3rd Party logistics
Weg van geografische clustering
Aveve zoekt balans tussen optimale operaties en wensen van de klant
De meesten onder ons zullen Aveve, onderdeel van Arvesta, kennen van zijn agrarische groothandels en winkels. Om de producten naar zijn tweehonderd winkels te verdelen, vertrouwt het bedrijf van oudsher op geografische clustering, maar met de gestage groei van de organisatie werkte die manier van distribueren steeds minder goed. Daarom zette Arvesta samen met Groenewout Consulting een optimaliseringstraject in. Tekst en uitleg bij dit project kregen we van Evert Armirotto, transport coördinator bij Arvesta Retail.
Recente artikelen
Optimale planning voor multifunctionele wegvervoerders
Wegvervoerders staan voortdurend onder druk, zowel qua service, flexibiliteit als tarifering. Go4Logistics wil hen daarin ondersteunen met een planningsmodule die niet enkel de ritten optimaliseert, maar ook een helder overzicht biedt in de kosten en baten van de geplande transporten.
Logistiek is een workflow
Intris heeft zijn hele logistieke toepassing vernieuwd en proactief aangepast aan de moderne behoeften van zijn klanten. Niet alleen is Tris nu volledig webgebaseerd, de klanten kunnen nu ook de toepassing, documenten en onderliggende Business Intelligence op alle mogelijke toestellen gebruiken.
Strategisch, tactisch en operationeel supply chain beheer
Het Nederlandse IDS biedt een scala aan producten en diensten waarmee ze ondernemers kunnen helpen met hun logistieke vraagstukken. En dat helpen kan zeer breed: inzicht in de processen, ondersteuning en advies tot en met de complete overname van de logistieke taken.
Controletoren in de cloud
Verladers worstelen al te vaak met rekenbladen, e-mails en de telefoon om hun transportopdrachten toch maar in goede banen te houden. Beslissingen worden genomen op basis van presentaties met gegevens waarvan de geldigheid al snel in vraag wordt gesteld.
De kracht van autonome navigatie
Je kunt er niet omheen: Automated Guided Vehicles (AGV’s) banen zich een weg in steeds meer magazijnen. De modellen op basis van inductieve draden, magneten of reflectoren leveren al langer goed werk in veel organisaties. Recenter zijn de AGV’s die zich helemaal vrij kunnen bewegen, zonder dat daarvoor in de omgeving iets hoeft te veranderen (zie ook het artikel ‘Technologie aan het stuur’ in dit nummer).
Consolidatieplatform voor koekjes
Nooit was de bereidheid om samen te werken in de keten groter. Daar hebben de stijgende logistieke kosten en de nijpende congestie op onze wegen alles mee maken. Hier en daar tonen zelfs rechtstreekse concurrenten zich bereid om de koppen bij elkaar te steken.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Webfleet lanceert compacte Driver Terminal PRO M voor navigatie en workflow management
Webfleet, de oplossing voor wagenparkbeheer van Bridgestone, lanceert zijn nieuwe compacte PRO Driver Terminal: de PRO M. De robuuste terminal voor professionele wagenparken is uitgerust met geavanceerde technologieën die bestuurders en wagenparkbeheerders moeten helpen de efficiëntie en productiviteit van hun werk te verhogen.
Vijf tips ter voorbereiding van Black Friday
(Advertorial) Hoe nShift strategische groei mogelijk maakt door bedrijven te helpen op te schalen en te profiteren van toegenomen seizoensgebonden vraag. Enkele jaren geleden was het nog een shoppingevenement dat beperkt bleef tot Noord-Amerika.
Nieuw HR-beleid nodig om tekort aan chauffeurs te beëindigen
Met het project Chauffeur 4.0 onderzochten VIL en UHasselt hoe de transportsector het nijpende tekort aan vrachtwagenchauffeurs een halt kan toeroepen. De resultaten tonen aan dat de sector nood heeft aan een nieuw personeelsbeleid, met de nadruk op het welzijn van de chauffeur.
DHL Supply Chain en Monta boosten gezamenlijk internationale groeiambities voor e-commerce
DHL Supply Chain, onderdeel van de Deutsche Post DHL Group, heeft een meerderheidsbelang genomen in het Nederlandse Monta, een dienstverlener op het gebied van e-commerce en e-fulfilment. Met het partnership willen beide bedrijven kleine en middelgrote webshops op het gebied van e-fulfilment en online verkoop ondersteunen.
Management buy-out bij BD Media en BD Logistics
BD Media en BD Logistics hebben een nieuwe eigenaar; het managementteam wordt meerderheidsaandeelhouder. Daarnaast stapt NPM Capital uit de groep en komt het team van SPX als nieuwe privé-investeerder aan boord. BD Media en BD Logistics worden voortaan gebundeld onder de Belgian Distribution Group, kortweg BD Group.
Webfleet brengt nieuwe modulaire oplossingen voor digitalisering in de transportsector
Webfleet, aanbieder van telematica voor vrachtwagens, kondigt een reeks nieuwe modulaire oplossingen aan die transportbedrijven moeten helpen bij het nemen van geïnformeerde, datagedreven beslissingen om brandstofkosten te besparen, de productiviteit te verbeteren en veiliger te zijn op de weg.
Volvo Trucks begint met serieproductie zware elektrische trucks
Volvo Trucks start met de serieproductie van de elektrische versies van zijn belangrijkste modellen: Volvo FH, Volvo FM en Volvo FMX. Deze trucks kunnen een totaalgewicht van 44 ton (GCW – gross combination weight) aan en de drie modellen vertegenwoordigen ongeveer twee derde van de verkoop.
Qargo TMS haalt investering van 6 miljoen euro binnen voor verdere ontplooiing
Qargo TMS, ontwikkelaar van het gelijknamige transportmanagementsysteem, heeft een kapitaalronde van 6 miljoen euro afgerond. Die investering moet de start-up helpen internationaal uit te breiden, het sales en customer experience team te vergroten en verder in te zetten op automatisering ondersteund door AI.
Brochure: consider your route-to-market approach
(Advertorial) Doing business in complex markets? Worried about cultural distance, being compliant with local regulations, importing| or exporting your goods without having your own legal entity or depending on a distributor? Benefit from Trade Facilitation services done by Ahlers and our deep expertise.
nShift – the global leader in delivery management
(Video) Why nShift? We enable our customers to deliver a better customer experience, improve customer satisfaction, provide a full range of delivery options, create new revenue opportunities, and develop sustainable delivery options. This empowers them to achieve scalable and strategic growth.