Supply Chain Management
Innovation in agriculture and food processing
(Advertorial) With our global population expected to reach 10 billion by 2050, experts estimate we’ll need to increase food yields by 50% compared to 2013 levels. Additionally, agriculture and food supply chains will need to be transformed to handle climate change and reduce consumption of natural resources. Innovation and technology will be part of the solution with corporations and startups exploring new opportunities and collaborations to drive a more sustainable and productive food supply chain.
Recente artikelen
Word waardevol voor je leverancier
Vroeger had de inkoper vaak heel veel macht in de keten. Stilaan komt daar in veel industrieën verandering in. Als antwoord op het misbruik van de inkoopmacht van grote spelers, zoeken leveranciers naar creatieve oplossingen. Sommigen werken aan hun groei, anderen nemen andere partijen over of ze slaan de handen in elkaar met andere leveranciers.
Vruchten plukken van duurzaamheid
Hoe combineer je duurzaamheid met de bedrijfsmissie om je klanten het hele jaar door verse bessensoorten, exotisch fruit en groenten aan te bieden en ervoor te zorgen dat de kwaliteit van die producten optimaal is? Het is een van de vele uitdagingen voor familiebedrijf Special Fruit uit Meer, dat gespecialiseerd is in de import van exotische vruchten.
Cultuurverandering van aankoop bij Agfa
Zes jaar geleden zette Agfa de voorbereidende stappen om zijn aankoopdivisies volledig te reorganiseren. Vandaag kijkt het bedrijf terug op een geslaagd project waarbij de aankoopstrategie volledig werd heruitgevonden. Project ‘ACE 105 – Make internal partnerships deliver’ zette alvast stevig in op de creatie van een strategische meerwaarde voor het bedrijf.
Centralisatie brengt efficiëntiewinst
Varova Fashion kocht een bijkomende modeketen om het Fashion Platform verder uit te bouwen. De overname bood een mooie kans om de achterliggende processen – waaronder de logistiek – samen onder hetzelfde dak te brengen. De voorraad van alle merken zal uiteindelijk in het nieuwe distributiecentrum in Arnhem liggen en wordt daar op een uniforme manier behandeld.
Net dat ietsje meer
Nutella, Kinder, Ferrero Rocher en TicTac, het zijn de vier hoofdmerken van het Italiaanse Ferrero. De familie bouwde op zeventig jaar tijd een wereldimperium uit met 22 fabrieken en in totaal meer dan 40.000 medewerkers. Op zich al indrukwekkend, maar nog indrukwekkender zijn de immense inspanningen die het bedrijf levert om de hele supply chain (van cacaoboer tot de Nutella-pot) in evenwicht te brengen met mens en natuur.
Inkoop heeft moeite om digitale evolutie bij te benen
Met zijn Global Chief Procurement Officer onderzoek brengt consultancybedrijf Deloitte jaarlijks de belangrijkste uitdagingen voor inkopers in kaart. Daarbij wordt onder meer ingezoomd op de veranderingen in de markt, de evolutie van samenwerking, digitale innovatie en talent.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Supply Chain Innovations 2020 gaat door
Value Chain laat weten dat Supply Chain Innovations 2020 op de geplande datum, donderdag 19 maart a.s., doorgaat. Supply Chain Innovations is een kleinschalig event met bezoekers uit België en Nederland, tot dusver geen noemenswaardig risicogebied.
Savoye stelt Peter de Henau aan als managing director Benelux
Met ruim 25 jaar ervaring in de (intra)logistiek, trad Peter de Henau op 1 februari jl. als managing director Benelux bij Savoye in dienst. De recente aanpassing van de strategie van Savoye overtuigde Peter de Henau om over te stappen naar de Franse integrator van logistieke systemen en ontwikkelaar van software voor de supply chain.
Logflow benoemt Wim Clappaert tot CEO
Logflow heeft Wim Clappaert (52) aangesteld als nieuwe CEO. Wim Clappaert studeerde af als burgerlijk ingenieur elektromechanica, operations management. Hij heeft meer dan 25 jaar ervaring in verschillende managementfuncties in industriële ondernemingen.
Ronde tafeldisccussies voor S&OP specialisten op Supply Chain Innovations 2020
Naast de vele interessante uiteenzettingen over alle aspecten van supply chain management ontplooien we op Supply Chain Innovations 2020 een nieuw initiatief dat voor sommigen onder u een extra dimensie aan uw bezoek kan geven. Tijdens de middagpauze voorzien we niet enkel de middag-keynote en de MTO Conference.
Toyota Material Handling Europe benoemt Ernesto Domínguez tot nieuwe president en CEO
Op 1 april 2020 begint Ernesto Domínguez in zijn nieuwe functie van president en CEO van Toyota Material Handling Europe. Ernesto Domínguez, geboren in 1966 in het Spaanse Tarragona, trad in 2000 als managing director bij Toyota Material Handling Spanje (voorheen BT España) in dienst.
Meer dan 30 uiteenzettingen op Supply Chain Innovations
Meer dan 30 high level, niet commerciële uiteenzettingen met onder meer praktijkcases van Johnson & Johnson, Albert Heijn, Van Oirschot, Duvel Moortgat, Dynagroep, … en nog veel meer mag u niet ontbreken op Supply Chain Innovations 2020! Bekijk het volledige programma online en registreer nu voor Supply Chain Innovations 2020!
Hessel Visser over de ‘Impact op warehouse activiteiten door trends in supply chain van producent’ op Supply Chain Innovations.
Supply Chain Innovations dat doorgaat op donderdag 19 03 2020 in Antwerp Expo biedt een uitgebreid programma met een dertigtal parallelle sessies. Eén van de plenaire keynotes wordt gegeven door Hessel Visser, mede-auteur van de bestseller ‘Werken met Logistiek’.
Deeleconomie vindt geen bijval bij transporteurs
Het principe van de deeleconomie kan voorlopig op weinig enthousiasme rekenen bij de transportsector. Dat blijkt uit de resultaten van het VIL-project Cambion. Toch zouden transportbedrijven er volgens VIL bij gebaat zijn hun rollend materieel te delen.
Supply Chain Innovations 2020 - programma
Het volledige programma van Supply Chain Innovations is zeer uitgebreid. Daarom hebben we het u gemakkelijk gemaakt en werden de parallelle sessies naast elkaar geplaatst in een meer schematische voorstelling. De volledige uitleg kunt u lezen online.
9 op de 10 werkgevers in transport en logistiek vinden geen medewerkers
Zoals elk jaar heeft ManpowerGroup een top 10 van de moeilijkst in te vullen banen opgesteld. Daaruit blijkt dat logistieke profielen (vrachtwagenchauffeurs, leveringen, bouwmachines, vorkheftrucks of openbaar vervoer) de vierde plaats innemen op Belgisch niveau, de tweede plaats in Vlaanderen en de zevende plaats in Wallonië.