Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
“Yale® Vision verbetert de efficiëntie, de productiviteit en het rendement van een vloot.”
Technical Trainer en support Paul Van Buynder (58) werkt al sinds 1987 bij Hilaire Van der Haeghe NV. Een ervaren Yale®-man, van opleiding autotechnieker, die met trainingen en technische ondersteuning aan medewerkers en klanten het kennisniveau binnen het bedrijf hoog houdt.
IoT maakt verkooppunt slimmer
Displaykoelers vormen een belangrijke eindschakel in de supply chain van dranken- en voedingswarenproducenten. Een geoptimaliseerde positionering van zowel de koelers als hun inhoud resulteert daarbij in een hogere efficiëntie en betere verkoopcijfers.
Minimale ruimte, maximale output
Zoveel mogelijk opslaan op zo weinig mogelijk ruimte. In tijden waar magazijnoppervlakte een kostbaar goed is, wordt dat steeds belangrijker. Maar uiteraard mag dat niet ten koste gaan van de output en de flexibiliteit. Die basisprincipes gelden zeker voor een logistieke dienstverlener als H.Essers, die van een performante logistiek zijn handelsmerk maakt.
Volg op hoe duurzaam je logistiek is
Sinds kort stelt VIL de nieuwe Logistics Sustainability Index (LSI) beschikbaar voor alle bedrijven die hun performantie op het vlak van logistieke duurzaamheid willen meten. De ambitie is om van de tool uiteindelijk de Europese standaard te maken.
Een nieuw distributiecentrum voor Best Parts
Best parts is een verdeler van auto onderdelen en toebehoren. Met meer dan 83.000 artikels in catalogus en meer dan 26.000 artikels op stock zijn ze dan ook een gerenommeerde speler op de Belgische markt. Best parts klopte bij ons aan voor het design van hun nieuwe distributiecentrum.
Consensus forecasting voor S&OP
Over de voordelen van Sales & Operations Planning is nagenoeg iedereen het eens. De manier waarop je S&OP implementeert, blijkt echter minder evident. Aangezien een goed S&OP-systeem alle belangen in de keten op elkaar afstemt, moeten alle neuzen in dezelfde richting wijzen.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
DP World beveiligt containerafhaling in Antwerpen met vingerscantechnologie
Logistieke wereldspeler DP World past voor het eerst vingerscantechnologie toe op de Antwerp Gateway terminal om de containerafhaling beter te beveiligen. Geregistreerde vrachtwagenchauffeurs kunnen er voortaan hun container met behulp van hun vingerafdruk ophalen.
Crown stelt SP 1500 Serie van hoog heffende orderpickers voor
Leverancier van intern transportmaterieel Crown, lanceert in heel Europa de SP 1500 Serie van hoog heffende orderpickers. Met de SP Serie wil Crown een geschikt heftruckmodel bieden voor elke orderpickingtoepassing op hoogte. Zo zijn de modellen met vaste vorken geschikt om grote en moeilijk hanteerbare artikelen te heffen, terwijl trucks met extra heffunctie vooral geschikt zijn voor orderverzameltaken die grote aantallen kleine of zware artikelen omvatten.
Bedrijven ervaren barrières ondanks geloof in digitale transformatie
Nieuw onderzoek in opdracht van Panasonic Connect Europe toont aan dat bedrijven vertrouwen hebben in technologie om hun productiviteit te verhogen, maar tegelijkertijd met grote kennis- en vaardigheidsbarrières worden geconfronteerd om hun digitale transformatieprojecten te voltooien.
UPS Healthcare opent eerste DC voor gezondheidszorg in Duitsland
UPS Healthcare heeft zijn eerste speciale logistieke faciliteit voor gezondheidszorg geopend in het Duitse Giessen. Daarmee wil UPS Healthcare naar eigen zeggen meer zichtbaarheid en controle kunnen bieden om ervoor te zorgen dat de patiëntkritische producten van zijn klanten worden geleverd waar ze moeten zijn, op het juiste moment en bij de juiste temperatuur.
Warehouse automation, bespaar kosten en genereer meer herhaalaankopen
(Advertorial) De meest effectieve manier om het aantal herhaalaankopen te vergroten vind je gewoon in je warehouse zelf. Door processen te verbeteren bespaar je niet alleen op kosten, maar vergroot je vooral de klanttevredenheid. Onderzoek laat zien dat voor 94% van de consumenten een positieve klantervaring de reden is om een herhaalaankoop te doen.
Te Schalen Naar Uw Groei
(Advertorial) Ons modulaire systeem integreert perfect binnen uw magazijnarchitectuur, waardoor voorraaddichtheid toeneemt en beschikbare ruimte wordt geoptimaliseerd. Seizoenspieken of snelle groei? Voeg snel meer opslag, stations of robots toe, zodat u snel aan veranderende eisen kunt voldoen zonder uw activiteiten te onderbreken.
s.Oliver schakelt Ferag in voor coördinatie van nieuwe logistieke hub
s.Oliver is een Duitse multinationale mode- en textielgroep met hoofdzetel in Rottendorf nabij Würzburg. Tot de s.Oliver groep behoren de merken Comma, s.Oliver, QS by s.Oliver en Liebeskind Berlin. Het modeconcern zet een nieuwe grote stap in zijn groeistrategie en opent in 2024 een logistiek centrum in Dettelbach met een hubfunctie voor heel Europa.
Hardis Group lanceert Reflex in Google Cloud en kondigt meer nieuws aan
Leverancier van software en clouddiensten Hardis Group heeft zijn logistieke softwarepakket Reflex nu ook beschikbaar gemaakt als SaaS in de publieke cloud van Google. Daarnaast lanceert Hardis het Reflex Visibility-platform, een oplossing voor ‘supply chain collaboration’ en ‘real-time visibility’, die vanuit dezelfde Google Cloud is te gebruiken.
DB Schenker opent crossdock-warehouse op Prologis Fokker Logistics Park
DB Schenker heeft een nieuw warehouse geopend op Prologis Fokker Logistics Park in Oude Meer, nabij Schiphol. Met dit luchtvracht-crossdock-warehouse van 8.500m² verdubbelt de logistiek dienstverlener zijn capaciteit om bestaande klanten te blijven bedienen en ook nieuwe klanten aanvullende services aan te bieden, zoals korte termijn koelopslag bij 2-8 graden Celsius.
Lecot investeert in hoogtechnologisch distributiecentrum
Lecot belevert de bouwsector al sinds 1888 met ijzerwaren, bevestigingen, bouwbeslag, gereedschappen en persoonlijke beschermingsmiddelen. Met meer dan 110.000 bestelproducten, waarvan er 40.000 onmiddellijk beschikbaar zijn, zet Lecot in op een omnichannel klantenbeleving door de combinatie van digitale kanalen, een uitgebreid netwerk van filialen en leveringen op de werf.