument. Bij elke nieuwe mogelijkheid moeten we ons afvragen hoe relevant de bezorg- of afhaalmethode is.
Internationale groei leidt tot 4000e robot bij Exotec
Nauwelijks zes maanden nadat Exotec zijn 3000e robot aankondigde, heeft de Franse producent van magazijnrobots zijn 4000e exemplaar voltooid. De robotbouwer voert het productietempo op om zijn – vooral internationale – groei te ondersteunen.
Actemium en UGent richten leerstoel op voor onderzoek naar energiebewuste productieoptimalisering
Universiteit Gent en Actemium, het merk van Vinci Energies dat oplossingen en diensten op maat van industriële bedrijven aanbiedt, hebben samen de Actemium Sustainable Energy leerstoel gelanceerd. Met de Sustainable Energy leerstoel wil Actemium voor langere termijn het onderzoek bevorderen naar hoe duurzame energiekosten, energiebeperkingen en -kansen optimaal kunnen worden geïntegreerd in een energiebewuste productieplanning en -optimalisering.
Houd uw voorraad onder controle: maak werk van een goede forecast!
(Advertorial) Te weinig producten op stock, overschotten, toeleveringsproblemen… Een gebrekkig voorraadbeheer kan een stevige negatieve impact hebben op uw bedrijf. Tegelijkertijd heerst er een spanningsveld tussen de finance-afdeling, de verkopers en de operations-afdeling.