Na The Beer Game is er nu Optiquest: een andere kijk op effectief voorraadbeheer!
(Advertorial) Optiquest biedt een vernieuwende en interactieve blik op hoe teams omgaan met voorraadbeheer, gericht op realistische uitdagingen die teams dagelijks ervaren.
Waar The Beer Game vooral inzicht gaf in de dynamiek over de supply chain ketting heen, ligt in Optiquest de focus op de samenwerking tussen sales, finance en planning en het vinden van de perfecte balans tussen de soms conflicterende belangen.
Recente artikelen
Orizon West bouwt een nieuw distributiecentrum
Orizon West is een bedrijf dat gespecialiseerd is in de distributie van bakkerijgrondstoffen en benodigdheden voor bakkerijen, chocolatiers, ijsbereiders en industrie. Omdat het magazijn te klein werd nam Orizon West de beslissing om een nieuw magazijn te bouwen. Dit DC moest echter voldoen aan de hoogste standaarden en future proof zijn, dit zowel qua gebouw, energieverbruik als qua logistiek. Men moest bovendien ook in staat zijn om in het nieuwe gebouw naast de eigen logistieke activiteiten aan 3th party logistics te doen. Hiervoor klopten ze aan bij ASD Coddens.
Een nieuw distributiecentrum voor Belgian Car Parts
Belgian car parts is een verdeler van auto-onderdelen en toebehoren. Met meer dan 83.000 artikels in catalogus en meer dan 26.000 artikels op stock zijn ze dan ook een gerenommeerde speler op de Belgische markt. Belgian car parts klopte bij ons aan voor het design van hun nieuwe distributiecentrum. Door een continue groei had Belgian car parts behoefte aan een nieuw DC, daar het huidige magazijn te klein geworden was. Het nieuwe gebouw zelf was reeds in de post ontwerpfase toen Belgian car parts ons erbij haalde om de volledige logistieke inrichting van het distributiecentrum te ontwerpen. Hierdoor werd de uitdaging om tot een optimaal magazijn te komen des te groter.
Fine Dining & Living Optimaliseert Magazijnprocessen met CaptureTech
Fine Dining & Living, een vooraanstaande groothandel in tafelgerei, servies en decoratie, is actief in maar liefst 50 landen, waar ze zowel de retail als de horeca bedienen. Met een focus op groei en de recente lancering van een B2C-kanaal, werd duidelijk dat het optimaliseren van magazijnprocessen een noodzaak was.
Case Gourmet
“Het was van primair belang om de kwaliteit te verbeteren. Dit door nauwkeuriger te gaan werken, fouten te reduceren en meer controle en inzicht in de processen te krijgen. Dankzij RFID zijn we daar nu toe in staat.”
- Jerry Posthumus, Manager Operations.
Case RAFC
Naast het ecologische voordeel bespaart deze RFID-oplossing in tijd en kosten en zorgt ze voor een gebruiksvriendelijke ervaring voor de supporters.
D'Ieteren
D’Ieteren Automotive, de exclusieve verdeler van de merken van Volkswagen, zocht een partner om zijn transporten te optimaliseren en klaar te maken voor de toekomst. Sinds de implementatie van ZetesChronos is de distributie volledig traceerbaar en lopen de processen sneller, efficiënter én volledig papierloos. Missie geslaagd.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Vernieuwde ‘STREAM Goederenvervoer’ belicht impact van batterijproductie op CO2-uitstoot
Onderzoeksbureau CE Delft heeft in opdracht van Topsector Logistiek een update verzorgd van het handboek STREAM Goederenvervoer. Deze vernieuwde editie brengt ook in kaart wat de impact is van batterijproductie op de CO2-emissies tijdens de levenscyclus van elektrische vrachtvoertuigen.
