Na The Beer Game is er nu Optiquest: een andere kijk op effectief voorraadbeheer!
(Advertorial) Optiquest biedt een vernieuwende en interactieve blik op hoe teams omgaan met voorraadbeheer, gericht op realistische uitdagingen die teams dagelijks ervaren.
Waar The Beer Game vooral inzicht gaf in de dynamiek over de supply chain ketting heen, ligt in Optiquest de focus op de samenwerking tussen sales, finance en planning en het vinden van de perfecte balans tussen de soms conflicterende belangen.
Recente artikelen
Het huis van de toekomst voor de logistiek
Het grootste innovatie- en demonstratiecentrum voor de logistiek in Europa is officieel geopend. Met 2.500 vierkante meter aan innovatieve logistieke oplossingen is Log!Ville in het Antwerpse Niel uniek in zijn soort. “Hier demonstreren we de nieuwste mature technologieën voor de supply chain”, zegt algemeen directeur Patrick Aertsen.
Op maat gemaakt onbemand transportsysteem volgens uw noden
BITO heeft een nieuwe LEO Locative, namelijk LEO Custom. Zijn opbouw kan specifiek worden afgestemd op het formaat en omvang van uw goederen. De individueel op maat gemaakte LEO volgens de noden van uw bedrijf, maakt LEO Custom de ideale oplossing voor onbemand intern transport in uw bedrijf.
Maak plaats voor de Chief Robotics Officer
De komende tien jaar zal omzeggens elk bedrijf minstens één robot in huis hebben die er taken op zich neemt. Vele zullen er wellicht zelfs een pak meer hebben. Dat zorgt voor een fundamentele verandering in de manier waarop we operaties moeten managen.
Hoge vraag naar logistiek vastgoed houdt aan
De komende drie jaar zal de vraag naar logistieke ruimte wereldwijd nog toenemen. Dat blijkt uit het recente onderzoek ‘The Future of Global Logistics Real Estate’ van Jones Lang LaSalle. Zeker bij e-commercebedrijven, maar ook in tal van andere sectoren wordt extra vraag verwacht.
Warehouse management volgens de laatste best practices
Waarom hebben sommige bedrijven performante magazijnoperaties, terwijl andere moeite hebben om de logistieke eindjes aan elkaar te knopen? Magazijnspecialist Jeroen van den Berg legt het bloot in een nieuwe uitgave van zijn boek ‘Highly Competitive Warehouse Management’.
Nieuwe wind in risicostrategie
Als hoogtechnologisch bedrijf wil Barco enkel de beste ingrediënten voor zijn oplossingen. Tegelijk zorgt de volatiliteit in de markt voor een grote druk op Barco en zijn leveranciers. In die context zet de Belgische wereldspeler steeds vaker in op ‘dual sourcing’.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Cabka en Chep tekenen meerjarencontract voor levering van herbruikbare containers van gerecyclede kunststoffen
Cabka, producent van pallets en containers uit gerecycled plastic, heeft een meerjarige overeenkomst getekend met Chep voor de levering van herbruikbare containers uit gerecyclede kunststoffen. De containeroplossing is volledig aangepast aan de prestatie-eisen van Chep en is bedoeld om het gebruik van gerecyclede materialen te maximaliseren, wat een volledig circulaire aanpak mogelijk moet maken.
Agilox breidt productportfolio uit met intelligente dolly mover
Agilox, aanbieder van logistieke robots, breidt zijn assortiment autonome mobiele robots (AMR’s) uit met de nieuwe omnidirectionele Dolly Mover Agilox ODM. De dolly mover kan lasten met een maximumgewicht van 300kg tot een maximale hefhoogte van 250mm opnemen en naar hun bestemming transporteren.
Arrow Electronics neemt grootste Adapto-shuttlesysteem in Europa in gebruik
Afgelopen zomer opende Arrow Electronics een nieuw modern distributiecentrum in het Nederlandse Venlo. Het DC is een van de grootste DC’s van Arrow Electronics wereldwijd en heeft een breed assortiment aan technologische producten op voorraad voor klanten in EMEA.
Automatisering van receptieproces winstgevend volgens onderzoek VIL
Bij veel bedrijven is het ontvangen van externen een manueel en tijdsintensief proces. Vrachtwagenchauffeurs, pakjesbezorgers en bezoekers worden persoonlijk ontvangen en/of doorverwezen. De daarmee gepaard gaande fouten en vertragingen leiden tot een overbodige kostenstijging.
Wallonië indexeert kilometerheffing op 1 januari 2023
Vanaf zondag 1 januari 2023 gelden in Wallonië nieuwe tarieven voor de kilometerheffing. Het gaat om een indexaanpassing. De tarieven zijn van toepassing op alle Belgische en buitenlandse vrachtwagens met een maximaal toegelaten massa (MTM) van meer dan 3,5 ton en opleggertrekkende voertuigen van categorie N1 met carrosseriecode BC.
Optimact heeft sterke Europese ambities
(Advertorial) Al negen jaar begeleidt het Belgische Optimact, opgericht in 2013, de grotere KMO bij hun voorraadbeheer, forecasting en productieplanning. Optimact ontwikkelt daarbij eigen tools die klanten toelaten meer controle te krijgen over hun supply chain.
Geavanceerde automatiseringstechnologie voor het nieuwe distributiecentrum van uitgeversgroep Hachette UK
(Video) Hachette UK, de grootste uitgeversgroep in het VK, investeerde in een nieuw en sterk geautomatiseerd centraal distributiecentrum. Het Hely Hutchinson Centre in Didcot (VK) maakt gebruikt van innovatieve automatiseringstechnologie om opslag en picken efficiënter te maken.
Katoen Natie selecteert opnieuw Plug-And-Carry conveyor van Boa Concept
Sinds 2019 staat Katoen Natie in voor de logistiek van de tuinafdeling van het Franse meubel- en decoratiemerk Alinea. In een tweede fase krijgt de 3PL de volledige logistiek van de winkels en e-commerce van het Franse merk toegewezen. In 2021 werd speciaal voor Alinea een magazijn van 66.000m² gebouwd.
Bezoek BITO op Logistica Next
(Advertorial) Start het plannen van uw warehouse met een bezoek aan de BITO-stand op Logistica Next en bespreek vrijblijvend uw project. In overleg vinden we een passende oplossing. Plan alvast een meeting met onze adviseur op onze beursstand: hal 4, stand 04.A068 Plan alvast uw bezoek: https://www.bito.com/nl-be/contact/contacteer-ons/
Meer bedrijven sluiten aan bij CULT voor duurzame en efficiënte stadsdistributie in Antwerpen
AS Adventure, Ecomat, Fnac Belgium, Vanden Borre, Krëfel en Lombardia Food Creator sluiten aan bij het CULT-samenwerkingsverband in Antwerpen. CULT (Collaborative Urban Logistics & Transport) verzamelt de bestellingen voor winkelpunten en particulieren aan de rand van de stad om deze dan gebundeld en duurzaam de stad binnen te rijden.