Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Fine Dining & Living Optimaliseert Magazijnprocessen met CaptureTech
Fine Dining & Living, een vooraanstaande groothandel in tafelgerei, servies en decoratie, is actief in maar liefst 50 landen, waar ze zowel de retail als de horeca bedienen. Met een focus op groei en de recente lancering van een B2C-kanaal, werd duidelijk dat het optimaliseren van magazijnprocessen een noodzaak was.
Case Gourmet
“Het was van primair belang om de kwaliteit te verbeteren. Dit door nauwkeuriger te gaan werken, fouten te reduceren en meer controle en inzicht in de processen te krijgen. Dankzij RFID zijn we daar nu toe in staat.”
- Jerry Posthumus, Manager Operations.
Case RAFC
Naast het ecologische voordeel bespaart deze RFID-oplossing in tijd en kosten en zorgt ze voor een gebruiksvriendelijke ervaring voor de supporters.
D'Ieteren
D’Ieteren Automotive, de exclusieve verdeler van de merken van Volkswagen, zocht een partner om zijn transporten te optimaliseren en klaar te maken voor de toekomst. Sinds de implementatie van ZetesChronos is de distributie volledig traceerbaar en lopen de processen sneller, efficiënter én volledig papierloos. Missie geslaagd.
ID Logistics optimaliseert de inventarisatie met Full Pallet Inventory-oplossing van Zetes
ID Logistics, een Europees marktleider in contractlogistiek, zet een nieuwe stap in de digitalisering van zijn magazijnen met Full Pallet Inventory, een door Zetes ontwikkelde technologie. Dit systeem, onderdeel van ZetesMedea Logistics Execution, gebruikt vision-technologie om voorraden op pallets snel te inventariseren.
Maison Burtin
Maison Burtin, opgericht in 1933 en een toonaangevende champagneproducent uit Epernay, heeft gekozen voor de ZetesAtlas identification execution solution in combinatie met Zetes MD smart printing/applicator labelling stations, gekoppeld aan de ZetesMedea-oplossing voor de voorbereiding van orders.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Active Ants lijft MCS Fulfilment in
Active Ants, het e-fulfilment bedrijf uit Nieuwegein dat in 2018 nog een strategische investeerder vond in Bpost, is nu zelf op het overnamepad. Sinds 1 oktober heeft Active Ants het Brabantse bedrijf MCS Fulfilment onder zijn vleugels. MCS Fulfilment biedt fulfilment diensten aan kleine tot middelgrote webwinkels.
17/10/19: Impact automatisering en robotisering op magazijnmedewerkers
Automatische magazijnen, robotisering, digitalisering, augmented reality, …, het klinkt heel wat warehouse managers als muziek in de oren. En ook al zijn er nog velen die sceptisch blijven en het maar duur speelgoed vinden, iedereen zal moeten toegeven dat er hoe dan ook al heel wat automatisering ons warehouse is binnengeslopen.
Transport Lux werkt voortaan papierloos dankzij nieuw WMS
Logistiek dienstverlener Transport Lux uit Borgloon beschikt voor zijn warehousingactiviteiten over meerdere magazijnen in de buurt. Omdat het bestaande WMS geen mogelijkheden bood om dat administratief op te vangen, besloot Transport Lux over te stappen op een nieuwe warehouse management oplossing, met name 3PL Dynamics van Elevate-IT.
Swisslog Nederland verhuist naar Zaltbommel
Nadat eerder dit jaar Swisslog N.V. in België zijn nieuwe kantoor in Edegem betrok, is nu ook Swisslog B.V. verhuisd. De Nederlandse divisie van de systeemintegrator is sinds 30 september niet langer in Culemborg, maar in Zaltbommel gevestigd.
Packsize stelt nieuwe volautomatische verpakkingsmachine voor
Met de nieuwe X7 verpakkingsmachine streeft Packsize naar “Smart Packaging for a Healthy Planet”. De X7 is het tweede geautomatiseerde systeem in de X-serie, uitgerust met de On Demand Packaging-technologie van Packsize. Het systeem produceert volautomatisch verpakkingen op maat voor e-commerce-toepassingen.
22/10/19: MCT: An Innovative Time-Based Metric for Improving your Operations and Supply Chain
In partnership with colleagues from several major corporations, Suri has developed the concept of Manufacturing Critical-path Time (MCT), a precise time-based metric for continuous improvement in operations and supply chains. This metric highlights improvement opportunities by clearly quantifying system-wide waste.
Bedrijfsbezoek Stoneasy.com: B2B e-commerce van projectplanning tot go-live
Op dinsdag 5 november organiseert B2B e-commerce specialist Natch een exclusief bedrijfsevent bij Stoneasy.com. Stoneasy verbindt wereldwijd natuursteengroeves, transporteurs en de bouwsector. En dat uitsluitend online. Bram Callewier, managing director en oprichter van Stoneasy, vertelt hoe zijn bedrijf in 12 jaar uitgroeide tot een wereldwijde speler die meer dan 1000 containers verscheept naar 150+ klanten in 15 landen.
Consument ergert zich aan slechte track & trace van pakketten
Een slecht werkende of onduidelijke track & trace-optie is de grootste ergernis van consumenten als het gaat om de bezorging van pakketten. Gevolgd door het niet later terugkomen van de pakketbezorger wanneer de consument niet thuis is. Dat blijkt uit onderzoek onder 503 Vlamingen, uitgevoerd in opdracht van Descartes, aanbieder van on-demand SaaS-oplossingen voor de logistiek.
Is een kwart van de nieuwe trucks in 2030 elektrisch?
Hoewel de afzet van elektrische trucks traag op gang komt, gaat de elektrische truck het komend decennium doorbreken. Dat is de conclusie uit onderzoek van ING Economisch Bureau. Volgens de onderzoekers zouden in 2030 zo’n 3.500, ofwel één op de vier, nieuwe trucks in Nederland elektrisch zijn.
TLV noemt Vlaamse regering naïef m.b.t. oplossing fileleed
De Vlaamse regering stelt in haar akkoord dat ze de files wil aanpakken door o.a. het vrachtverkeer voornamelijk ’s nachts te laten rijden. Volgens Transport en Logistiek Vlaanderen (TLV) is dat ondoordacht en naïef. De beroepsorganisatie is vooral teleurgesteld omdat een slimme kilometerheffing voor alle voertuigen dan toch niet in het akkoord werd opgenomen.