Dutch Flower Group digitaliseert inkoopproces met SAP Commerce Cloud
Dutch Flower Group (DFG) is met meer dan dertig individuele handelsbedrijven de grootste exporteur van planten en bloemen ter wereld. Via de klanten van DFG vinden iedere week gemiddeld 75 miljoen bloemen, 10 miljoen boeketten en 10 miljoen planten hun weg naar consumenten wereldwijd.
Werk snel en veilig met een rollenbaansysteem van Vanas
De tweede golf van de Corona crisis slaat hard toe. Het is belangrijk dat u uw werknemers kan beschermen. Een rollenbaansysteem kan helpen om uw medewerkers te beschermen en tegelijk uw productiviteit te verhogen. Zo kunnen de activiteit uw magazijn, zelfs met een lagere bezetting, nog steeds efficiënt blijven door gaan.
Rewe breidt dc in Neu-Isenburg uit met Witron
Supermarktketen Rewe voorziet sinds begin 2015 meer dan 6500 klanten in heel Duitsland van 17.500 verschillende droge producten vanuit het distributiecentrum in Neu-Isenburg. Om flexibel te kunnen inspelen op het dynamische koopgedrag van vandaag optimaliseert Rewe zijn volledige toeleveringsketenproces van grootformaat producten met een lage omloopsnelheid.
COVID-19 doet Rutges Cargo Europe versneld uitbreiden
Rutges Cargo Europe B.V. legt zich toe op GDP-Pharma-transporten, TAPA-transport en -opslag en in specialistisch transport voor o.a. de aerospace en semiconductors. Om in te spelen op de actuele COVID-19-ontwikkelingen, het aankomende vaccin en de groeiende vraag vanuit de markt, investeert de onderneming in de uitbreiding van haar bestaande wagenpark en in de bouw van een nieuw GDP-Pharma warehouse van ruim 4.000m².
Leverancierskoppeling LetMeShip voor meer transparantie in kosten en acties
Ruim 20 jaar biedt de multi carrier koeriersdienst LetMeShip een reeks functies om gedecentraliseerde verzendprocessen te harmoniseren, kosten te verlagen en tijd te besparen. Tot nu toe was het een grote uitdaging om leveranciers bij het volledige verzendproces te betrekken en transparantie te behouden over de kosten en alle processen bij het importeren van goederen, pallets of documenten.
Volvo Trucks gaat samenwerken met Zweedse supermarktketen om impact van goederentransport op klimaat te verminderen
Volvo Trucks en ICA Zweden, de grootste supermarktketen van het land, bundelen hun krachten om te onderzoeken welke transportstromen van het bedrijf elektrisch kunnen worden. Op lange termijn zal de samenwerking worden uitgebreid naar andere gebieden die kunnen bijdragen aan het verminderen van de milieugevolgen van het transport.
Logivations automatiseert dc’s van Brummer met AI
Brummer Logistik, gespecialiseerd in temperatuurgecontroleerd transport en warehouselogistiek, gaat alle warehouse- en logistieke processen in zijn distributiecentra digitaliseren en automatiseren. Daarvoor heeft de onderneming een overeenkomst gesloten met Logivations GmbH, een internationaal consulting- en technologiebedrijf uit München.
Hoe digitalisering van carrier connectivity voordelen voor jouw organisatie én klanten oplevert
Het aantal online aankopen dat Nederlanders doen, blijft toenemen.Tegelijkertijd stijgen verwachtingen van klanten en consumenten, en heeft de markt te maken met verschillende uitdagingen (klik hier). Zo kun je als bedrijf kiezen uit diverse transportmogelijkheden en transporteurs die allemaal verschillende tarieven, systemen en regels hanteren.
Havi België zet AddVolt plug-in batterij in voor duurzame koeling in distributie
Havi België verzorgt de logistieke dienstverlening voor McDonald’s, Lunchgarden en Le Pain Quotidien. De onderneming heeft onlangs het eerste voertuig dat volledig is uitgerust met Carrier elektrische koeling, aangedreven door AddVolt batterijen, aan zijn vloot toegevoegd.